شهردار زنجان بومی خواهد بود/ تلاش برای اجماع حداکثری بر روی یک نفر

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به آغاز فرایند انتخاب شهردار زنجان، گفت: به احتمال بیش از ۹۹ درصد شهردار زنجان فرد بومی خواهد بود و تلاش شورا اجماع حداکثری بر انتخاب یک گزینه بومی مناسب است.

حمیدرضا حمیدی در گفت و گو با همدلی زنجان؛ با بیان اینکه نامه وزارت کشور در پاسخ به استعلام شورا آمده است، اظهار کرد: در این نامه آمده که نحوه اقدام شورا در خصوص وضعیت فعلی شهردار چگونه باشد. گفته شده که با هماهنگی دستگاه قضایی و کسب تکلیف از آن تصمیم گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه این اتفاق افتاده و بر مبنای آن انجام شده است، افزود: باید شهردار انتخاب شود و در کم ترین بازه زمانی باید فرایند انتخاب شهردار انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه باید انتخاب شهردار کارها تسریع می شود، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی انگیزه نیروها کم شده و مشکلاتی پیش می آید که قصد داریم با انتخاب شهردار اقدامات توسعه ای در شهر کند نشود. از اینرو هدف گذاری انتخاب شهردار تا پایان بهمن ماه است.

وی به گزینه های احتمالی و مطرح شده برای تصدی پست شهرداری زنجان اشاره کرد و یادآور شد: گزینه ها در فاز نخست تمامی نفراتی که در ذهن اعضای شورا بوده و برخی نیز خود درخواست داده اند مطرح شده اند که بیش ۱۰ نفر در لیست وجود دارد.

حمیدی به فرایند انتخاب شهردار اشاره کرد و گفت: فرایند  انتخاب همچون سری قبل نخواهد بود چون زمانی برای آن نداریم. در شرایط فعلی نیز بی معنی است که فردی برنامه دهد. جهت گیری بودجه ما مشخص شده و شهردار بر مبنای انطباق با برنامه های شورا و سیاستگذاری صورت گرفته انتخاب می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در خصوص عضو علی البدل شورا نیز گفت: اعضای شورا نقشی در این خصوص ندارند. هر تصمیمی فرمانداری بگیرد بر اساس آن انجام خواهیم داد. فرایند قضایی آن باید تعیین تکلیف شود و فرایند طولانی و پیچیده تری دارد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
برنامه‌ریزی صداوسیمای مرکز زنجان برای پوشش راهپیمایی ۲۲ بهمن
خبر قبلی
برگزیدگان اسکار ۲۰۲۰
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست