ساماندهی زیرساختهای ارتباطی و مخابراتی در سلطانیه جدی گرفته شود

ساماندهی زیرساختهای ارتباطی و مخابراتی در سلطانیه جدی گرفته شود

 

 

سرپرست فرمانداری شهرستان سلطانیه تاکید کرد: ضروری است ساماندهی زیرساختهای ارتباطی و مخابراتی در سلطانیه به منظور افزایش رضایتمندی عموم مردم و توسعه دولت الکترونیک در این شهرستان جدی گرفته شود.

به گزارش “همدلی‌زنجان” به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ توحید سلیمی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مخابرات و ارتباطات شهرستان سلطانیه که با حضور مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، نماینده سازمان تنظیم مقررات رادیویی منطقه شمالغرب کشور و نماینده شرکت مخابرات استان برگزار شد، با اشاره به سپری شدن بیش از چهار سال از شهرستان شدن سلطانیه، بر ضرورت ارائه خدمات ادارات و ارگانهای مرتبط با مخابرات و زیرساخت ارتباطات تاکید کرد و گفت: با توجه به مفاد مندرج در منشور حقوق شهروندی، بهره مندی عموم مردم از مبانی مربوط به ارتباطات و فناوری اطلاعات از حقوق شهروندی بوده و باید نسبت به ارتقاء وضعیت فناوری اطلاعات و ارتباطات در زندگی روزمره افراد جامعه تلاش شود.
سرپرست فرمانداری شهرستان سلطانیه ادامه داد: اکثر امور زندگی روزمره بشر در عصر حاضر آمیخته با فضای مجازی و به تبع آن مباحث فناوری اطلاعات می باشد و از این رو تامین زیرساختهای لازم از جمله ضروریات قانونی و حقوق شهروندی مردم محسوب می شود.
وی به مواد ۶۷ و ۶۸ از قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اشاره کرد و گفت: طبق پیش بینی های به عمل آمده در این قانون بایستی برنامه ریزی ها و انجام تمهیدات مربوط به توسعه دولت الکترونیک به گونه ای صورت پذیرد تا از سال دوم اجرای قانون برنامه ششم توسعه، میزان مراجعه حضوری افراد به ادارات و دستگاههای اجرایی سالانه با کاهش ۱۲.۵ درصدی همراه شود.
سلیمی یادآور شد: با توجه به اینکه تا پایان مهلت اجرای قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه باید ایران در رده بندی جهانی از منظر شاخص های توسعه دولت الکترونیک سی مرتبه ارتقاء یابد، ضروری است تمامی ارگانها و دستگاههای مربوطه نسبت به افزایش میزان این دسته از شاخص ها در شهرستان تلاش جدی نمایند.
نماینده عالی دولت در شهرستان سلطانیه خاطرنشان کرد: پیش بینی های لازم در قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه به گونه ای صورت یافته تا توسعه الکترونیکی نمودن معاملات و تجارت کالا و خدمات، سالانه با رشد ۵/۷ درصدی برابر شده و نیز تا پایان سال دوم از مهلت اجرای این قانون، برنامه هوشمندسازی مدارس به صورت رایگان برای تمامی مدارس شهرهای زیر بیست هزار نفر جمعیت، روستاها و حاشیه شهرهای بزرگ عملی گردد که بایستی بطور جدی از سوی متولیان مربوطه امر مدنظر قرار گیرد.
سرپرست فرمانداری شهرستان سلطانیه رویکرد اساسی دولت تدبیر و امید را مبتنی بر رفع فقر و بیکاری و برقراری عدالت اجتماعی در لایه های مختلف اجتماع دانست و افزود: درجهت توسعه کشور و ایجاد اشتغال مبتنی بر دانش و فناوری اطلاعات و صنایع خلّاق مسئولان باید در راستای قانون عمل کرده و رفع تبعیض و برقراری عدالت را الگوی کار خود قرار دهند.
وی ادامه داد: درجهت برقراری عدالت اجتماعی دستگاههای ارتباطی و مخابراتی باید تمام تلاش خود را درخصوص بهره مندی مردم روستاهای شهرستان از خدمات تلفن ثابت و تلفن همراه و اینترنت بکار گیرند.
سرپرست فرمانداری شهرستان سلطانیه یادآور شد: با توجه به پیگیریهای بعمل آمده، تا پایان سالجاری ۱۳ روستای شهرستان از نعمت اینترنت برخوردار خواهند شد و در سه ماهه اول سال آینده نیز ۳۰ روستای دیگر از نعمت اینترنت بهره مند می شوند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
مطالبات کارگران فضای سبز شهرداری زنجان به روز می‌شود
خبر قبلی
آبیاری فضای سبز شهر زنجان از طریق ۳۵ حلقه چاه تامین می شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست