1. اجتماعی
  2. سرنوشت دولت، نظام و ملت ایران به یکدیگر گره خورده است

کد خبر: 4846

سرنوشت دولت، نظام و ملت ایران به یکدیگر گره خورده است

سرنوشت دولت، نظام و ملت ایران به یکدیگر گره خورده است

وحدت در جامعه، امری واجب و فراتر از یک ضرورت است

 

 

 

 

استاندار زنجان با اشاره به اینکه سرنوشت دولت، نظام و ملت با یکدیگر گره خورده است، به گونه ای که تخریب و تضعیف یکی موجب تضعیف و آسیب سایر ارکان می شود، اظهار کرد: امروز کشور بیش از هر زمان دیگری به همدلی، انسجام و هم افزایی همه ارکان نظام نیازمند است و باید با حفظ وحدت، انسجام و یکپارچگی در سایه پرچم جمهوری اسلامی، قانون اساسی و رهبر معظم انقلاب با احترام به تمامی افکار، سلائق و اندیشه های متفاوت مردم، کشوری قدرتمند و سرافراز ساخت.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، اسداله درویش امیری در مراسم تکریم و معارفه فرماندار ایجرود در شورای اداری این شهرستان، با بیان اینکه باید در وهله نخست مدیران شهرستانی، سپس مدیران استانی و در نهایت مسئولین و مدیران عالی کشور و نظام در حفظ وحدت تلاش نمایند، اظهار کرد: همه باید مراقب باشند تا صفوف به هم فشرده میان ملت، نظام و انقلاب آسیب نبیند.
وی مهمترین موضوع امروز جامعه را مشکلات اقتصادی و آسیب های اجتماعی عنوان کرد که می تواند به فرهنگ، اخلاق و انسانیت زنان و دختران آسیب بزند و اضافه کرد: مشکلات دیگری نظیر بیکاری، نوسانات قیمت ارز و تاثیرات آن در بازار نیز وجود دارد و تنها راهکار برون رفت از تمامی این مسائل و مشکلات اجتماعی و اقتصادی، حفظ وحدت، همدلی و اتحاد در کشور است.
مقام عالی اجرایی استان با تاکید بر اینکه ایجاد وحدت در جامعه امری واجب و فراتر از یک ضرورت است، خاطر نشان کرد: ائتلاف شوم عربستان با اسرائیل و آمریکا و با همکاری خارج ‌نشینان مزدور ضد انقلاب و برخی ناراضیان داخلی تلاش می کند با ایجاد بحران های داخلی به اتحاد و وحدت ملت ایران آسیب برساند.
نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: هم اکنون بیش از ۳۵۰ هزار کامیون و تریلی، عملیات حمل و نقل در کشور را برعهده دارند و ایجاد اختلال در روند حمل و نقل به بهانه افزایش قیمت، می تواند پیامدهایی را در جامعه به دنبال داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه با گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، همه مسئولین در تمامی سطوح باید دعواها و اختلافات مغرضانه و خودخواهانه را کنار بگذارند، اظهار کرد: مردم از بی عدالتی و بداخلاقی های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و خودخواهی مسئولین آزرده شده اند و ضروری است مسئولین با حفظ انسجام و وحدت و رفتارهای صبورانه و عاقلانه، فضای جامعه را به نهضت خدمت رسانی به مردم تبدیل نموده و به سمت توسعه و عزت کشور گام بردارند.
مدیر عالی اجرایی استان ادامه داد: دشمن از بی اعتمادی جامعه سوء استفاده خواهد کرد، لذا باید با سالم سازی محیط نظام اداری کشور و مبارزه با فساد و بی عدالتی، اعتماد عمومی جامعه را بازسازی نمود.
درویش امیری همچنین تلاش مسئولین استان برای ایجاد فضای خدمت رسانی به مردم را مناسب توصیف کرد و گفت: در نشست اخیر احزاب استان، برخی مجادلات میان گروه ها و جناح های سیاسی اتفاق افتاد که عده ای تصور کردند مقامات عالی استان از این شرایط آزرده خاطر شده اند، در حالی که جلسات سیاسی محل مناسبی برای بیان اختلافات و تفاوت سلیقه هاست و نباید این اختلاف نظرها به سطح جامعه کشانده شود تا موجب یاس و ناامیدی مردم از نظام فراهم گردد.
وی دستیابی به موفقیت های چشمگیر در حوزه های مختلف و رشد شاخص های توسعه ای استان در سال گذشته را از نشانه های همراهی و همدلی مردم و مسئولین در استان دانست و یادآور شد: کسب رتبه چهارم در سرفصل های تسهیلات طرح رونق، رشد ۶۲ درصدی صادرات و ارتقاء سهم استان از صادرات کشور به بیش از ۱.۳۶ درصد برای نخستین بار، مشارکت گسترده بانک ها در رونق اشتغال و طرح های کسب و کار، همچنین تحقق ۱۱۳ درصدی درآمدهای استان و رشد ۵۴ درصدی درآمدهای گمرک زنجان، از دیگر شاخص های توسعه استان در سال گذشته به شمار می آید.
استاندار زنجان ادامه داد: در طول سال گذشته نه تنها هیچ واحدی تولیدی در زنجان تعطیل نشد، بلکه ۲۹ واحد تولیدی تعطیل شده نیز احیاء شده و به چرخه اشتغال بازگشتند، همچنین ظرفیت صنایع و تولیدات کشاورزی زنجان از ۲۲۱ هزار تن به بیش از ۶۷۲ هزار تن رسید و میانگین سهم اقتصادی بخش کشاورزی استان در کل کشور از ۹.۷ درصد به بیش از ۱۸.۳۴ درصد رسید که در کنار بیان مشکلات باید به این دستاوردها نیز اشاره کرد.
مقام عالی اجرایی استان، پیگیری راه اندازی پتروشیمی زنجان را از مهمترین موضوعات بخش اشتغال استان و به ویژه شهرستان ایجرود عنوان کرد و افزود: خوشبختانه امروز مهمترین مشکل پتروشیمی زنجان در زمینه تامین منابع مالی کاملا برطرف شده و ۳۰۶ میلیون یورو نیاز ارزی پتروشیمی استان نیز تامین شده است که با سفارش ماشین آلات و اخذ مجوز تولید که پیش از این اتخاذ شده بود، دیگر مشکلی در راه اندازی پتروشیمی زنجان وجود ندارد و با رایزنی های اخیر انجام شده با مدیرعامل بانک ملی نیز مقرر شد حساب های ارزی و ریالی این مجموعه به شعب این بانک در زنجان منتقل شود.
وی در ادامه بخشش و مهربانی را از ویژگی های مهم امام حسن (ع) دانست که جامعه امروز به شدت به آن نیاز دارد و گفت: کرامت، مهربانی، سخاوت، گذشت و بزرگی از ویژگی های رفتاری امام حسن مجتبی (ع) است.
درویش امیری همچنین ماه رمضان را فرصت مغتنمی برای دوستی بی تکلف انسان ها با خالق خود عنوان کرد و افزود: اگرچه گرسنگی و تشنگی ماه رمضان برای درک حال گرسنگان و تشنگان است، اما رمضان پیام توحید و خداپرستی در جامعه است و باید اخلاق، صداقت و خوش خلقی را در جامعه توحیدی رواج داد.
گفتنی است در این جلسه، اسماعیل بیات فرماندار شهرستان ایجرود تودیع و توحید سلیمی دانش آموخته رشته MBA در مقطع کارشناسی ارشد و با بیش از ۱۶ سال سابقه خدمت در وزارت کشور به عنوان فرماندار جدید شهرستان ایجرود معرفی شد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
حفظ و حراست از منابع طبیعی به فرهنگ عمومی تبدیل شود
خبر قبلی
کارمندان بی‌عملی در ادارات داریم!
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست