1. اخبار شهرستان
  2. شهرداری زنجان ۴۰۰ میلیارد ریال عوارض دریافت می‌کند

کد خبر: 4783

شهرداری زنجان ۴۰۰ میلیارد ریال عوارض دریافت می‌کند

 

شهرداری زنجان ۴۰۰ میلیارد ریال عوارض دریافت می‌کند

 

 

 

مدیر درآمدهای عمومی شهرداری زنجان گفت: ۴۰۰ میلیارد ریال از بودجه سالانه شهرداری از محل دریافت عوارض ساختمانی، نوسازی و خدمات شهری تامین می شود.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ ابوالفضل بیگدلی با بیان این مطلب، اظهار کرد: عوارض به ۲ شکل یکی در خصوص ساختمان، عوارض پروانه و جرایم تخلفات و دیگری عوارض قانونی تعریف و در قبال خدمات شهری از شهروندان دریافت شده که شیوه نخست دریافت عوارض ساختمانی، پروانه و جرایم تخلفات به تصویب شورای شهر می‌رسد و به شهرداری برای اجرا ابلاغ می شود.

وی با بیان اینکه محل هزینه کرد عوارض دریافتی برای عمران و آبادانی شهر تعریف شده است و هر شهروندی در این زمینه باید مشارکت داشته باشد، افزود: عوارضی که قانونگذار تعریف کرده و مالکان املاک و خودرو باید آن را به شکل سالانه متناسب با ارزش ملک یا خودروی خود بپردازند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سالانه به در منازل شهروندان قبوضی که در آن میزان عوارض هر ملکی در آن بر اساس مصوبه هیات وزیران و عرصه و اعیان ملک، نوع خیابان و محل تعیین شده است، ارسال می شو، یادآور شد: شهروندان با دریافت قبض برای پرداخت از ابتدای فروردین تا پایان اسفند آن سال فرصت پرداخت دارند و اگر در این مهلت قانونی واریز نشود علاوه بر آنکه جوایز خوش حسابی به آنها تعلق نمی گیرد، ۹ درصد جریمه و زیان دیرکرد هم باید پرداخت شود.

وی گفت: سالانه ۴۰۰ میلیارد ریال قبض به در منازل شهروندان ارسال می شود و ۱۰ درصد جایزه خوش حسابی برای افرادی که در مهلت قانونی اقدام به واریز کنند، لحاظ می شود. سال گذشته فقط ۱۰۰ میلیارد ریال از این مبلغ پرداخت شد که این میزان مشارکت با وجود پایین بودن آن، نسبت به سال های گذشته وضعیت بهتری داشت.

بیگدلی با بیان اینکه استنباط مردم این است که شهرداری یک دستگاه دولتی محسوب می شود و دولت از آن حمایت می کند، در حالی که شهرداری یک دستگاه غیر دولتی و خصوصی به شمار می آید، خاطرنشان کرد: در سال های گذشته با وجود اطلاع رسانی گسترده شهرداری، بسیاری از شهروندان به این نتیجه رسیده اند که به هر میزان که به این دستگاه کمک کنند، شهر بهتر اداره می شود.

مدیر درآمدهای عمومی شهرداری زنجان افزود: شهرداری هر ساله عوارض پروانه های ساختمانی در نظر می گیرد که امسال ۴۵ درصد تخفیف برای پرداخت نقدی تا پایان اردیبهشت و ۲۰ درصد برای واریز اقساطی پیش بینی شده بود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
شاید انتخاب نام ترکی به همگرایی اجتماعی در جامعه کمک می‌کند
خبر قبلی
دانشگاه زنجان و دانشگاه خوان اسپانیا تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست