1. اجتماعی
  2. زنجانی‌ها را به کم شعوری سیاسی متهم نکنید!

کد خبر: 1011

زنجانی‌ها را به کم شعوری سیاسی متهم نکنید!

وقتی فضای مجازی جولانگاه افراد نالایق می شود

زنجانی‌ها را به کم شعوری سیاسی متهم نکنید!

 

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به نقطه پایان رسید و دولت تدبیر و امید در شرایطی دشوار با جلب آرای اکثریت مردم توانست مسیر چهار ساله خودرا چهار سال دیگر ادامه دهد.

به گزارش همدلی زنجان؛ در فضای انتخاباتی حاکم بر فضای سیاسی کشور بسیاری بازنده اخلاق و صداقت شدند و برخی نیز پیروز وادی درستی و انصاف، در این بین مردم چه افرادی که به حسن روحانی به عنوان منتخب اکثریت و چه آن هایی که به ابراهیم رئیسی به عنوان نفر دوم و چه افرادی که به دو کاندید دیگر رای دادند همه سربلند و پیروز بودند چرا که موجبات مشارکت حداکثری و تقویت نشاط سیاسی را در کشور فراهم کردند.

اما در این بین برخی افراد طیف های سیاسی و طرفداران آن ها طی روزهای گذشته متن ها و سخنانی را در فضای مجازی انتشار دادند که جای بسی تاسف و تامل داشت! برخی افراد مردم زنجان را به پایین بودن شعور سیاسی متهم کردند و هر آنچه که به شعور پایین خود رسیده بود را به زنجانی‌ها نسبت دادند!

آنچه که واضح و روشن است اینکه جریان اصلاحات در کشور با حسن روحانی که رویکرد اعتدال را برای خود برگزید پا به صحنه انتخابات گذاشت و عمده طرفداران این جریان حضور فعالی در فضای مجازی دارند. در فضای مجازی در بین برخی طرفداران دولت یازدهم و دوازدهم بعضا هیجاناتی حاکم شد که به دور از انصاف و عقلانیت بوده است.

برخی افراد به دلیل اینکه میانگین رای ابراهیم رئیسی از حسن روحانی در استان بالاتر بوده ابراز انزجار و متاسفانه زنجانی ها را به کم شعوری سیاسی متهم کردند! در پاسخ به این افراد اقلیت و ناچیز باید گفت به جای نسبت دادن واژه هایی که قطعا لایق ذهن های کوچک و کم توان این افراد است، بهتر اینکه تحلیل محتوایی از وضعیت آرای شهرهای استان و روستاها ارائه و دلایل ثبت این اعداد را بررسی کنیم.

آنچه که مسئولان به صورت کلی از شرایط دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ارائه دادند و البته جزئیات آن را به صورت کامل تشریح نکردند؛ مشخص شده این است که در شهر زنجان ۶۰ درصد آرا برای حسن روحانی بوده است. مطابق برخی آمار اختلاف آرای حسن روحانی با ابراهیم رئیسی در قره پشتلو و زنجانرود بالا بوده و ابراهیم رئیسی آرای زیادی نسبت به روحانی داشته است. به عنوان مثال در زنجانرود روحانی بیش از ۴ هزار رای داشته اما رئیسی بیش از ۱۰ هزار رای داشته که نشان از اختلاف ۲.۵ برابری است!

میانگین آمار شهرستان های خرم دره و ابهر و همچنین طارم نیز نشان از اکثریت آرای حسن روحانی داشت اما آرای حسن روحانی در شهرستان های ماهنشان، خدابنده، سلطانیه و ایجرود پایین بوده است. به نظر می رسد اختلاف آرای حسن روحانی با ابراهیم رئیسی در این چهار شهرستان به اندازه ای بوده که در میانگین کلی آرای استانی تاثیر زیادی داشته و آرای حسن روحانی کم‌تر از آرای ابراهیم رئیسی شده است!

قیداری‌های بیش از ۲ برابر آرای خود را به رئیسی داده اند و مشابه این شرایط در سلطانیه نیز اتفاق افتاده است. اما نکته قابل تامل اینکه آرای مردم شهرستان ماهنشان نشان از اختلاف سه برابری آرای این دو کاندید بوده و رئیسی بیش از سه برابر روحانی رای دارد! در ایجرود نیز بیش از ۲۰۵ برابر این اختلاف رای به نفع رئیسی است.

 

با تاکید بر این نکته که تمامی آرای مردم قابل احترام است و باید به آن افتخار کرد اما واکنش هیجانی برخی افراد به این نتایج بسیار نادرست و نامعقول است. قطعا مدیران استانی باید به مناطقی که به نظر می رسد مردم آن انتقاداتی از شرایط موجود دارد رسیدگی بیشتری کند.

در توسعه متوازن منطقه ای شاهدیم شهرستان های ابهر و خرمدره شاخص های صنعتی مناسب تری نسبت به مناطق همچون ماهنشان و ایجرود و خدابنده دارند. از اینرو باید در توسعه اقتصادی این مناطق باید کوشید و کمی از توسعه صنعتی مناطق ابهر و خرمدره که به نسبت جمعیت شرایط توسعه صنعتی مناسبی دارند به این مناطق محروم گسیل یابد.

باید شاخص های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم استان همچون ماهنشان، سلطانیه، ایجرود و خدابنده بررسی و برای رشد توسعه آن اهتمام جدی داشت. هرچند اقدامات قابل توجهی در سال های اخیر برای توسعه شاخص های بهداشت و درمان این مناطق انجام شده اما تسریع در ارتباط این مناطق با مرکز استان، توجه به ظرفیت های اقتصادی این مناطق، بهره مندی بیشتر ایت مناطق از ظرفیت هایی که دارند همچون بخش معدن و کشاورزی که عواید آن به خوبی در مناطق بومی لحاظ نشده است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
صادرات ۵۰ هزار تنی محصولات کشاورزی استان زنجان محقق شد
خبر قبلی
سرمایه‌گذار پایانه صادراتی کشاورزی زنجان باید مجوز شهرداری را اخذ کند
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست