سیاست ایران احترام به حق حاکمیت دولت ها و عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشور ها است

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه پایانی نشست سران اتحادیه عرب، ضمن ابراز تاسف و ناخرسندی از باز تکرار برخی ادعاهای بی ثمر و واهی پیرامون جمهوری اسلامی ایران گفت: سیاست ایران احترام به حق حاکمیت دولت ها و عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشور ها است.

به گزارش همدلی زنجان به نقل از ایرنا، بهرام قاسمی در واکنش به بیانیه پایانی نشست سران اتحادیه عرب در اردن افزود: جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است اساسا نیازی به دخالت در امور داخلی دیگر کشورها ندارد و همواره به حسن همجواری، احترام به حق حاکمیت دولت ها و عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورها به عنوان اصول و قواعد مسلم و منطبق با قانون اساسی کشور و تمام موازین بین المللی پایبند است.
وی ادامه داد: نمی توانیم تاسف عمیق خود را از اینکه برخی سران عربی و اسلامی به جای پرداختن جدی به مهم ترین معضلات منطقه و جهان اسلام و خطرات مشترکی که تمام کشور های اسلامی را تهدید می کند، به رغم همه تجارب و عبرت های پیشین به بیراهه می روند و در تشخیص دوست از دشمن به عمد یا به سهو دچار خطا می شوند، ابراز ننماییم.
قاسمی در مورد باز تکرار ادعای منسوخ و بی حاصل درخصوص جزایر سه گانه ایرانی تاکید کرد: این جزایر، ایرانی بوده و ایرانی خواهند ماند و تکرار دروغ و ادعا در این مورد، واقعیات تاریخی را تغییر نخواهد داد و ما اساسا طرح چنین ادعاهایی را در نشست های مختلف عربی دخالت در امور داخلی ایران دانسته و آن را قویا محکوم و رد می کنیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مایه بسی تاسف است که برخی با قلب واقعیت، درصدد جایگزین کردن ایران اسلامی به جای رژیم صهیونیستی به عنوان دشمنی موهوم و ساختگی هستند.
وی افزود: اما باید دانسته باشند که اینگونه تلاش های نادرست و تحمیل شده بر آنان راه به جایی نخواهد برد و جنایات ده ها ساله رژیم نامشروع، غاصب و کودک کش صهیونیستی علیه مسلمانان و اعراب هرگز توسط توده ها و ملت های منطقه و حتی وجدان های بیدار و آگاه در اقصی نقاط جهان فراموش نخواهد شد و ‘مقاومت’ ،’مبارزه’ و ‘دفاع’ در برابر متجاوز، همچنان امید جهان اسلام برای آزادی فلسطین و قدس شریف است و برای همیشه پویا و پایا خواهد ماند.
سخنگوی وزارت امور خارجه مجددا تاکید کرد که سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصلی لایتغیر در قبال تمام کشورها، بویژه کشورهای اسلامی، عربی و همسایگان که همان احترام متقابل به حق حاکمیت کشورها و عدم مداخله در امور داخلی دیگران و رعایت حسن همجواری است استوار بوده و خواهد بود.
جلاس سران اتحادیه عرب امروز در اردن گشایش یافت.
بیست و هشتمین اجلاس سران اتحادیه عرب با حضور سران ۱۸ کشور عربی در سواحل بحر المیت در ۵۰ کیلومتری جنوب غربی امان پایتخت اردن برگزار و شب گذشته (چهارشنبه) با صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
رای ما در انتخابات به چه کسی باشد؟
خبر قبلی
۳۴.۴ درصد مردان و ۲۶.۲ درصد زنان کشور، مجردند
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست