سکوت شرکت توزیع برق در خصوص مزارع تولید بیت کوین در زنجان

بعد از قطعی های گسترده برق در سطح کشور یکی از مسائلی که در بین افکار عمومی مطرح شد فعالیت مزارع تولید بیت کوین چه به صورت مجوزدار و چه به صورت غیرمجاز بوده است. استان زنجان نیز قطعی برق و آلودگی هوا را در طی روزهای گذشته تجربه کرده اما مسئولان برق زنجان گزارش شفافی به مردم ارائه نداده اند.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ بررسی جانمایی مزارع بیت‌کوین در کشور نشان می‌دهد در بسیاری از نقاط کشور متقاضیان جواز تاسیس برای استخراج رمزارز دریافت کرده‌اند که براساس آمارها برای استان‌های خراسان رضوی ۲۵۱ فقره (۱۸ درصد کل جوازها)، تهران با ۱۴۸ فقره (۱۱ درصد کل جوازها)، زنجان با ۱۰۹ فقره (۸ درصد کل جوازها)، آذربایجان شرقی ۱۰۸ فقره (۸ درصد کل جوازها) و آذربایجان غربی ۹۵ فقره (۷ درصد کل جوازها) جواز تاسیس صادر شده است.

در خصوص مجوزی که در استان زنجان به تعداد ۱۰۹ فقره به تولید بیت کوین داده شده مسئولان اطلاعات شفافی ارائه نکرده اند./ همچنین برآورد مشخصی در خصوص میزان فعالیت غیرمجازی مزارع بیت کوین در استان زنجان نیز در دست نیست.

صدور جواز تاسیس استخراج رمز ارز از ۲۸ آبان‌ماه سال گذشته در سامانه بهین‌یاب آغاز شد. آمار و داده‌های رسمی معاونت طرح و برنامه وزارت صمت نشان می‌دهد از ۱۸۷۰ متقاضی ثبت‌نام شده، تاکنون ۱۳۷۹ فقره جواز تاسیس برای استخراج ارزهای دیجیتال در سطح کشور صادر شده است.

تعداد سرمایه‌گذاران غیرایرانی در این زمینه در مقابل ایرانی‌ها ناچیز است. البته براساس اعلام وزارت نیرو، حدود ۴۵ درصد قراردادهای برق غیریارانه‌ای (با نرخ متوسط ۹۶۵۰ ریال برای هر کیلووات ساعت) به میزان ۱۴۰ مگاوات در زمینه استخراج رمزارز، مربوط به سرمایه‌گذاران خارجی است.

با اینکه ۸ درصد کل جوازهای صادره در استان زنجان برای مزارع بیت کوین بوده میزان حضور خارجی ها نیز در آن مشخص نیست. مدیران شرکت توزیع برق استان زنجان همواره در این خصوص مواضع محافظه کارانه اتخاذ کرده اند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
تبلیغ کننده سایت‌ شرط‌بندی آنلاین در دام پلیس فتا زنجان افتاد
خبر قبلی
دمای هوا در استان زنجان کاهش می یابد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست