1. اخبار استان
  2. شهر موقالی اشتراکات زیادی برای خواهرخواندگی با زنجان دارد

کد خبر: 2137

شهر موقالی اشتراکات زیادی برای خواهرخواندگی با زنجان دارد

شهر موقالی اشتراکات زیادی برای خواهرخواندگی با زنجان دارد

ضرورت اجرایی شدن تفاهم نامه‌های منعقده بین آفریقای جنوبی و ایران

 

 

 

سفیر آفریقای جنوبی در ایران با اشاره به اشتراکات فرهنگی و اقتصادی بین دو شهر زنجان و موقالی، گفت: شهر موقالی اشتراکات زیادی برای خواهرخواندگی با زنجان دارد.

به گزارش همدلی‌زنجان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، ویلیام مکس فلمن وایتد در دیدار با معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان، با بیان اینکه استان زنجان شهر موقالی شباهت زیادی به استان زنجان دارد، اظهار کرد: این شهر توانمندی های زیادی در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی و گلخانه های هیدروپونیک دارد که این ظرفیت ها با توجه به اهمیت بخش کشاورزی در اقتصاد استان زنجان دارای اهمیت است.

وی با بیان اینکه ایران و آفریقای جنوبی دو کشور کم آب هستند، افزود: توسعه گلخانه ها در بخش کشاورزی آفریقای جنوبی مورد تاکید بوده و هم اینک مصرف آب بخش کشاورزی آفریقای جنوبی یک دهم ایران است که با اتکا به تکنولوژی روز دنیا محقق شده و در عین حال ایران توانمندی بالایی در شیرین‌سازی آب دریا دارد که آفریقای جنوبی می تواند از این توانمندی بهره ببرد.

سفیر آفریقای جنوبی در ایران  به وضعیت مراودات اقتصادی و تجاری دو کشور ایران و آفریقای جنوبی اشاره و خاطرنشان کرد: با تلاش های صورت گرفته طی سال های گذشته حجم مبادلات اقتصادی دو کشور به ۳۵ میلیارد دلار رسیده که هدف گذاری توسعه روابط تجاری دو کشور در بخش غیرنفتی برای سال ۲۰۲۰ به  میزان ۲ میلیارد دلار بوده که برای تحقق آن نقش اقتصادی استان زنجان قابل توجه است.

وی با بیان اینکه اقتصاد استان زنجان عمدتا به صورت غیرنفتی است، یادآور شد: برای رسیدن به این هدف گذاری استان زنجان نیز باید نقش خود را ایفا کند که در این راستا موضوع قابل اتکا و مهم، توجه به نیروی انسانی است که زنجان با دارا بودن دانشگاه های زیاد، نیروی انسانی مورد نیاز برای توسعه اقتصادی و تجاری را داراست.

ویلیام مکس فلمن وایتد به وجود تفاهم نامه های مختلف بین دو کشور اشاره کرد و گفت: تفاهم نامه هایی بین دو کشور وجود دارد که در سطح ملی منعقد شده و بین استان های دو کشور باید عملیاتی شود که ضرورت توسعه همکاری ها بین استان های دارای اشتراکات اقتصادی زیاد است.

سفیر آفریقای جنوبی در ایران، همچنین به ظرفیت های تولید کاغذ در استان زنجان اشاره و تاکید کرد: استان زنجان در تولید کاغذ دارای ظرفیت هایی است که به دلیل وجود جنگل های زیاد در آفریقای جنوبی و منابع اولیه و خام در این زمینه نیز ظرفیت برای همکاری وجود دارد.

وی با اشاره به بازدید از کارخانه ایران ترانسفو در استان زنجان ، افزود: بازدیدی از این واحد تولیدی خواهیم داشت که در گذشته نیز این امر اتفاق افتاده که آفریقای جنوبی به دلیل نیازهای خود آمادگی استقرار نمونه مشابه این واحد در کشور خود را دارد و حمایت لازم را در این راستا انجام می دهد.

ویلیام مکس فلمن وایتد یکی از اهداف مهم کشور ایران و استان زنجان را سود‌ دِه کردن تولیدات در بخش کشاورزی برشمرد و تاکید کرد: آفریقای جنوبی در بخش کشاورزی از واحدهای تحقیقاتی خوبی برخوردار است و  این بخش ظرفیت همکاری بین دو کشور و با استان زنجان را دارد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
صندلی آزادی در اختیار نیروی بومی یا غیربومی؟
خبر قبلی
۳ نفر پایانی برای تصدی شهرداری زنجان چه کسانی هستند؟
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست