شهرداری زنجان مانع احیا و مرمت خانه تاریخی حکیمیان نیست

 

شهرداری زنجان مانع احیا و مرمت خانه تاریخی حکیمیان نیست

 

 

 

 

شهردار منطقه۳ زنجان درباره علت پلمب کارگاه مرمت بنای تاریخی حکیمیان گفت: شهرداری به هیچ عنوان مانع از امر احیا در این خانه تاریخی نشده است.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ محمد‌رضا والی زاده با بیان این مطلب، اظهار کرد: علت پلمب بنا عدم اخذ مجوزهای قانونی بوده است، چرا که هرگونه ساخت و ساز و تعمیرات املاک در محدوده شهر نیاز به مجوز از شهرداری دارد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری با نوع و شکل احیا مشکلی ندارد و این موضوع کاملا در اختیار متخصصان میراث فرهنگی است، گفت: اما مجوز اولیه برای بازسازی از شهرداری باید اخذ شود که با وجود فرصت‌های داده شده به میراث فرهنگی این اتفاق رخ نداده است.

شهردار منطقه ۳ زنجان با بیان اینکه شهرداری با پلمب این خانه در واقع مانع از انجام یک کار غیرقانونی شده است، تصریح کرد: مشکل دیگر موضوع شکایت و اعتراض همسایگان است، چرا که کوچه مورد نظر در طرح تفصیلی دارای تعریض است که نمونه آن املاک اطراف بنا هستند که در زمان ساخت و ساز رعایت تعریض قانونی را کرده‌اند.

والی زاده با بیان اینکه میراث فرهنگی برای هرگونه فعالیت در حوزه مرمت ابتدا باید مجوز اولیه را از شهرداری اخذ کند، گفت: این موضوع با وجود داشتن صراحت قانونی قبلا نیز از سوی استاندار زنجان مورد تاکید قرار گرفته است که همه دستگاه‌ها باید برای فعالیت در حوزه ساخت و ساز شهری از شهرداری مجوز بگیرند.

وی اظهار داشت: : انتظار می‌رود دستگاه‌های دولتی در رعایت نظم و قانون و نظام مند بودن پیشگام بوده و به قوانین شهرسازی احترام بگذارند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
زنجان جزو پنج استان دارای نشان ملی تولید صنایع دستی مرغوب است
خبر قبلی
هرگونه نگاه جناحی به قانون اساسی و مسائل کشور خلاف منافع ملی است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست