1. اخبار استان
  2. زمین و مسکن زنجان در گرداب بنگاه های مسکن و تعاونی ها…!

کد خبر: 16518

زمین و مسکن زنجان در گرداب بنگاه های مسکن و تعاونی ها…!

امروز با افسارگسیختگی تورمی در کشور و کاهش قابل توجه ارزش پول ملی، شاهد افزایشفزاینده قیمت زمین و مسکن در استان زنجان به ویژه شهر زنجان هستیم. قیمت زمین در شهر زنجان در برخی نقاط بیش از ۱۰ برابر رشد کرده و مشخص نیست این حجم رشد چه مبنایی داشته است.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ در سایه این افزایش ها شاهدیم، بورس بازی فیش های زمین نیز طی روزهای گذشته در زنحان شتاب بیشتری گرفته و خرید و فروش آن رونق گرفته است. اظهارات حسن روحانی، رئیس جمهور در خصوص انبوه سازی و واگذاری زمین برای عرضه بیشتر مسکن نیز موجب برداشت بورس بازان زمین و فیش تعاونی در زنجان برای الحاق برخی زمین ها به محدوده شده و خریداران را ترغیب برای خرید می کنند!

با اینکه مسئولان استانی و متولیان حوزه عمرانی استان بارها تاکید کرده اند هیچ فیشی وارد محدوده شهر زنجان نمی شود اما شایعات و بورس بازی زمین در شهر زنجان بسیار داغ است. در روزهایی که غالب کسب و مارها به دلیل شیوع کرونا وضعیت مناسبی ندارند برخی مشاورین املاک خرید و فروش هایی در خصوص فیش های زمین خارج محدوده دارند!

لزوم ساماندهی بنگاه های مسکن و تعاونی ها در زنجان

استاندار زنجان در تازه ترین اظهارات خود در خصوص وضعیت بازار مسکن و زمین در استان و شهر زنجان بر لزوم ساماندهی بنگاه های مسکن و تعاونی ها در زنجان تاکید کرده است.

فتح اله حقیقی گفته است: متاسفانه در استان بنگاه های مسکن بدون سیر مراحل قانونی به صورت زیر زمینی و با اجاره یک اتاق فعالیت کرده و بازار مسکن را دچار تزلزل می کنند. برخی از تعاونی ها ساخت چهار هزار واحد مسکونی را در دستور کار داشتند که تنها برخی از این تعاونی ها بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و عملکرد خوبی در ساخت مسکن ندارند.

وی با بیان اینکه مشکلات ۱۲۰ شرکت تعاونی مسکن در استان حل شده است و امیدواریم ساخت مسکن توسط این تعاونی ها هر چه زودتر به اتمام برسد، افزود: باید جلوی فعالیت بنگاههای غیر قانونی گرفته شود و اگر می خواهند بنگاه ها فعالیت کنند باید مراحل سیر قانونی را طی کنند. در استان زمین کافی برای ساخت مسکن وجود دارد و از ظرفیت زمین تمام دستگاههای اجرایی برای ساخت مسکن استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن علاوه بر اینکه مردم را صاحب خانه می‌کند در تولید اشتغال استان هم بسیار موثر است، افزود: مشکلات فرا روی اجرای طرح ملی اقدام مسکن توسط مسئولان بررسی و احصاء شده است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
شیوع کرونا تشدید شده است
خبر قبلی
رکورد جدید در ابتلایان کرونای زنجان!/مبتلایان جدید ۳۶ نفر!
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست