1. اخبار شهرستان
  2. سد معبر تخلفی آشکار در نقض حقوق شهروندی است

کد خبر: 6958

سد معبر تخلفی آشکار در نقض حقوق شهروندی است

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری زنجان در مورد سد معبر گفت: «معبر» درلغت به معنی محل عبور است و اصطلاحاً به محلی اطلاق می‌شود که از آن برای عبور و مرور استفاده می‌شود و طبق قانون در اثر تفکیک اراضی که در موضوع ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها آمده است، ایجاد می‌شود.
به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری زنجان، مصطفی رضایی افزود: طبق تبصره «۶» ماده (۹۶) قانون شهرداری ٬ معابر و راه‌های عمومی‌که در اثر تفکیک اراضی احداث می‌شود، متعلق به شهرداری است و شهرداری در قبال آن به هیچ عنوان، وجهی به صاحب آن پرداخت نخواهد کرد.همچنین طبق تبصره ۲۰ ماده ۵۵ قانون٬ شهرداری‌ها موظف هستند تا از معابر به عنوان ملک عمومی حفاظت کرده و آن را برای استفاده عموم آماده نگه داشته و از تجاوز به میدان ها، پارک ها و باغ های عمومی که حق استفاده از محل‌های عمومی برای هر شهروندی می‌باشد جلوگیری نماید.
وی در پاسخ به این سوال که آیا سد معبر جرم است٬ اظهار داشت: سد معبر جرم محسوب میشود و قانونگذار به طور صریح در ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی اعلام داشته که هر کس اقدام به هر گونه تجاوز و تصرف یا ایجاد مزاحمت یا ممانعت از حق در املاک متعلق به دولت یا شرکت های دولتی وابسته به دولت یا شهرداریها و ….. انجام دهد٬ به مجازات یک ماه تا یک سال حبس محکوم می‌شود.
رضایی در ادامه تاکید کرد: سازمان ساماندهی مشاغل شهری برای حفظ صیانت از حقوق شهروندی اقدام به احداث بازارچه های میوه و تره بار در سطح شهر نموده است و با برنامه‌ریزی و مطالعات در این زمینه برای ساماندهی مشاغل شهری که در خیابانهای سطح شهر و اتوبان ۲۲ بهمن که باعث سد معبر برای عبور عابرین پیاده شده است در دست اقدام دارد.
رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های مشاغل شهری و کشاورزی شهرداری زنجان با اشاره به ابزارهای قانونی شهرداری و شورای اسلامی شهر گفت: امیدواریم راهکارهای اساسی جهت ساماندهی سد معبر پیش بینی گردد تا شاهد خیابانهایی عاری از سد معبر جهت عبور و مرور داشته باشیم.
رضایی تاکید کرد: همه ما میخواهیم تا شهری زیبا و سامان یافته را داشته باشیم و این دست یافتنی نخواهد بود جز با همت همه مسئولین، مردم و اقشار زحمتکشی که در این شهر مشغول به فعالیت هستند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: بارها شاهد بودیم ٫ افراد زیادی به خصوص دانش آموزان و سالمندان عزیز برای عبور در مسیر پیاده رو به دلیل وجود موانعی ماننده پارک خودرو در پیاده روها، دستفروشان کنار خیابان و… به ناچار مسیر خود را به سمت خیابان تغییر دهند و مشکلاتی را برای خود و وسایل نقلیه به وجود آوردند.طبیعی است که این عمل باعث بی احترامی به حقوقذشهروندان و ایجاد ترافیک خیابانی خواهد شد.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
چهار ماه باقی‌مانده سال ۹۷
خبر قبلی
تاثیر معدل بر کنکور؛ آری یا نه ؟
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست