مدیرعامل شرکت صنایع استیل ایران:

صنایع زنجان باید توسط مسئولان و خود مردم زنجان حمایت شوند + فیلم

قاشق و چنگال دو ابزار مهم هویتی برای هر ملتی محسوب می شوند و داشتن صنعت تولید انواع قاشق و چنگال یکی از مظاهر توجه به نیاز اولیه انسان برای خوردن و آشامیدن است. شرکت صنایع استیل ایران یکی از شرکت هایی است که در شهرستان سلطانیه- استان زنجان مشغول تولید انواع سرویس های قاشق و چنگال است.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ علی ختایی، مدیرعامل شرکت صنایع استیل ایران است، مدیری جوان که راه پدر مرحومش را ادامه داده و نگذاشته استیل ایران در سلطانیه متوقف بماند. وی امروز یکی از جوانان کارآفرینی است که چرخ تولید این حوزه را روشن نگه داشته و برای ۱۳۰ نفر اشتغالزایی کرده است. به گفته ختایی این شرکت در سال ۶۲ پایه گذاری شده و از سال ۶۷ خط تولید آن فعال و محصولات تولیدی روانه بازارهای هدف شده اند.

مدیرعامل شرکت صنایع استیل ایران است در خصوص چرایی حضور این کارخانه در استان زنجان به همدلی‌زنجان؛ گفت: هدف از انتخاب سلطانیه و استان زنجان توسط پدرم استفاده از ظرفیت های گردشگری سلطانیه در آینده و توجه به صنعت چاقو که پیشینه بسیار قدیمی دارد، بوده است. زنجان مهد صنایع برنده در قدیم بوده و کارد سنتی در زنجان تولید می شود. نبود قاشق و چنگال یک ظرفیتی برای تولید این محصول و تکمیل این چرخه بوده است. فعالیت این کارخانه با این هدف بود که زنجان بتواند سرویس قاشق و چنگال و کارد را بسازد و به ایرانیان معرفی و ارائه کند.

ختایی با بیان اینکه صنعت قاشق و چنگال ارتباط مستیم با غذا و خوراک دارد، گفت: همه جا از این ابزار استفاده می کنیم و یک قاشق و چنگال زیبا و با وزن مناسب شور و شعف زیادی در استفاده از خوراک ایجاد می کند و جلوه زیبایی به سفره مردم می دهد.

وی با بیان اینکه ماشین آلات این کارخانه در سال ۱۳۶۲ از کشور ژاپن خریداری شده است، افزود: خرید، انتقال و نصب ماشین آلات ۵ سال زمان برد و از سال ۶۷ محصولات نهایی را روانه بازار کردیم. محصولات تولیدی صنایع استیل ایران دارای کیفیت بالایی بودند و با ضمانت ۲۵ ساله به مشتری ارائه شده است. دهه اول فعالیت شرکت با ۱۳۰ پرسنل آغاز شده و محصول تولیدی این شرکت در اکثر خانه پدران ما دیده می شوند  که دارای طرح نوستالژی و قدیمی( طرح گل های رز بر روی قاشق و چنگال) است.

مدیرعامل شرکت صنایع استیل ایران به چگونگی هدایت این کارخانه توسط خودش اشاره کرد و گفت: بنده از سال ۷۷ مدرعامل شرکت شدم. پدرم که بنیان گذار این کارخانه بود دچار بیماری شدند و مدیریت شرکت به بنده واگذار شد. ایشان سال ۷۲ فوت کردند و مسئولیت بر عهده من قرار گرفت. بعد از آن تغییراتی را در مجموعه ایجاد و برند پاشا را ثبت کردم. مشاوره هایی را از کشور آلمان و ژاپن برای آینده این صنعت گرفتیم. برای ادامه حیات یک صنعت باید اقتضائات زمان و آینده پیش بینی شود. متخصصان ژاپنی و پرسنل ایرانی در کنار هم برند پاشا را روانه بازار کردند و این برند از سال ۸۲ ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه محصولات تولیدی این شرکت در سه سطح انواع سرویس های قاشق و چنگال تولید و روانه بازار می شود، خاطرنشان کرد: مطابق با استانداردهای پیشرو دنیا محصولات را تولید می کنیم. علاوه بر محصولات خانگی، برای هتل و رستوران هانیز تولید داریم. برای کشورهای مختلف با برندهای اختصاصی آن ها هم تولید می کنیم. امروز محصولات صنایع استیل ایران در هتل و رستوران های مختلف و در منازل با سلایق گوناگون ارائه می شود. همچنین برای شرایط اقتصادی مختلف محصول مورد نظر را تولید و ارائه می کنیم. محصولات صنایع استیل ایران دارای جنس با کیفیت و با ۲۵ سال ضمانت به مشتریان ارائه می شود.

ختایی با اشاره به میزان سرمایه گذاری صورت گرفته برای این واحد تولیدی، اظهار کرد: ۱۰ میلیون دلار تاکنون برای این شرکت سرمایه گذاری شده است و بخش عمده آن تکنولوژی به روز ماشین آلات خط تولید است. از تکنولوژی روز دنیا عقب نیستیم. برخی از دیدن این تجهیزات درکارخانه تعجب می کنند.

مدیرعامل شرکت صنایع استیل ایران شهر زولینگن آلمان را یک شهر مهم در تولید قاشق و چنگال در سطح دنیا عنوان کرد و یادآورشد: زولینگن شهر تولید انواع قاشق و چنگال و کاردهای آشپزخانه است. محصولاتی مهم و معتبری در این شهر تولید می شود و مردم این برند را یک برند معتبر می شناسند.

صنعت استیل و قاشق و چنگال به خارج از کشور وابستگی دارد

وی با بیان اینکه صنعت استیل و قاشق و چنگال به خارج از کشور وابستگی دارد، تاکید کرد: تمام مواد اولیه به خارج وابسته است و وارداتی است و ما در کارخانه پروسه تولید محصول نهایی را انجام می دهیم. در پروسه تولید ورق های استیل بریده و در بخش های مختلف بر روی آن کار می شود و در نهایت محصول نهایی تولید می شود. مشکلاتی همواره مقابل تولیدکنندگان وجود داشته است. از تامین مواد اولیه و صادرات و نقل و انتقال ارز که جزو مشکلات مهم پیش روی این واحد است. تامین ماشین آلات، مواد اولیه بخش های مختلف از ورق استیل تا مواد اولیه پولیش ها، نوارها و پودرهای سمباده و … از خارج از کشور تامین می شود.

ختایی با اشاره به اینکه مشکلات این شرکت در شرایط تحریم مسائل مربوط به تامین موادم اولیه و نقل و اتقال پول است که هرکدام بر روی روند فعالیت شرکت آسیب می زند، گفت: روزی به دلیل نبود یک آیتم ممکن است تولید متوقف شود. محصول از خارج کشور با مشکل وارد می شود و تشریفات گمرکی زیادی داریم. بروکراسی اداری پیچیده و طولانی است و نیروی انسانی در واحد تولیدی بلاتکلیف می ماند. وقتی مشکلی در این خصوص ایجاد می شود تولید متوقف می شود و پرسنل بیکار می مانند و باید هزینه های پرسنلی را بدون انجام هیچ تولیدی پوشش دهیم.

انتظار می رود دولت انقلابی تر عمل کند

مدیرعامل شرکت صنایع استیل ایران با تاکید بر اینکه رهبر انقلاب در سال های اخیر بر رفع موانع تولید تاکید کرده است، اظهارکرد: انتظار می رود دولت انقلابی تر عمل کند و این سرعت به خوبی دیده نمی شود. باید حمایت های جدی از تولید صورت گیرد.

وی در خصوص انتظارش از مسئولان کشوری و استانی برای حمایت از این صنعت، گفت: انتظار ابتدا از مسئولان استانی است که حمایت کنند. شهروندان زنجانی نیز می توانند با خرید محصولات داخل استان از نیروی کار و صنعت داخل استان حمایت کنند. اگر نقصی در تولید داخل است با حمایت های مردم قابل برطرف شدن است. تولید مشکلات زیادی دارد و در کشور ما یک عشق است و صرفا یک بهره برداری مالی نیست.

ختایی با بیان اینکه من متولد تهران هستم اما به عشق تولید و خدمات به مردم زنجان و کشور هر روز ۳۰۰ کیلومتر مسیر را به زنجان می آیم، گفت: خودم را شهروند زنجانی می دانم و هدفم خدمت به تولید کشور است.

مدیرعامل شرکت صنایع استیل ایران با بیان اینکه نسبت به محصول تولیدی داخل استان تعصب دارم، تاکید کرد: صنایع زنجان باید توسط مسئولان و خود مردم زنجان حمایت شوند. کارخانه های مختلفس در استان وجود دارند از چینی، مواد شوینده، خوراکی، قاشق و چنگال و… که ابتدا باید خودمان از آن‌ها حمایت کنیم و ارزش افزوده زیادی ایجاد کنیم.

لازمه توسعه اشتغال حمایت از تولید داخل است

وی با تاکید بر اینکه خرید مردم از محصولات داخل موجب ایجاد اشتغال برای جوانان می شود، اظهار کرد: برای ازدواج و زندگی خوب اشتغال اولویت اصلی است و لازمه توسعه اشتغال حمایت از تولید داخل است که مردم باید آن را محقق کنند. کالای تولیدی شرکت ما قابل رقابت با محصولات آلمانی است. اگر مردم حمایت کنند به سطح قابل قبول تری می رسانیم. کارنامه ۳۰ ساله در این صنعت داریم، اگر کار ما کیفیت نداشت تاکنون متوقف شده بود.

ختایی یادآور شد: مجموعه ما یک ثروت برای مردم این استان و منطقه است. به کالای ایرانی اعتماد کنیم. با توجه به تحریم های ظالمانه اولویت اصلی کشور حمایت از تولید داخل است و درآمدهای ارزی کشور دچار مشکل است. اگر مردم کشورمان به تولید داخل اعتماد کنند قول می دهیم اعتماد و حمایت آن ها بی پاسخ نماند. اگر نقصی هم در تولید داخل می بینند به ما منعکس کنند.

 

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
بورس جان گرفت؟
خبر قبلی
اتمام سدهای نیمه تمام، از مطالبات اصلی استان در سفر رئیس جمهوری است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست