1. اخبار شهرستان
  2. صندلی آزادی در اختیار نیروی بومی یا غیربومی؟

کد خبر: 2140

صندلی آزادی در اختیار نیروی بومی یا غیربومی؟

صندلی آزادی در اختیار نیروی بومی یا غیربومی؟

پنجمین ایستگاه برای شورای پنجم!

 

 

 

پنج شنبه ۲۳ شهریور ماه ۹۶ به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان، آخرین روز برای مشخص شدن گزینه نهایی شورای پنجم برای انتخاب شهردار زنجان بوده که این روز موعود هم اینک فرا رسیده است!

 

به گزارش همدلی‌زنجان؛ مطابق با شنیده ها و برخی منابع آگاه نزدیک به شورای پنجم، سعید امیدی، سعید رفیعی، ولی اله کلانتری و مسیح اله معصومی گزینه های شهرداری زنجان هستند. در این بین شانش سه گزینه سعید رفیعی، معصومی و امیدی بالاتر است.

در این برهه حساس برای راهی کردن یک گزینه اصلح به ساختمان آزادی ارائه چند نکته کلیدی حائز اهمیت و قابل تامل است.

نخست اینکه حبیب ملائی یگانه با چند سال سابقه شهرداری در زنجان و طی مراحل مختلف در پست های بدنه شهرداری زنجان توسط شورای پنجم کنار گذاشته شد تا گزینه ای به ساختمان آزادی وارد شود که تراز مدیریتی و علمی بالاتری نسبت به وی داشته باشد.

حال با مشخص شدن چند گزینه نهایی نکته قابل تامل اینکه، هیچ کدام از این گزینه ها سابقه شهردار شدن ندارند و نخستین تجربه شهردار بودن را در یک شهر مرکز استان تجربه خواهند کرد که این نخستین بودن قطعا برخی هزینه‌ها را به شهر تحمیل خواهد کرد.

دوم اینکه باید سوال کرد امروز با توجه به واقعیت‌های شهرداری زنجان چه در بخش آسیب‌ها و تهدیدها و چه در بخش فرصت‌ها، چه گزینه‌ای نیازمند حضور در شهرداری زنجان برای مدیریت بدنه‌ای است که نیازها و اصلاح های زیادی را طلب می‌کند؟

شورای پنجم به این سوال پاسخ نداده و مشخص نکرده بررسی گزینه‌ها مطابق با کدام شاخص‌ها در حال انجام است. اینکه کدام گزینه تسلط بیشتری بر اسناد توسعه ای شهر زنجان دارد و تسلط وی بر واقعیت ها بودجه ای، فنی و مدیریتی در شهرداری زنجان به چه میزان است. همانطور برنامه‌های عملیاتی وی برای تحقق پروژه‌های مهم همچون سبزه میدان و سیاست‌های تکلیفی برنامه ۲۰ ساله توسعه شهر زنجان که سال نخست آن در حال سپری شدن است!، چیست؟

 

نکته سوم اینکه، در شرایط فعلی جوی در فضای مجازی غالب است که مطالبه انتخاب شهردار بومی را سر می‌دهد، باید مطرح کرد آیا بومی و غیر بومی تنها ملاک برای مدیریت مناسب و کارآمد در یک مجموعه است؟ هر چند پاسخ به این سوال کمی دشوار است، اما واقعیت های مدیریتی در کشور ما نشان داده انتخاب مدیر بومی که دارای سابقه مدیریتی مربوط به بخش و تسلط علمی لازم باشد کارآمدی بالاتری خواهد داشت و تربیت مدیران بومی نیز محقق می شود. با این حال باید گفت زمانی که مدیران توانمند بومی در زنجان هستند، ضرورت وارد کردن نیروهای غیربومی ولو نخبه دانشگاهی چیست! شهرداری زنجان بدنه‌ای عملیاتی-اجرایی با ویژگی های خاص بوده که نیازمند افراد و مدیران اجرایی و با رزومه مدیریتی بالا بوده که بتواند بدون فوت وقت برای توسعه شهر زنجان اقدامات توسعه ای و اصلاحی انجام دهد.

 

ایستگاه چهارم اینکه، تا کنون شورای پنجم عقب گرد عملیاتی نسبت به انتخاب شهردار داشته، چرا که رفتن شهردار سابق دقیقا تکرار درام تلخ چهار سال گذشته و آمدن محسن امین است که در این لحظات حساس تنها می توان امیدوار بود گزینه نهایی کارآمدی اجرایی لازم را در بدنه پیچیده شهرداری زنجان داشته باشد که بعدها ناچار از ارائه کلید واژه “عقب گرد تاریخی” در شورای پنجم همچون شورای چهارم به میان نیاید!

اما پنجمین ره یافت در شورای پنجم اینکه، اعضای شورای اسلامی شهر زنجان در حال سپری کردن مهم‌ترین زمان شورا در روزهای نخست برای مهم‌ترین تصمیم برای آینده شهر زنجان هستند. شهری که همانقدر نجابت در چهره مردمش موج می زند، اعتمادی همراه نجابت به ۹ عضو شورایی کردند که راهبردی فکر کنند، کلیدی سیاست گذاری و کلان و دقیق نظارت، تا زنجان در مسیر توسعه شتاب بیشتری به خود ببیند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
مدارس حق دریافت هزینه از دانش‌آموزان را ندارند
خبر قبلی
شهر موقالی اشتراکات زیادی برای خواهرخواندگی با زنجان دارد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست