1. اخبار استان
  2. زنجان جزو ۶ استان برتر در میزان جذب سرمایه‌گذاری صنعتی

کد خبر: 656

زنجان جزو ۶ استان برتر در میزان جذب سرمایه‌گذاری صنعتی

زنجان جزو ۶ استان برتر در میزان جذب سرمایه‌گذاری صنعتی

رشد سرمایه گذاری صنعتی ۴۱ درصدی در پروانه بهره برداری

 

رشد صنعتی استان زنجان طی سال های اخیر شتاب بیشتری گرفته و رتبه صنعتی استان نیز بهبود قابل توجهی یافته است.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ بهبود رتبه صنعتی استان زنجان طی سال‌های اخیر از ۱۸ به ۱۲ و هدف‌گذاری تک رقمی شدن آن گام بلندی برای توسعه صنعتی استان زنجان محسوب می‌شود. توسعه‌ای که زنجان را در زمره استان‌های برتر صنعتی کشور قرار می‌دهد.

این روند رو به رشد در حالی ادامه دارد که حضور سرمایه گذاران خارجی در استان نیز وارد فاز جدیدی شده و تجربه صنعتی استان به تولیدات قطعات خودرویی همچون گیربکس اتوماتیک آن هم با برند بلژیکیی رسیده است.

گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت در ۱۱ ماهه سال ۹۵ نشان می دهد استان رشد مناسبی در صدور پروانه‌های بهره برداری واحدهای صنعتی داشته است.

 

 

 

صدور ۱۲۲ پروانه بهره برداری واحد تولیدی در استان زنجان

پروانه بهره برداری صادره صنعتی استان زنجان در ۱۱ ماهه سال ۹۵ به تعداد ۱۲۲ مورد بوده است. این میزان در ۱۱ ماهه سال ۹۴ به تعداد ۱۰۰ فقره بوده که رشد ۲۲ درصدی را تجربه کرده است. میزان اشتغال پیش بینی شده این مجوزها برای ۱۲۲ فقره ۱۱ ماهه سال ۹۵ به تعداد یک هزار و ۹۲۷ نفر بوده که این میزان برای ۱۱ ماهه سال ۹۴ به تعداد یک هزار و ۹۱۴ بوده است. شاهد افزایش هفت دهم درصدی در میزان اشتغال پیش بینی شده پروانه های بهره برداری صادره در استان زنجان هستیم. این در حالی است که رشد سرمایه مجوز دارای رشد ۴۱.۱ درصدی بوده است.

 

زنجان جزو ۶ برتر در میزان جذب سرمایه‌گذاری صنعتی

طی ۱۱ ماهه سال ۹۵ تعداد ۴ هزار و ۹۹۰ فقره پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری به میزان ۲۲۶ هزار و ۲۹۴ میلیارد ریال و اشتغال ۷۶ هزار و ۲۲۹ نفر در کشور صادر شده است. مقایسه ارقام فوق با مدت مشابه سال گذشته آن نشان می دهد روند افزایشی به ترتیب ۹.۸، ۴۹.۱، ۱۴.۹ درصد در تعداد، سرمایه و اشتغال محقق شده است.

از این تعداد پروانه بهره برداری صادره ۲ هزار و ۸۲۵ فقره آن پروانه بهره برداری ایجادی و ۲ هزار و ۱۶۵ فقره آن پروانه بهره برداری توسعه ای است. بیشترین تعداد پروانه بهره بردای صادره در بین استان های کشور مربوط به استان تهران با ۵۱۸ فقره و کم ترین آن با ۲۴ فقره به استان ایلام تعلق دارد. بالاترین میزان سرمایه گذاری مندرج در پروانه های بهره برداری صادره را استان خوزستان با سهم ۱۲.۵ درصدی به خود اختصاص داده است. متوسط سرمایه گذاری برای راه انداری یک واحد ۴۵.۳ میلیارد ریال است.

بیش از ۴۴ درصد از سرمایه گذاری محقق شده مندرج در پروانه های بهره برداری به ترتیب در استان های خوزستان، البرز، تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی و زنجان است. بالاترین اشتغال ایجاد شده در استان تهران با ۱۰ هزار و ۸۴۷ نفر بوده است.

 

 

پروانه‌های بهره برداری صادره ایجادی/ رشد ۲۴.۶ درصدی استان زنجان

استان زنجان در ۱۱ ماهه سال ۹۵ به تعداد ۷۶ فقره پروانه بهره برداری ایجادی صادر کرده است. یک هزار و ۲۲۵ نفر اشتغال پیش بینی شده مطابق مجوزها بوده است. در ۱۱ ماهه سال ۹۴ تعداد پروانه های بهره برداری صادره ایجادی استان ۶۱ فقره بوده که اشتغال پیش بینی شده آن یک هزار و ۲۵۱ نفر بوده است. شاهد رشد ۲۴.۶ درصدی در تعداد پروانه های صادره ایجادی و رشد منفی ۲.۱ درصدی در میزان پیش بینی اشتغال هستیم. هر چند میزان اشتغال پیش بینی شده کاهشی بوده اما رشد بیش از ۲۲۴ درصدی در سرمایه مجوز واحدها ثبت شده است.

 

پروانه‌های بهره برداری صادره توسعه‌ای/ رشد ۱۷.۹ درصد در تعداد پروانه های استان زنجان

استان زنجان در ۱۱ ماهه سال ۹۵ تعداد ۴۶ فقره پروانه بهره برداری توسعه ای صادر کرده که اشتغال پیش بینی شده آن ها ۷۰۲ نفر بوده است. در ۱۱ ماهه سال ۹۴ نیز تعداد ۳۹ فقره پروانه بهره بردرای صادره توسعه ای در استان صادر شده که اشتغال پیش بینی شده آن ها ۶۶۳ نفر بوده است. شاهد رشد ۱۷.۹ درصد در تعداد پروانه ها و رشد ۵.۹ درصدی در میزان اشتغال پیش بینی شده هستیم. هر چند این رشدها محقق شده اما در سرمایه مجوزها شاهد افت منفی ۵۱.۸ درصدی هستیم.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
نقشه راه ایجاد قطب برق، الکترونیک و فناوری اطلاعات استان زنجان
خبر قبلی
ساخت سینما در محور گاوازنگ زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست