1. اخبار استان
  2. زنجان در حوزه راه آهن ۳ پروژه مهم دارد

کد خبر: 7388

زنجان در حوزه راه آهن ۳ پروژه مهم دارد

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان دارای سه پروژه مهم در حوزه راه آهن است، گفت: استان زنجان سه پروژه ریلی مهم در این حوزه تعریف کرده که شامل خط دوم راه آهن زنجان-قزوین،  خط دوم زنجان-میانه و خط راه آهن زنجان-بیجار برای اتصال به قروه سنندج-همدان است.

مسعود بیات منش در گفت‌و‌گو با “همدلی‌زنجان”؛ با بیان اینکه پروژه دو خطه کردن زنجان-قزوین مطابق با تعهدات مسئولان سال بعد به بهره برداری می رسد، اظهار کرد: استان زنجان در بخش ریلی خوب کار کردهو نسبت به وضعیت سرانه کشور که سرانه جاده به ریل بوده وضعیت مناسبی دارد.

وی با بیان اینکه سیاست کلی در حوزه توسعه حمل و نقل و جابجایی مسافان از طریق ریل و هوایی است، افزود: حمل و نقل ریلی ایمنی بیشتری نیز داشته و تلاش می شود با توجه به توسعه ترافیکی و جمعیتی استفاده از صنعت ریلی و هوایی در کشور گسترش یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان در بخش ریلی خوب کار کرده است، اظهار کرد: کشور در کل سهم جاده به ریل از هشت به ۱۱ درصد رسیده، این میزان در استان زنجان به ۱۳ درصد رسیده است. در سال گذشته طی هفت ماهه سال ۲۴۱ هزار تن جابجایی بار توسط خطوط ریلی استان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه زنجان در حدفاصل ۴۰۰ کیلومتری با ۵۰ درصد جمعیت کشور دارد، یادآور شد: این شعاع ۴۰۰ کیلومتری فاصله مناسب برای ارتباط است. زنجان می‌تواند مرکز لجستیک این شعاع باشد و باید از این ظرفیت برای کشور استفاده شود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
واحدهای تولید صنایع دستی زنجان مورد حمایت جدی خواهند بود
خبر قبلی
چقدر از مشکلات اقتصاد ایران محصول ترس سیاستمداران از تغییر است؟
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست