1. اخبار استان
  2. سرطان‌های معده و پستان شایع‌ترین سرطان‌ها در استان زنجان

کد خبر: 9757

سرطان‌های معده و پستان شایع‌ترین سرطان‌ها در استان زنجان

در استان زنجان شایع‌ترین نوع سرطان در آقایان معده، پوست، روده بزرگ و پروستات و در بانوان پستان، معده و پوست و روده بزرگ است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به شایع ترین سرطان ها در استان زنجان، گفت: سرطان‌های معده، مری، پوست و پستان به‌عنوان شایع‌ترین سرطان‌ها در استان زنجان هستند.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ پرویز قزلباش صبح چهارشنبه در جلسه کارگروه سلامت در محل دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان،با بیان اینکه در استان زنجان تشخیص زودهنگام و غربالگری سرطان روده بزرگ انجام می شود، اظهار کرد: این تشخیص با انجام تست فیت به‌صورت رایگان درپایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه تست فیت برای تشخیص زودهنگام و غربالگری سرطان روده بزرگ در زنجان اجرایی خواهد شد، افزود: این تست برای افراد ۵۰ تا ۶۹ سال انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به بروز سرطان در افراد جامعه، تاکید کرد: یکی از عوامل اصلی در بروز سرطان معده، خوردن چای داغ و مصرف نمک است. در استان زنجان شایع‌ترین نوع سرطان در آقایان معده، پوست، روده بزرگ و پروستات و در بانوان پستان، معده و پوست و روده بزرگ است.

وی با بیان اینکه خود مراقبتی و تشخیص زودهنگام می‌تواند نیمی از سرطان‌ها درمان شود، اظهار کرد: راه‌اندازی مرکز غربالگری و پیشگیری از سرطان در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان است.

قزلباش با تاکید بر اهمیت تحرک در جامعه شهری و افزایش سلامت افراد، خاطرنشان کرد: اضافه وزن از علت های بروز سرطان بوده و متأسفانه بیش از ۶۰ درصد مردم استان کم‌تحرک هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اهمیت تغذیه سالم در سلامت افراد، تاکید کرد: رژیم غذایی مناسب، سبزی‌ها و میوه، عدم مصرف غذای دارای نگه‌دارنده، کنترل وزن، تحرک بدن، عدم استعمال دخانیات و الکل، رعایت اصول ایمنی کار و سبک زندگی اسلامی در پیشگیری از سرطان بسیار مؤثر است.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
تغذیه در ماه مبارک رمضان
خبر قبلی
زنان عهده‌دار امر جامعه پذیری نسل کنونی هستند
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست