1. اخبار شهرستان
  2. شورا محل استثنائات است؛ یا نیست!؟

کد خبر: 4016

شورا محل استثنائات است؛ یا نیست!؟

شورا محل استثنائات است؛ یا نیست!؟

نارضایتی از قصور دستگاه‌های خدمات‌رسان در پروژه‌های شهری زنجان

 

 

 

 

 

آخرین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان در سال جاری با حضور هر ۹ عضو شورا برگزار و با نطق قبل دستور احمد نصیری و طرح و بررسی برخی لوایح به پایان رسید.

 

 

به گزارش همدلی‌زنجان؛ در این جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان برخی حواشی بر متن پررنگ تر بود و برخلاف تصور عموم، یکی از بارزترین آن یادداشت یکی از خبرنگاران حاضر در جلسه به ریاست شورا بود که موجب اعتراض سایر خبرنگاران را فراهم آورد.

این جلسه شورای اسلامی شهر زنجان با نطق های نسبتا داغ احمد نصیری، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان مطابق با رویه گذشته آغاز شد که وی در سخنان خود ابتدا به دلیل وجود مناسبت‌های ملی-مذهبی از مقام شهداء سخن گفت و آرامش امروز جامعه را مدیون جان فشانی آن ها برشمرد؛ همچنین بر ضرورت اصلاح اسامی برخی از کوچه های شهر که در آن واژه “شهید” قید نشده تاکید و تذکر داد.

نصیری از برگزاری ۲۵ جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی طی ۶ ماه خبر داد و گفت: طی این جلسات یک هزار و ۵۲۷ نامه به دبیرخانه واصل شده که مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین هیئت رئیسه ۲۰ جلسه رسمی برگزار کرده که بیش از ۶۶ مصوبه داشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه مردم از شرایط اداری شهرداری ناراضی هستند، تاکید کرد: گسترش پیاده راه ها و توسعه فضاهای عمومی، تقویت ناوگان آتش نشانی، پیگیری سرمایه‌گذاری در حوزه زباله های شهر زنجان باید با جدیت مورد توجه شهردار زنجان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در آستانه آغاز بهره برداری از پل سیدالهشداء هستیم، افزود: طولانی شدن این پروژه خاطره تلخی در ذهن مردم شهر ایجاد کرده و با آغاز سال جدید چندین پروژه شاخص در لایحه بودجه دیده شده که یکی از آن ها پروژه سبزه میدان است. باید برای پروژه های شهری برنامه زمان بندی تعریف و در دید عموم قرار گیرد و وضعیت هزینه کرد آن ها برای مردم شفاف باشد.

نصیری به قصور دستگاه‌های خدمات‌رسان در پروژه‌های شهری اشاره کرد و یادآور شد: حفاری‌های بی‌موقع و طولانی شدن آن موجب بروز مشکل برای مردم و پروژه‌ها شده و این قصورها به نام شهرداری نوشته می‌شود؛ که باید پیگیری جدی شود و هر دستگاه نسبت به قصور خود پاسخگو باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه امکانات ستاد مدیریت بحران شهرداری بسیار ضعیف است، تاکید کرد: این امکانات پاسخگوی یک کوچه شهر زنجان نیست و تقویت امکانات ستاد و آتش نشانی بسیار حیاتی است.

بعد از اظهارات رئیس شورای اسلامی شهر زنجان، لوایحه در صحن علنی شورای اسلامی شهر زنجان طرح شد که در از مهم ترین آن ها می توان به اصلاح و متمم بودجه سال ۹۶ شهرداری زنجان، مساعدت مالی به یکی از شهروندان، پرداخت حق الزحمه مربیان ورزش های همگانی، زمین های شرکت تعاونی شهرداری زنجان، ارائه جزئیات برون سپاری برخی خدمات شهرداری در جلسه هیئت تطبیق، مساعدت هزینه های جاری شورای اسلامی شهرستان زنجان و تصویب تمدید جایزه خوش حسابی برای صدور پروانه و عوارض ابقای بنا تا پایان اردیبهشت بود.

در بین لوایح موضوع اصلاح متمم بودجه سال جاری شهرداری زنجان با توجه به روزهای پایانی سال یکی از مباحث مهم بودکه واکنش های موافقان و مخالفان را در پی داشت و اکثریت اعضای شورا به آن رای مثبت ندادند! در حالی که ترکیب احمد نصیری، امامعلی دادخواه، مسعود مرادخانی، اسماعیل دویران، رحمان احمدی و سجاد خدایی به عنوان گروه غالب شورای پنجم و همسو با یکدیگر برای تصویب لوایح اکثریت را تشکی می دهند، در این مورد شاهد مخالفت چند عضو این گروه بودیم که موجب شد لایحه مصوب نشود.

امامعلی دادخواه در این بین با بیان اینکه بودجه تمام معاونت ها مصوب شده است، گفت: به دلیل عدم مشخص شدن رئیس سازمان فرهنگی شهرداری و همچنین مشخص نبودن شورای عالی سازمان بودجه این سازمان مصوب نشده است!

وی با اشاره به اینکه سرپرست فعلی سازمان فرهنگی-ورزشی شهرداری زنجان مشغله زیادی دارد و باید فرد دیگری به صورت موقت به عنوان سپرست در این سازمان انتخاب شود، تاکید کرد: تصویب بودجه این سازمان نیازمند تشکیل شورای عالی سازمان و حداقل انتخاب سرپرست بوده تا در ابتدای سال آتی برنامه های فرهنگی در شهر زنجان عملیاتی شود؛ چرا که فعلا کسی پیگیر اسناد این سازمان نیست!

این عضو شورای اسلامی شهر زنجان در بخش دیگری از سخنان خود در زمان بررسی مسائل شرکت تعاونی مسکن شهرداری زنجان  از تبدیل شدن صحن علمی شورا به محلی برای استثنائات گفت و اظهار کرد: باید مطابق با ضوابط نسبت به لوایح و مسائل مختلف اقدام کرد و نباید شورا مرکز استثنائات باشد.

این سخن امامعلی دادخواه موجب واکنش احمد نصیری شد و وی گفت که شورا محل رعایت قوانین و ضوابط بوده و محل استثنائا نیست. اسماعیل دویران در این خصوص گفت که نباید به شهرک‌های مسکونی که کاربری های خدماتی متفاوتی نسبت به هم دارند به یک چشم نگاه کرد. در برخی شهرک‌‌ها کاربری خدمات بسیار کم و یا نیست اما در برخی شهرک ها کاربری خدماتی مناسبی لحاظ شده است.

کاظم افشارچی به عنوان یکی از مخالفان با تصویب لایحه اصلاح متمم بودجه شهرداری زنجان نسبت به وضعیت اعتبارات بخش عمرانی و جاری شهرداری زنجان انتقاد کرد و گفت: با توجه به این لایحه تنها ۳۱ درصد هزینه های صورت گرفته در سال جاری مربوط به بخش عمرانی است و ۶۹ درصد جاری است!

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
هزینه ۵۰ میلیارد تومانی پل سیدالهشداء از جیب مردم زنجان بود
خبر قبلی
معرفی مهرانه زنجان به عنوان الگوی ارزشمند ملی
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست