شهروندان زنجانی برای تمدید اعتبار دفترچه بیمه مراجعه حضوری نکنند/ فرایند الکترونیکی

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه شهروندان زنجانی از فردا، اول خرداد ماه برای درج اعتبار دفترچه درمانی به کارگزاری ها مراجعه نکنند، گفت: سامانه استحقاق ازفردا در  بیش از ۵۵۰ مرکز درمانی طرف قرار داد در استان زنجان همزمان با سراسر کشور انجام می شود.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ علی محمدی با بیان این اینکه ussd سامانه ای است که بیمه گزاران می توانند با ارسال کد ملی بیمار به سرشماره # ۱۴۲۰*۴* نسبت به استحقاق سنجی خود اقدام کنند، اظهار کرد: طبق  بخشنامه ای پیرامون اجرای طرح حذف درج اعتبار دفترچه‌های درمانی و جایگزینی آن با سامانه استحقاق درمان از فردا کارگزاریها خدمات درج اعتبار نخواهند داشت .

وی افزود: تسهیل در ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان، مستمری بگیران و افراد تحت تکفل آنان در همه مراکز درمانی ملکی و غیرملکی طرف قرارداد و همچنین کاهش مراجعه مخاطبین ذیربط به شعب و کارگزاری‌های رسمی سازمان را از اهداف اجرای حذف دفترچه ها اعلام کرد .

مدیر درمان استان زنجان گفت: فرآیند اخذ استحقاق درمان در بخش بستری با رعایت اصول و قواعد رفع همپوشانی‌های درمانی سازمان‌های بیمه گر پایه کماکان به قوت خود باقی است.

وی ادآور شد: بیمه شده و مستمری‌بگیر سازمان تامین اجتماعی به هر دلیل به وضعیت استحقاق درمان خود معترض باشد می تواند به ۱۴۲۰ اطلاع دهد.

محمدی در خصوص فرزندان ذکور هم گفت:  در صورتی‌که فرزندان ذکور بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران (۱۹ سال تمام) به دلیل عدم ارائه گواهی تحصیلی معتبر دانشگاهی و همچنین فرزندان اناث آنان به جهت عدم ارائه اصل شناسنامه، در سرویس استحقاق درمان “فاقد حمایت درمانی” باشند، تا زمان برقراری تعامل الکترونیکی با پایگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ارائه خدمات درمانی جهت این دسته از فرزندان مطابق ضوابط و روال جاری انجام خواهد شد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
بازار گوسفندی ایران
خبر قبلی
کاهش ناپایداری هوا در استان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست