1. اجتماعی
  2. زنجان، شهر جشنواره‌ها می‌شود

کد خبر: 2146

زنجان، شهر جشنواره‌ها می‌شود

زنجان، شهر جشنواره‌ها می‌شود

پل زنجان از غذای اکو به جشنواره روستا

 

 

 

 

جان نحیف جشنواره آش در سال ۹۲ در حالی به حیات خود ادامه می داد که رمقی برای تنفس نداشت. این بی‌مقی نه به خاطر بی توجهی عوامل اجرایی، بلکه به خاطر کم توجهی مسئولان ارشد استان صورت گرفته بود.

 

 

به گزارش همدلی‌زنجان، سخن از توسعه گردشگری و تکیه بر ظرفیت‌های بومی برای تحقق آن، امروز تبدیل به واژه‌های بسیار تکراری در ادبیات گروه های مختلف اجتماعی و مسئولان استانی و دولتی شده، چرا که عملا در تعریف و عملیاتی کردن زمینه های توسعه گردشگری همواره مشکلاتی داشته‌ایم.

 

 

اما به جرات می‌توان گفت شهر و استان زنجان با تمام کاستی‌هایی که در سالیان سال بر آن تحمیل شده امروز توانسته با تکیه بر توان مدیران بومی و همراهی مردم زمینه مناسبی برای توسعه گردشگری فراهم کند و قطعا در دهه های آتی این نهال نوپا تبدیل به درختی تنومند خواهد شد.

 


مصدق این سخن اینکه بعد از پویا نمایی و بازنده سازی قدرتمند آش ایرانی در زنجان، تعریف یک جشنواره ملی و بین المللی به نام جشنواره غذای اکو-جاده ابریشم توانست دریچه های جدیدی در حوزه گردشگری زنجان بگشاید و اینک نوبت به ایستگاهی با طعم سادگی و زیبایی زندگی روستایی یعنی جشنواره روستا رسیده است.
در سال جاری سه جشنواره در زنجان برگزار شده که این جشنواره‌ها در کنار جشنواره‌های شهرستان‌های دیگر زنجان را تبدیل به استان جشنواره ها کرده که مرکزیت آن زنجان با جشنواره های متنوع ملی-بین المللی و استانی است.

 

 

ایده جشنواره روستا می‌تواند کانون مهم توسعه گردشگری زنجان در آینده باشد و ایجاد سایت دائمی این جشنواره به صورت نمایشگاهی در جنوب زنجان که در دستور کار طراحی مسئولان استانی است، مسیر روشن و پرامیدی برای حرکت پرشتاب زنجان در حوزه اجتماعی، فرهنگی و گردشگری است.

 

 

مسیر تعریف شده برای زنجان توسعه ای، معقول و موثر بوده اما این رویکرد در سنین نونهالی خود بوده و نیازمند رشد و حرکت رو به جلو با پشتیبانی تمامی مسئولان استانی و همراهی مردم و نخبگان جامعه است. باید زنجان را به شهر جشنواره ها با قابلیت بین المللی و حضور انبوه گردشگران داخلی و خارجی رساند و رسیدن به این نقطه کار دشواری است.

 

به نظر می‌رسد زنجان در برهه‌ای از تاریخ خود قرار دارد که همراهی نخبگان، توده مردم و مسئولان برای اقدامات توسعه ای در زنجان قابل توجه بوده و شتاب توسعه در زنجان هرچند بعضا با چالش های جدی، اما قابل قبول و امیدوار کننده است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
انتخاب گزینه بومی در صورت برابری ۲ کاندید امکان‌پذیر است
خبر قبلی
مدارس حق دریافت هزینه از دانش‌آموزان را ندارند
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست