1. اخبار استان
  2. زنجان رتبه پنجم کشور در جایگزینی واردات به ساخت داخل

کد خبر: 20994

زنجان رتبه پنجم کشور در جایگزینی واردات به ساخت داخل

احمد اسدی

معاونت امور صنایع وزارت صمت در گزارشی پنج استان برتر کشور در سال ۹۹ در جایگزینی واردات به ساخت داخل را معرفی کرد که استان زنجان در رتبه پنجم کشور و جزو پنج استان برتر کشور بوده است.

به گزارش همدلی زنجان؛ در سال ۹۸ برنامه سه ساله جایگزینی واردات به ساخت داخل به میزان ۱۰ میلیارد دلار طی سال های ۹۸ تا ۱۴۰۰ در وزارت صمت آغاز شد و متعاقب آن قرارداد و تنظیم تفاهم نامه هایی با اعتبار ۳.۴ میلیارد دلار در سال ۹۸ منعقد شد. همچنین برنامه ریزی کمی برای سال ۹۹ در این راستا صورت گرفت. بر این اساس مقرر شد ۳.۲ میلیارد دلار در سال ۹۹ از اقلام وارداتی به ساخت داخل تبدیل شود.

از طرف دیگر به منظور توسعه مشارکت استان ها و استفاده از ظرفیت واحدهای تولیدی آن ها، تعهد ۳.۲ میلیارد دلاری بر اساس سرمایه گذاری های صورت گرفته در دو سال اخیر، بین استان ها تقسیم و به آن ها ابلاغ شد.

هدف گذاری کمی اعلام شده به عنوان یکی از عوامل ارزیابی عملکرد سازمان های استانی در برنامه قرار گرفت. جهت هدایت سازمان های استانی به تولید اقلام گلوگاهی فهرست ۲۱۱ موردی از اقلام و محصولات کلیدی تهیه و به سازمان های استانی اطلاع رسانی شد.

بر اساس اطلاعات اخذ شده از سازمان صنعت، معدن و تجارت ۳۱ استان کشور و جنوب کرمان در جایگزینی واردات به ساخت داخل، مجموع ارزش عملکرد استان های کشور ۳۵۳۵ میلیون دلار(حدود۳.۵ میلیارد دلار) بوده است.

استان تهران با ۱۱۲۱ میلیون دلار، اصفهان ۲۱۵ میلیون دلار، مرکزی۲۱۴ میلیون دلار، کرمان ۲۰۳ میلیون دلار و زنجان با ۱۶۲ میلیون دلار به ترتیب بیشترین میزان عملکرد را نسبت به سایر استان های کشور دارند.

عملکرد این پنج استان ۵۳ درصد عملکرد کشوری را شامل می شود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
فعالیت ۸ مبلغ زنجانی در فضای مجازی و مساجد
خبر قبلی
اعمال قانون بیش از ۱۱ هزار خودرو متخلف در زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست