1. اجتماعی
  2. زنجان میزبان چهارمین جشنواره بین المللی غذای اکو-جاده ابریشم

کد خبر: 4352

زنجان میزبان چهارمین جشنواره بین المللی غذای اکو-جاده ابریشم

زنجان میزبان چهارمین جشنواره بین المللی غذای اکو-جاده ابریشم

 

 

 

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: چهارمین جشنواره بین المللی غذای اکو-جاده ابریشم ۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت ۹۷ در زنجان برگزار می شود.

به گزارش “همدلی‌زنجان” به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان، یحیی رحمتی، با بیان این مطلب، اظهار کرد: زنجان از ۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت ماه سالجاری  میزبان ۱۳ کشور در چهارمین جشنواره بین المللی غذای اکو جاده ابریشم خواهد بود .

وی ادامه داد: البته در زمان باقی مانده تا جشنواره امکان افزایش تعداد کشورهای شرکت کننده وجود دارد.

این مسئول در خصوص کشورهای شرکت کننده افزود: آذربایجان، لبنان، سوریه، عراق، فلسطین، چین، افغانستان، تاجیکستان، بحرین، ترکیه و بلغارستان برای شرکت در این دوره از جشنواره بین المللی غذای اکو-جاده ابریشم اعلام آمادگی کرده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان در خصوص هدف از برگزاری این جشنواره عنوان کرد: غذا بعنوان یک جاذبه گردشگری ذائقه گردشگران را به مردم محلی نزدیک می کند . همچنین غذا ریشه در تمدن و باورهای مردم هر منطقه ای دارد و در واقع به نوعی احیا سنت های دیرین در حوزه های مختلف است به ویژه در حوزه جاده ابریشم که امیدواریم بتوانیم این سنت ها را احیا کنیم.

رحمتی در خصوص برنامه های چهارمین دوره جشنواره بین المللی غذای اکو-جاده ابریشم بیان کرد: غذا محوریت جشنواره است و در کنار آن نمایشگاه صنایع دستی متشکل از ۳۰ غرفه با حضور صنعتگران از اقصی نقاط کشور برپا خواهد شد.

او افزود: بحث معرفی و فروش صنایع دستی مرتبط با غذا بعنوان اصیل ترین کالای ایرانی یکی از برنامه های جنبی این جشنواره است.

گفتنی است نخستین جشنواره غذاهای کشورهای اکو – جاده ابریشم در سال ۱۳۹۳ همراه با دهمین جشنواره ملی آش ایرانی در زنجان برگزار شد .

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
ارتباط شهر زنجان با باغات و رودخانه زنجانرود احیا شود
خبر قبلی
تهدیدات شبکه‌های اجتماعی غیر بومی مورد توجه شهروندان زنجانی باشد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست