1. اجتماعی
  2. سایه سنگین طلاق بر جامعه شهری زنجان

کد خبر: 710

سایه سنگین طلاق بر جامعه شهری زنجان

 

سایه سنگین طلاق بر جامعه شهری زنجان

روند افزایشی میزان طلاق در استان ادامه دارد

 

✍️

موضوع طلاق امروز تبدیل به یکی از مشکلات مهم اجتماعی کشور شده و روند افزایشی آن طی سال های اخیر ادامه داشته است.

 

به گزارش همدلی‌زنجان، جامعه ایران در حالی از یک مرحله گذار مهم اجتماعی در حال عبور است که مسئولان و کارشناسان از میزان طلاق های بالا در جامعه و روند افزایشی آن سخت نگران هستند. این نگرانی هرچند با برخی برنامه های فرهنگی همراه بوده اما خروجی مناسبی نداشته و عملا با شکست مواجه شده است.

با نگاهی به آمار میزان طلاق های ثبت شده کشور و استان طی چند سال گذشته شاهدیم روند افزاشی تعداد طلاق ها در جامعه ایران افزایشی بوده و کارکردها و بازخوردهای فرهنگی متولیان نیز بی اثر بوده است.

کشور در حالی دارای نهادها و دستگاه های متعدد فرهنگی است که در کاهش برخی آسیب های اجتماعی از جمله موضوع مهم طلاق موفقیتی نداشته است. به نظر می رسد جوانان کشور و استان در مقطع زمانی فعلی بیشتر نیازمند افزایش مهارت های زندگی و آگاهی بخشی برای ورود به یک زندگی مشترک هستند.

 

یک هزار و ۹۱۲ مورد طلاق در سال ۹۲ برای استان زنجان

کل طلاق های ثبت شده در کشور در سال ۹۲ به میزان ۱۵۵ هزار ۳۶۹ مورد بوده که تعداد طلاق‌های ثبت شده استان زنجان در این سال به میزان یک هزار و ۹۱۲ مورد بوده است. استان همدان ۳ هزار و ۷۹۷، استان گیلان ۶ هزار و ۵۲۱، استان قزوین ۲ هزار و ۵۷۳، کردستان ۳ هزار و ۹۳۲، آذربایجان شرقی ۷ هزار و ۷۷۲، آذربایجان غربی ۵ هزار و ۶۳۰ و استان اردبیل ۲ هزار و ۶۵۷ مورد طلاق ثبتی داشته‌اند.

 

طلاق های ثبت شده استان در سال ۹۳ یک هزار و ۹۹۶ مورد

طلاق های ثبت شده سال ۹۳ استان زنجان به میزان یک هزار و ۹۹۶ مورد بوده که تعداد طلاق در کل کشور نیز ۱۶۳ هزار و ۵۶۹ مورد بوده است. وضعیت استان های مجاور استان شامل آذربایجان شرقی ۸ هزار و ۱۴۵ مورد، آذربایجان غربی ۶ هزار و ۴۱۳ مورد، اردبیل ۲ هزار و ۷۱۴ مورد، همدان ۳ هزار و ۷۸۳ مورد، قزوین ۲ هزار و ۵۷۴ مورد، کردستان ۳ هزار و ۹۳۱ مورد و گیلان نیز ۶ هزار و ۹۷۵ مورد بوده است.

 

۲ هزار و ۳۱۰ مورد طلاق در سال ۹۴

در سال ۹۴ میزان طلاق ها ثبت شده در استان زنجان ۲ هزار و ۳۱۰ مورد بوده است. از این میزان طلاق ثبت شده در استان یک هزار و ۸۵۳ مورد شهری و ۴۵۷ مورد روستایی بوده است. در سال ۹۴ تعداد طلاق ثبت شده در کشور ۱۶۳ هزار و ۷۶۵ مورد بوده که ۱۴۶ هزار و ۷۱۴ مورد شهری و ۱۷ هزار و ۵۱ مورد روستایی بوده است. استان قزوین در این سال ۲ هزار و ۶۶۷ مورد طلاق ثبتی داشته که ۲ هزار و ۳۲۹ مورد شهری ۳۳۸ مورد روستایی بوده است.

طلاق ثبت شده در استان آذربایجان شرقی ۷ هزار و ۸۱۰ مورد که ۶ هزار و ۶۶۸ مورد شهری و یک هزار و ۱۴۲ مورد روستایی بوده است. این شرایط در استان آذربایجان غربی شامل ۶ هزار و ۵۰۵ مورد مجموع طلاق های ثبتی که ۵ هزار و ۴۲۵ مورد شهری و یک هزار و ۸۰ مورد روستایی بوده است.

 

در استان اردبیل تعداد ۲ هزار و ۶۹۹ مورد طلاق ثبت شده که ۲ هزار و ۲۶۰ مورد شهری و ۴۳۹ مورد روستایی بوده است. در استان کردستان ۴ هزار و نه مورد طلاق ثبت شده که ۳ هزار و ۱۷۷ مورد شهری و ۸۳۲ مورد روستایی بوده است. در استان گیلان نیز ۶ هزار و ۹۶۱ مورد طلاق ثبت شده که ۵ هزار و ۵۵۶ مورد شهری و یک هزار و ۴۰۵ مورد روستایی بوده است. در استان همدان نیز ۴ هزار و ۲۶۵ مورد طلاق ثبت شده که ۳ هزار و ۴۷۱ مورد شهری و ۷۹۴ مورد روستایی بوده است.

 

۲۴۷ مورد طلاق در بهمن ماه سال ۹۵

آمار کلی طلاق های ثبت شده استان در سال ۹۵ منتشر نشده است. اما فروردین ماه سال ۹۵ میزان طلاق ثبت شده استان زنجان ۱۳۱ مورد بوده است. همچنین در بهمن ماه سال ۹۵ تعداد طلاق های ثبت شده در استان به میزان ۲۴۷ مورد ثبت شده است.

هرچند تعداد طلاق های ثبت شده استان در سال‌های اخیر افزایشی بوده اما قیاس وضعیت استان نسبت به استان های همجواری که در شرایط جمعیتی نسبتا یکسانی با استان قرار دارد نشان از وضعیت بهتر استان نسبت به آن استان ها دارد.

با این حال موضوع طلاق در جامعه با توجه به اقتضائات زمانی کشور در مسیر توسعه و شکاف از زندگی سنتی به زندگی مدرن و صنعتی نیازمند توجه علمی است. افزایش مهارت های زندگی و آموزش مناسب برای جونان جهت مواجه شدن به ابعاد مختلف زندگی مشترک که تعهدات مختلفی را شامل می شود، بسیار ضروری است.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
آئین نکوداشت میرزا احمد نجفی زنجانی برگزار می شود
خبر قبلی
نبود احتکار کالا در استان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست