1. اخبار استان
  2. شهرک صنعتی زنجان ۴ در حال بهره برداری است

کد خبر: 23715

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان:

شهرک صنعتی زنجان ۴ در حال بهره برداری است

استان زنجان گلوگاه ارتباطی شمالغرب کشور محسوب می شود. این جایگاه جغرافیایی مهم در کنار تلاش مدیران دلسوز موجب شده واحدهای متنوع تولیدی در سطح استان زنجان مستقر شوند.

در سال های اخیر شتاب توسعه صنعتی استان سرعت گرفته و زنجان نسبت به جمعیت و مساحت خود شاهد حضور واحدهای مختلف تولیدی و صنعتی است. در این بین صنایع کوچک و متوسط مستقر در شهرک های صنعتی استان در ایجاد اشتغال و ارزش افزوده اقتصادی نقش محوری ایفا کرده اند.

استان زنجان دارای ۲۲ شهرک مصوب صنعتی بوده که در ۱۶ شهرک استان واگذاری زمین فراهم شده است. ۶ شهرک صنعتی دیگر استان زنجان در حال پیگیری و تملک زمین هستند.

۹۵۷ واحد صنعتی استان در حال تولید هستند
در خصوص وضعیت شهرک های صنعتی استان زنجان محسن عباسی، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان به همدلی‌زنجان گفت: تعداد واحدهای طرف قرارداد در مجموع ۲ هزار و ۲۱۵ فقره بوده و از این تعداد یک هزار و ۱۴۹ واجد به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۹۵۷ واحد در حال تولید هستند، افزود: ۱۹۲ واحد بعد از مدتی فعالیت مجدد تعطیل شده اند. در مجموع ۲۱ هزار و ۳۴۳ نفر در شهرک های صنعتی تحت پوشش مشغول کار و فعالیت می باشند.

شهرک صنعتی زنجان ۴ در حال بهره برداری است
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان با اشاره به اینکه شهرک صنعتی صائین قلعه و ناحیه صنعتی نیکان در دست اجرا و در شرف بهره برداری هستند، اظهار کرد: شهرک صنعتی زنجان ۴ (شهید شهریاری) نیز در حال بهره برداری بوده و بالغ بر ۲۴۷ هکتار است. این شهرک صنعتی دارای آب و برق بوده و زیر ساخت شبکه گاز رسانی شهرک هم در دست اجرا می باشد.

وی به وضعیت تامین انرژی در شهرک های صنعتی استان اشاره کرد و گفت: از مهم ترین اقدامات در دست انجام، تامین انرژی برق شهرک های صنعتی نوآوران و خرمدره از طریق احداث پست برق ۶۳ کیلوولت و با مشارکت شرکت برق منطقه ای است. این اقدام به منظور ارتقای توان انرژی مورد نیاز شهرک انجام می شود.

عباسی با تاکید بر اینکه در حال حاضر به غیر از شهرک صنعتی انگوران در هیچکدام از شهرک های صنعتی استان مشکل کمبود برق نداریم، خاطرنشان کرد: در خصوص قراردادهای راکد؛ طی سال ۹۹ با برگزاری جلسات هیئت حل اختلاف و داوری مقدار۶۰ فقره قرارداد با مساحت ۴۶ هکتار فسخ قطعی شد.
این مقام مسئول ادامه داد: در حال طی مراحل قضایی برای فسخ قطعی و خلع ید هستیم. در رابطه با قراردادهای منعقده طی سال های ۹۷ و ۹۸ نیز تعداد ۲۲۰ فقره قرارداد در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ به دلیل شرایط کرونایی کشور به مدت یکسال در هیئت حل اختلاف و داوری اعطای مهلت گردیده است.

ایستگاه آتش نشانی شهرک صنعتی اشراق به بهره برداری می رسد
وی با بیان اینکه در هفت شهرک صنعتی استان ایستگاه و خودرو فعال آتش نشانی مستقر شده است، تاکید کرد: این شهرک ها شامل شهرک های صنعتی اشراق، نوآوران، روی، شریف ابهر، خرمدره، هیدج و انگوران است. شهرک صنعتی افق ابهر هم امسال به بهره برداری خواهد رسید. اورژانس در شهرک صنعتی روی فعال بوده و شهرک صنعتی اشراق نیز طی سال جاری به بهره برداری می رسد.

عباسی با اشاره به وضعیت دو ناحیه کارگاهی نیکان و طریفان، اظهار کرد: ناحیه صنعتی ظریفان دارای زیرساخت های لازم می باشد. شرکت استانی راسا متولی اجرای ۲۸ واحد کارگاهی بوده که تا پایان خرداد سال ۱۴۰۱ تکمیل می گردد. ناحیه صنعتی نیکان نیز رفع معارض گردیده و در حال احاث می باشد. تا آخر سال ۱۴۰۱ به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان به فعالیت کلینیک کسب و کار شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان اشاره و خاطرنشان کرد: این کلینیک محلی برای تجمیع مشاوران دارای مجوز و دوره دیده بوده که در آن ضمن برگزاری دوره های به روز توانمندسازی و ارتقای مشاوران، خدمات مشاوره صنعتی و عارضه یابی و بهبود و پایش واحدهای صنعتی انجام می شود.

عارضه یابی و اجرای پروژه بهبود با حمایت شهرک های صنعتی استان زنجان
وی با بیان اینکه به منظور حمایت از واحدهای صنعتی بخش مهم از هزینه های مشاوره ای در این رابطه از طرف شرکت شهرک های صنعتی تامین و به مشاور پرداخت می گردد، گفت: اهم اقدامات کلینیک در رابطه با واحدهای صنعتی مشتمل بر پایش های مختلف است. از جمله آن ها؛ برآورد واحدهای راکد داخل و خارج از شهرک های صنعتی بوده که طی سال جاری مشتمل بر ۳۵۰ واحد بوده است. عارضه یابی و اجرای پروژه بهبود برای ۹۰ واحد صنعتی انجام شد. برگزاری دوره های آموزشی برای مشاوران (عارضه یابی مقدماتی-عارضه یابی عمیق) نیز انجام شده است. پایش واحدهای بهره بردار(نیمه فعال و فعال) نیز به تعداد بالغ بر یک هزار واحد تحت پوشش بوده است.

عباسی با اشاره به وضعیت استقرار واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی استان، گفت: ۲ هزار و ۲۱۵ واحد صنعتی در شهرک های صنعتی استان زنجان مستقر هستند. مقدار زمین های واگذار شده در شهرک های صنعتی استان ۹۵۹ هکتار برآورد شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان تاکید کرد: مجموع اشتغال واحدهای تولیدی استان در شهرک های صنعتی ۲۱ هزار و ۳۴۳ نفر است. مساحت کل زمین های شهرک های صنعتی استان ۲ هزار و ۶۲۹ هکتار بوده که مساحت زمین صنعتی آن یک هزار و ۶۶۷ هکتار است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
پژوهش، می‌تواند ثروت آفرین باشد
خبر قبلی
فرمانداران زنجان و طارم منصوب شدند
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست