1. اخبار استان
  2. شهرک صنعتی کهناب منتظر تایید زیست محیطی است

کد خبر: 1768

شهرک صنعتی کهناب منتظر تایید زیست محیطی است

 

شهرک صنعتی کهناب منتظر تایید زیست محیطی است

مشکل زمین صنعتی در زنجان برای واگذاری به واحدهای متقاضی نداریم

 

 

 

 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان با اشاره به آخرین وضعیت شهرک صنعتی کهناب در زنجان، گفت: استقرار واحدهای تخصی حوزه برق، الکترونیک و آی تی در شهرک صنعتی کهناب منتظر تایید زیست محیطی است.

 

به گزارش همدلی‌زنجان، امیر حمیدنیا در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، با بیان اینکه بررسی مسائل زیست محیطی این شهرم صنعتی به تهران رفته بود، اظهار کرد: با پیگیری و انجام اقدامات لازم پرونده زیست محیطی شهرک صنعتی کهناب به استان ارجاع شده تا در تصمیم گیری استانی در خصوص آن انجام شود.

وی با بیان اینکه اقدامات زیادی در سال گذشته برای شهرک صنعتی کهناب صورت گرفته و عملا در ۴۰ هکتار آن آمادگی برای واگذاری زمین به واحدهای متقاضی وجود دارد، افزود: تنها دلیل توقف در فعالیت ها انتظار برای نهایی شدن پاسخ زیست محیطی این شهرک صنعتی بوده است و شهرک های صنعتی استان هزینه های زیادی برای آماده سازی انجام داده که به دلیل عدم فروش زمین این هزینه ها جبران نشده است.

این مقام مسئول در پاسخ به سوال همدلی زنجان مبنی بر آخرین وضعیت اتصال شهرک صنعتی اشراق به خطوط ریلی زنجان، گفت: در این خصوص پیگیری و جلسات متعددی با واحدهای مستقر در شهرک صنعتی برگزار شد که تمایلی برای تامین و کمک مالی برای تحقق این مهم حاصل نشده و تلاش می شود از منابع اعتباری دیگر تامین شود.

وی از هزینه ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی برای شهرک صنعتی کهناب خبر داد و گفت: از مجموع هزینه صورت گرفته برای این شهرک صنعتی، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سال گذشته انجام شده که هم اینک این شهرک صنعتی دارای راه دسترسی آسفالت، طراحی و ذون بندی، زیرساخت های برق و آب داشته و آماده واگذاری در ۴۰ هکتار اولیه است.

حمیدنیا در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اظهارات یکی از مسئولان استانی مبنی بر نبود زمین جهت واگذاری به واحدهای صنعتی در شهرک های صنعتی و آماده نبودن شهرک های صنعتی جدید زنجان، گفت: در شهرک صنعتی شماره ۱ زنجان ۲۰ هکتار زمین قابل واگذاری وجود دارد که ۹ هکتار آن در ذون فلزی، ۶ هکتار سلولزی و ۲.۵ هکتار در بخش شیمیایی است. همچنین در شهرک صنعتی نوآوران ۶۶ هکتار زمین قابل واگذاری وجود دارد که ۱۵ هکتار در ذول فلزی، ۹.۳ هکتار در ذون غذایی و ۵.۵ هکتار در ذون سلولزی هستند و در شهرک های صنعتی استان مشکلی برای واگذاری زمین به واحدهای متقاضی وجود ندارد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
تعریف ۱۳ پروژه در بافت ناکارآمد شهری استان زنجان
خبر قبلی
خبرنگاران در گسترش خیر جمعی در جامعه نقش آفرین هستند
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست