1. اخبار استان
  2. سهم اقتصاد دیجیتال از اقتصاد جهانی به بیش از ۲۴ درصد می رسد

کد خبر: 10724

سهم اقتصاد دیجیتال از اقتصاد جهانی به بیش از ۲۴ درصد می رسد

نرخ بازگشت سرمایه در اقتصاد دیجیتال در حدود ۶.۷ برابر اقتصاد سنتی خواهد بود و برآوردها حاکی از آن است که حاصل بهره‌وری در تحول دیجیتال تا سال ۲۰۲۵ معادل ۱۰۰ تریلیون دلار خواهد بود.

رئیس نظام صنفی رایانه‌ای زنجان با اشاره به سهم اقتصادی دیجیتال از سهم اقتصادی دنیا، گفت:  طبق گزارش اکونومیست، سهم اقتصاد دیجیتال از اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۶ چیزی حدود ۱۵.۵ درصد بوده است. این سهم مطابق با پیش بینی های صورت گرفته در سال ۲۰۲۵ به ۲۴.۳ درصدی می رسد که حجمی به میزان ۲۳ تریلیون دلار خواهد بود.

به گزارش همدلی‌زنجان، افشین آشوری ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران، با بیان اینکه توسعه جهانی در سه محور تحول بنیادین، اقتصاد دیجیتال و نیز هوشمندسازی در حال حرکت است، اظهار کرد: اقتصاد دیجیتال، جایگزینی مناسب برای اقتصاد سنتی بوده و آمار جهانی گویای این واقعیت است که این سهم در سال های آتی رشد قابل توجهی خواهد داشت.

وی با اشاره به سهم بازار شهر هوشمند طی پنج سال آینده در اقتصاد دنیا، افزود: این سهم طی پنج سال آتی بین ۱۰ تا ۲۵ میلیارد دلار خواهد بود. نرخ بازگشت سرمایه در اقتصاد دیجیتال در حدود ۶.۷ برابر اقتصاد سنتی خواهد بود و برآوردها حاکی از آن است که حاصل بهره‌وری در تحول دیجیتال تا سال ۲۰۲۵ معادل ۱۰۰ تریلیون دلار خواهد بود.

رئیس نظام صنفی رایانه‌ای زنجان با بیان اینکه در سال ۲۰۲۵ تحول دیجیتال در هرکدام از صنایع تأثیر قابل توجهی بر محیط زیست، اقتصاد و مسائل اجتماعی خواهد داشت، اظهار کرد: بر اساس چشم‌انداز نظام صنفی رایانه‌ای تا سال ۱۴۰۱، اقداماتی از قبیل ساماندهی، توانمندسازی، توسعه، پیشرانی و در نهایت نوآوری و پیشتازی در تحول اقتصاد دیجیتال انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه با ورود بخش خصوصی به این حوزه این مسیر بهتر و توانمندتر طی می‌شود، خاطرنشان کرد: در این راستا تدوین سند راهبردی «بیستون» محقق خواهد شد. در این سند ۲۰ محور راهبردی در نظر گرفته شده است که شامل سه محور راهبردی خواهد بود.

آشوری با بیان اینکه در سند “بیستون” ۱۱ محور راهبردی برای توسعه و پیشرانی در تحول اقتصاد برای سال آتی پیش بینی شده است، گفت: این ۱۱ محور شامل دو محور راهبردی شرکت‌های نوپا و نوآوری برای سال ۱۴۰۰ است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
افزایش ۱۷ درصدی کشف مواد مخدر در زنجان
خبر قبلی
تلاش برای اتمام راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار استان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست