1. اخبار استان
  2. شیوه جدید عرضه یارانه نان در زنجان بصورت پایلوت اجرا می شود

کد خبر: 26202

استاندار زنجان:

شیوه جدید عرضه یارانه نان در زنجان بصورت پایلوت اجرا می شود

استاندار زنجان با اعلام این خبر که تا دو ماه آینده استان زنجان بعنوان استان پایلوت در شیوه جدید عرضه یارانه نان خواهد بود، اظهار داشت: طی ۲ ماه آینده طرح ارائه یارانه نان در زنجان به صورت پایلوت اجرا خواهد شد تا از تخلف، فساد و گرانفروشی در این حوزه جلوگیری شود.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ محسن افشارچی در جلسه ای با حضور بازرسان اصناف و بازار، به بیان نکاتی در خصوص مسائل مربوط به حرکت مبارزه با تورم در استان پرداخت و گفت: تورم یکی از معضلات کشور است که بدلایل متعددی ایجاد شده و با ابزارها و راهکارهای مختلف باید برای کاهش و رفع آن انرژی بگذاریم.

وی حجم بالای نقدینگی در سطح جامعه را یکی از مهمترین دلایل تورم در کشور عنوان کرد و گفت: تسویه وجوه بدهی دولت قبل و عدم چاپ پول طی ماه های گذشته موجب کاهش شیب تورم نقطه به نقطه در کشور و استان زنجان شده است.

استاندار زنجان همچنین ایجاد بازارهای موازی بصورت فروشگاه های مجازی برای عرضه اقلام تنظیم بازار و سایر کالاهای مورد نیاز مردم و نیز راه اندازی بازارها و نمایشگاه های فصلی یا بازارهای روز و هفتگی را از دیگر راهکارهای کاهش تورم دانست و خاطرنشان کرد: با ایجاد بازارهای موازی سعی در کنترل و کاهش شیب تورم خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در سال جاری در حوزه اقتصادی حرکات ریشه ای و مهمی در کشور انجام می شود که نیازمند توجه و کنترل مستمر وضع بازار و اصناف مختلف می باشد، افزود: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از بسیاری از اقلام، تغییر در برخی مسائل بانکی و ارائه تسهیلات و حتی تغییر در عرضه برخی محصولات همچون نان و کالاهای اساسی با هدف جلوگیری از تخلف و واسطه گری، بخشی از برنامه های مهم کشور و استان زنجان در عرصه اقتصادی است.

استاندار زنجان با اعلام این خبر که تا دو ماه آینده استان زنجان بعنوان استان پایلوت در شیوه جدید عرضه یارانه نان خواهد بود، اظهار داشت: طی ۲ ماه آینده طرح ارائه یارانه نان در زنجان به صورت پایلوت اجرا خواهد شد تا از تخلف، فساد و گرانفروشی در این حوزه جلوگیری شود.

مقام عالی استان با اشاره به اینکه استان زنجان بعنوان استانی پیشرو، اولین گام های فسادزدایی را برمی دارد، اعلام کرد: با اجرای این طرح، مردم با قیمت پایین، نان خود را از نانوایی ها تهیه می کنند و در ادامه، یارانه نان بر حسب میزان فروش به نانوایان پرداخت می شود و نانوانی ها دیگر آرد یارانه ای دریافت نمی کنند بلکه بر مبنای فروش نان، یارانه به آنها تعلق می گیرد.

افشارچی با بیان اینکه در سال جاری و بعد از عید نوروز به صورت خاص مساله آرد و نان در استان مورد توجه جدی قرار گرفته است، اظهار داشت: با توجه به اینکه تخلفات مشخصی در این حوزه رخ می دهد باید با اقدامات موثر بتوانیم کیفیت و قیمت نان را در استان کنترل کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از حرکت و تصمیمات مدیریتی استان مبتنی بر نوع فعالیت و عملکرد بازرسین بازار است، اظهار داشت: بازرسی و نظارت از مهمترین ابزارهای جلوگیری از تخلف و زیاده خواهی است لذا بازرسین اصناف مختلف و بازار باید به اهمیت فعالیت خود و این دغدغه، توجه جدی داشته باشند.

مدیر عالی اجرایی استان تصریح داشت: انجام بازرسی ها و نظارت بر بازار علاوه بر کنترل تورم و جلوگیری از زیاده خواهی و تخلف، موجب ایجاد آرامش روانی و اعتماد در سطح جامعه می شود که نشان دهنده اهمیت نقش بازرسان در جامعه است.

تاکید بر استفاده بازرسان از سامانه سرند برای وارد نمودن قیمت کالاهایی که در سطح بازار مورد رصد قرار داده اند، حمایت حقوقی و و پرداخت هزینه اینترنت بازرسان اصناف توسط دستگاه های متولی نظیر صمت و جهاد کشاورزی، افزودن بازارهای عرضه بسیاری از محصولات همچون میوه برای قطع زنجیره دلالی و کنترل قیمت و کیفیت کالاها، تمرکز بر بازرسی ضربتی و نقطه ای از حوزه هایی که بطور مستقیم و عمده با معیشت مردم در ارتباط هستند از دیگر تاکیدات و نکات مهم بیان شده توسط استاندار زنجان در این جلسه بود.

وی همچنین توجه جدی به ارائه آموزش های دقیق به بازرسان درخصوص تمامی فرایندهای بازرسی و گزارش تخلف را خواستار شد و افزود: نباید بازرسی از کیفیت بخش های خدماتی نیز مورد غفلت واقع شود.

گفتنی است در این جلسه تعدادی از بازرسان به بیان دغدغه ها و مشکلات خود در اجرای فرایندهای نظارت از بازار پرداخت که استاندار زنجان دستور رسیدگی و رفع آن موارد را صادر کرد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
پرواز هواپیمایی زنجان- مشهد در ماه رمضان هفته‌ای یک بار
خبر قبلی
توسعه کارگاه های آموزشی در شهرستان ماهنشان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست