شرکت فولاد البرز ناب آرش، ۵ درصد تولید فولاد کشور را خواهد داشت

استان زنحان طی سال های اخیر توسعه مناسبی در تولید زنجیره فولاد کشور داشته است. استقرار صنایع بزرگ فولاد در استان زنجان و با تکیه بر سرمایه بخش خصوصی زنجان را تبدیل به یکی از قطب های مهم صنعتی کشور در تولید محصولات فولادی کرده است.

به گزارش همدلی‌زنجان، یکی از شرکت های مهم و بزرگ فولاد کشور با سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرستان ابهر ایجاد شده است. شرکت مجتمع فولاد البرز ناب آرش در سال ۱۳۹۳ عملیات اجرایی خود را آغاز نمود و ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی آن در بین سال های ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ رخ داد.

با افتتاح کارخانه ذوب این شرکت به میزان ۱.۰۰۰.۰۰۰ تن و در آینده نزدیک با افتتاح کارخانه نورد آن به میزان ۶۰۰.۰۰۰ تن درسال به عنوان یکی از بزرگترین کارخانجات خصوصی تولید فولاد در سطح ملی محسوب خواهد شد که حدود ۵ درصد تولید کل فولاد کشور را به خود اختصاص خواهد داد.

 

 

با توجه به قرار گرفتن در شاهراه ارتیاطی شمالغرب کشور امکان ارسال سریع برای مصرف کننده و پایین بودن کرایه حمل مقرون به صرفه خواهد بود و ارزش افزوده زیادی برای توسعه منطقه و کل کشور خواهد داشت.

فعالیت های توسعه ای:
راه اندازی کارخانه نورد با ظرفیت ۶۰۰ هزار تن با تعداد پرسنل ۵۰۰ نفر ، کارخانه های فراوری محصولات اعم از گندله سازی ، کنسانتره و آهن اسفنجی می باشد که در زمین ۳۰۷ هکتاری همجوار با شهرک افق ابهر خواهد بود ( هدف داشتن صفر تا ۱۰۰ زنجیره تولید فولاد می باشد )

 

مشخصات شرکت :

میزان سرمایه گذاری : ۴۵ هزار میلیارد ریال
نوع سرمایه گذاری : ۴۰ درصد داخلی و ۶۰ درصد سرمایه گذاری خارجی
میزان اشتغالزایی: ۷۰۰ نفر مستقیم ، ۵۰۰ نفر رانندگان حمل محصول و ۵۰۰۰ نفر غیر مستقیم
محل احداث : شهرستان ابهر – استان زنجان

 

 

محصولات اصلی :
تولید شمش آهن مواد اولیه کارخانجات نورد در سایزهای ۱۳۰*۱۳۰ – ۱۵۰*۱۵۰ – ۲۰۰*۲۰۰ به میزان یک میلیون تن درسال

 

 

محصولات فرعی :
۷۵۰۰ مترمکعب در ساعت اکسیژن گاز ، ۴۵۰ مترمکعب در ساعت اکسیژن مایع ، ۷۰۰۰ مترمکعب در ساعت نیتروژن گاز، ۷۵۰ نرمال مترمکعب در ساعت نیتروژن مایع ، ۲۵۰ نرمال متر مکعب در ساعت آرگون (۹۹۹/۹۹)

 

 

فیلم ۱

 

 

فیلم ۲

 

اهمیت صنعت فولاد در کشور

براساس مطالعات طرح جامع فولاد کشور، ایران، عربستان و امارات  باوجود اینکه بزرگترین تولیدکنندگان فولاد در خاورمیانه به حساب می آیند، بالاترین آمار مصرف فولاد را به خود اختصاص داده اند.

داده های مورد بررسی نشان می دهد که سه کشور ایران، عربستان و امارات بیش از ۷۰ درصد سهم مصرف فولاد را در این منطقه دارند.

ایران ۳۸ درصد مصرف، عربستان ۲۱ درصد، امارات ۱۵ درصد را دراختیار دارد. سپس عراق با ۶ درصد و سایر کشورها در مجموع با ۲۰ درصد قرار گرفته اند.

ایران از واردکننده تا صادر کننده

پیشینه صنعت فولاد نشان می‌دهد در سال های آغازین دهه ۹۰ ایران از یک کشور وارد کننده که سالانه پنج تا هفت میلیون تن فولاد وارد می کرد، اکنون به عنوان صادرکننده سهم متمایزی را به خود اختصاص داده است.

پیش بینی شده براساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ ایران حداقل ۱۵ میلیون تن صادرات فولاد داشته باشد و این مهم با شرایط کنونی تولید دور از انتظار نیست.

آمار صادرات 

موضوع صادرات فولاد در سال گذشته بالاترین میزان و رکوردگونه محسوب می شود و رقم بیش از ۱۰ میلیون تن است.

این رقم در بیش از پنج دهه گذشته بیشتر بسان یک رویا بود، اما براساس سیاست های توسعه ای این مهم به عنوان یک واقعیت محقق شده است.

 

چشم انداز تولید فولاد در استان زنجان

زنجان جایگاه چهارم در تولید فولاد در سطح کشور را دارد و این استان در سال چهار میلیون تن فولاد تولید می کند. با افزایش این میزان تولید به ۶ میلیون تن تا سال ۱۴۰۱، زنجان رتبه نخست کشور در تولید این محصول را به خود اختصاص می دهد.

بیش از ۳۰ واحد تولیدی فولاد در استان فعالیت می کنند. اشتغال ایجاد شده در صنعت فولاد زنجان بیش از پنج هزار نفراست. مواد غنی معادن و سرمایه گذاری بخش خصوصی  باعث شده تا زنجیره فولادو مواد آلیاژی آن در استان تکمیل شود. زنجیره فولاد در زنجان خوب کار می کند وزنجیره تولید این صنعت در استان کامل شده است.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
پرداخت تسهیلات ۱۹ میلیاردی برای تامین نهاده‌های کشاورزان زنجانی
خبر قبلی
بارش برف در استان زنجان آغاز می شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست