سه‌شنبه‌ های بدون خودرو در شهر زنجان اجرا می‌شود

سرپرست حوزه ترافیک و حمل ونقل شهرداری زنجان از راه‌اندازی کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو در شهر زنجان خبر داد و گفت: از این هفته برنامه سه‌شنبه‌ بدون خودرو ( سه‌شنبه‌ پاک ) در شهر زنجان اجرا خواهد شد.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ به نقل از مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری زنجان، سمانه شاددل اظهار کرد : براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، برنامه سه‌شنبه بدون خودرو ، از ساعت ۷ صبح از مقابل منزل اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری تا مقابل ساختمان مرکزی شهرداری زنجان ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه جمعی از مدیران و مسئولان حاضر در این برنامه با اتوبوس سرکار خواهند رفت، گفت: این اقدام برای نهادینه شدن رفتار مناسب در راستای مقابله با آلودگی هوا و سایر عوارض استفاده گسترده از خودرو انجام می شود.
شاددل با بیان اینکه شهردار زنجان نیز در این برنامه حضور خواهد داشت و مسیر منزل تا سرکار را با اتوبوس طی خواهد کرد ، اظهار داشت : مسئولان در برابر محیط زیست و حفظ آن مسئول هستند.
سرپرست حوزه ترافیک و حمل ونقل شهرداری زنجان حفاظت از محیط زیست را موضوعی زیرساختی در مسیر دست‌یابی به توسعه پایدار دانست و افزود: نباید برای راحت‌تر زندگی کردن خود، محیط زیست را به مخاطره انداخته و به میراث آیندگان لطمه‌ وارد کنیم.
شاددل اصطلاح فرهنگ ترافیک در کلان شهرها را عامل بسیار مهمی در راستای حفظ محیط زیست و کاهش ترافیک و به استاندارد رسیدن بهداشت روانی برای ساکنین کلان شهرها دانست و با ابراز امیدواری نسبت به استقبال عموم مردم از سه‌شنبه‌های بدون خودرو، گفت: همه ما با استفاده نکردن از وسایل نقیله موتوری شخصی می‌توانیم در ساختن و داشتن هوای پاک برای شهرمان سهیم باشیم.
سرپرست حوزه ترافیک و حمل ونقل شهرداری زنجان ادامه داد : دستگاه‌هایی نظیر صدا و سیما، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش می‌توانند با حضوری جدی در برنامه‌های سه‌شنبه‌های بدون خودرو، در نهادینه شدن رفتار محیط زیستی و سلامت محور تاثیر گذار باشند
وی خاطرنشان کرد: قرار است از سه شنبه این هفته ۲۶ دی ماه برنامه سه‌شنبه‌های بدون خودرو در نقاط مختلف شهر زنجان به شکلی نمادین اجرایی شده و با تداوم آن در طول سال، زمینه گسترش این رفتار در بخش‌های مرکزی این شهر فراهم شود.
سرپرست حوزه ترافیک و حمل ونقل شهرداری زنجان با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای جهان، سه‌شنبه‌های بدون خودرو، اجرایی شده است، ابراز امیدواری کرد : با انجام اقدامات فرهنگی و تبلیغاتی مناسب، زمینه ارتقاء آگاهی‌های مردم را فراهم کنیم و با ایجاد زیرساخت‌ وجذابیت‌های لازم، شهروندان را ترغیب کنیم که روزهای سه‌شنبه بدون خودرو شخصی در شهر تردد کنند.
شاددل یادآور شد: با حمایت‌های شهردار زنجان، تلاش میکنیم با راهکارهای مناسب شهری مناسب برای شهروندان فراهم کنیم.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
درد ۳۴ ساله
خبر قبلی
آینده مسکن در زنجان چگونه خواهد بود؟
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست