1. اجتماعی
  2. سامانه کاهش طرح طلاق بهزیستی استان زنجان رونمایی شد

کد خبر: 5703

سامانه کاهش طرح طلاق بهزیستی استان زنجان رونمایی شد

سامانه کاهش طرح طلاق (تصمیم) بهزیستی استان زنجان رونمایی شد

 

 

سامانه کاهش طرح طلاق (تصمیم) با حضور معاون امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ، مدیر کل امور اجتماعی استانداری و اعضاء کارگروه کاهش طلاق رونمایی شد


به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان ، محمد محمدی در آئین افتتاح این سامانه با بیان اینکه طبق ماده ۸۰ ، دولت مکلف به کاهش طلاق تا ۲۵ درصد می باشد افزود: این سامانه قبل از ارسال پرونده به دادگاه به منظور ایجاد صلح و سازش به متقاضیان مشاوره داده می شود.

وی با اشاره به نقش مهّم و تاثیر گذار مشاوره و راهنمائی در کاهش طلاق اظهار نمود : عدم شناخت زن و مرد پیش از ازدواج یکی از دلایلی است که طلاق را افزایش می‌دهد.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان تصریح نمود: خانواده یکی از مهمترین نهادهای اجتماعی است که اساس و پایه حیات اجتماعی محسوب می گردد و  تاثیر بسزایی در تعادل روانی، عاطفی و اجتماعی افراد داشته و بعنوان کوچکترین کانون اجتماعی شدن ، متضمن پذیرش نقش های اجتماعی و همنوایی با هنجارهای اجتماعی است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سامانه طرح طلاق ( تصمیم ) با همکاری سازمان بهزیستی ، معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه ، شورای عالی انقلاب فرهنگی برنامه ریزی و راه اندازی شده است خاطر نشان کرد: امروزه بدلیل گذراز  جامعه سنتی به صنعتی  و مشکلات ناشی از توسعه شهر نشینی ، طلاق یک مشکل جهانی محسوب می گردد و این پدیده شوم در فرهنگ اسلامی  یکی از منفورترین حلال ها محسوب می شود که عواقب بسیار ناگواری را برای افراد خانواده و جامعه به دنبال داشته است.

محمدی یادآور شد: طبق اصل ۱۰ قانون اساسی سازمان بهزیستی کشور، در راستای تحقق بخشی از اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی جهت برپایی عدالت و رفاه اجتماعی ، پاسداری و حراست از کیان خانواده ، بعنوان اصلی ترین و بنیادی ترین نهاد جامعه  و حفظ و کرامت ارزشهای انسانی گام برمی دارد.

وی بیان نمود: طلاق و فروپاشی خانواده ضمن بر هم زدن تعادل روانی ، عاطفی افراد خانواده و جامعه ، منجر به بروز بسیاری از آسیبهای اجتماعی مانند فحشاء، انحرفات جنسی ، خودکشی ، فرار از منزل ، سرقت ، اعتیاد ، تکدی گری و … می گردد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳۴۴ نفر از زوجین با مشاوره کارشناسان طرح طلاق بهزیستی سازش نمودند افزود: باتوجه به آسیبهای  اجتماعی پیامد طلاق و آثار سوئی که طلاق بر سلامت روانی ، عاطفی افراد خانواده خصوصا کودکان دارد باید تدابیر لازم برای حفظ و انسجام خانواده بکار رود و از مجموعه تدابیر علمی و تخصصی برای کاهش آن استفاده نمود.

وی با اشاره به راه اندازی اولین مرکز مستقل مداخله کاهش طلاق بهزیستی استان زنجان در اردیبهشت ماه سالجاری افزود: در سه ماهه نخست سال ۴۰ نفر از زوجین متقاضی طلاق در سطح استان زنجان صلح نموده و به زندگی دوباره برگشتند.

وی گفت : سال گذشته ۱ هزار و ۴۵۲ زنجانی به مرکزمداخله در خانواده به منظورکاهش طلاق  مراجعه نمودند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۹۵۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در استان زنجان
خبر قبلی
سازمان همیاری شهرداری ها می تواند یکی از محورهای توسعه استان زنجان باشد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست