1. اجتماعی
  2. سنجش بینایی ۸۰۰ کودک روستائی زنجانی

کد خبر: 6004

سنجش بینایی ۸۰۰ کودک روستائی زنجانی

سنجش بینایی ۸۰۰ کودک روستائی زنجانی

 

 

 

مدیر بهزیستی شهرستان زنجان از اجرایی شدن طرح سنجش بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در مناطق روستائی خبرداد و افزود:این طرح از ۱۵ شهریور ماه سالجاری آغاز گردیده و تا کنون ۴۲ روستا و ۸۰۰ کودک تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ به نقل از روابط عمومی بهزیستی شهرستان زنجان ، رزاق منافی تنبلی چشم را یکی از عوامل نابینایی بر شمرد و گفت: تنبلی چشم معمولادر سنین زیر ۶سال ایجاد می شود و خوشبختانه در صورت تشخیص بهنگام براحتی قابل درمان و مداوا است.

وی اظهار نمود: زمان پیشگیری از تنبلی چشم سن زیرشش سال است در صورتی که این زمان سپری شود، آسیب های روحی و روانی بسیاری برای فرد و خانواده به دنبال خواهد داشت.

این مقام مسئول باتاکیدبررایگان بودن هزینه غربالگری بینایی سنجی برای مناطق روستائی افزود:تنبلی چشم نوعی اختلال بینایی است که اگر به موقع تشخیص و درمان نشود، فرد را از یک یا هر ۲ چشم بسیار کم بینا و نابینا خواهد کرد اما با تشخیص به موقع به راحتی قابل درمان است

مدیر بهزیستی شهرستان زنجان با اشاره به اینکه این مهم در سه سطح به اجرا در می آید تصریح نمود: سطح اول معاینه درمربی آموزش دیده با استفاده از چارت و یا دستگاه غربالگری بینایی توسط مربی ، سطح دوم ارجاع کودک مشکوک از پایگاه به مطب اپتومتریست و در سطح سوم ارجاع کودکان بیمار و نیازمند مداخلات درمانی تخصصی به چشم پزشک اجرا می شود.

وی گفت: سال گذشته ۲۱ هزار کودک شهری و روستائی تحت سنجش بینایی قرار گرفتند که از این تعداد ۲ هزار و ۲۰ نفر جهت انجام خدمات درمانی به اپتومتریست ارجاع شدند

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
طرح جهادی و نهضت آسفالت در زنجان آغاز شده است
خبر قبلی
مصوبات شورای اسلامی شهر زنجان در سه ماه دوم سال ۱۳۹۷
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست