1. اخبار شهرستان
  2. ضرورت اجتماعی کردن موضوع سلامت

کد خبر: 8054

ضرورت اجتماعی کردن موضوع سلامت

فرماندار سلطانیه با اشاره به نقش و میزان اثرگذاری عموم مردم در بالا بردن سطح بهداشت و سلامت جامعه، اظهار داشت: با اجتماعی کردن موضوع سلامت می توان گام های موثری درجهت بهبود وضعیت سلامت افراد جامعه برداشت.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ حسین رحمانی در مراسم مجمع سلامت شهرستان سلطانیه که با حضور معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان، امام جمعه سلطانیه و عده کثیری از افراد دخیل در حوزه بهداشت و سلامت شهرستان سلطانیه، در محل سالن همایش های علامه حلی سلطانیه برگزار گردید، با اشاره به نقش و میزان اثرگذاری عموم مردم در بالا بردن سطح بهداشت و سلامت جامعه، اظهار داشت: با اجتماعی کردن موضوع سلامت می توان گام های موثری درجهت بهبود وضعیت سلامت افراد جامعه برداشت.
رحمانی افزود: موضوع سلامت که امروزه در ابعاد مختلف جسمی، روحی، روانی و اجتماعی مورد بررسی قرار می گیرد، مقوله ای است که دولت به تنهایی نخواهد توانست به ایده آلهای مربوطه دست یابد بنابراین مجمع سلامت نیز هدف بهره بردن از توان و ظرفیت عموم مردم در راستای ارتقای شاخص های بهداشت و سلامت افراد جامعه را دنبال می نماید.
فرماندار سلطانیه اضافه کرد: دولت تدبیر و امید با عملیاتی نمودن طرح تحول نظام سلامت توانست کارنامه تاریخ سازی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برجای بگذارد چراکه با اجرای این طرح عظیم، فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه « بیماران نباید جز رنج مریضی، رنج دیگری را تحمل کنند. » به منصه ظهور رسیده و موجبات ارتقای سطح رفاهی و معیشتی مردم را فراهم ساخت.
رئیس مجمع سلامت شهرستان سلطانیه تاکید ساخت: تحقق طرح های مربوط به سلامت و بهداشت افراد در جامعه نباید محدود به دستگاه خاص گردد بلکه تمامی ارگانها بایستی با یک دید فرابخشی به این زمینه ورود پیدا کرده و از هیچ اقدامی چشم پوشی نکنند.
نماینده عالی دولت در شهرستان سلطانیه بیان نمود: از آنجائیکه محور توسعه کشور، انسان سالم است بنابراین می طلبد تا برای سالم بودن و سالم ماندن انسانها از لحاظ جسمی، روحی، روانی و اجتماعی دست در دست هم داده و با حفظ روحیه انسجام نسبت به اجرای طرح های اجتماعی کردن موضوع سلامت گام برداریم.
فرماندار سلطانیه اظهار داشت: فرهنگ سازی از سوی ارگانهای فرهنگی و اجتماعی نظیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و … به طریق راهکارهای مختلف بایستی الگوی کاری این دسته از سازمانها و ارگانها باشد تا به واسطه ظرفیت های موجود اعم از ائمه جماعات بتوان جریانی اساسی در لایه های مختلف اجتماع به وجود آورد.
رحمانی فلسفه وجودی مجمع سلامت را شکل گیری کانون های سلامت در محله ها دانسته و گفت: داوطلبان فعال در این کانون ها می توانند با پیگیری و انعکاس مسائل و مشکلات مربوط به بهداشت و سلامت افراد محله به مبادی مربوطه امر، پیام رسان سلامتی در محل زندگی خود باشند و در واقع مردم با بهره گیری از توان خود رو به سوی کیفیت بخشی حرکت کنند.
رئیس مجمع سلامت شهرستان سلطانیه همچنین یکی دیگر از ارگانهای موثر و دارای ظرفیت در زمینه فرهنگ سازی را آموزش و پرورش خوانده و تاکید ساخت: متولیان مربوطه بهداشت و آموزش و پرورش در شهرستان بایستی با عملی سازی اقدامات هماهنگ از پتانسیل جامعه گسترده دانش آموزی به منظور حفظ و ارتقا شاخص های بهداشتی و درمانی بهره کافی ببرند.
این مسئول با بیان اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر را می توان در حوزه بهداشت و درمان به عینه مشاهده کرد، اضافه نمود: مبلغان و داوطلبان بهداشتی در واقع به یکی از مهمترین فرایض اسلام عمل می نمایند چراکه با استفاده از گفتمان تعریف شده تحت عنوان مجمع سلامت، قادرند تا جامعه را از بسیاری از زیانها نجات دهند.
وی تاکید ساخت: سیاستهای مجمع سلامت بایستی افراد را به این تفکر سوق دهد که تا جایی که خود فرد حاضر به بالا بردن شاخص های بهداشتی و سلامتی خود نباشد، درنتیجه جامعه نیز نخواهد توانست کاری برای وی انجام دهد، بنابراین همه بایستی به این باور قلبی برسند که بخش عمده ای از سلامت، با خود مراقبتی و دقت نظر در جوانب مختلف اعم از روش تغذیه تضمین خواهد شد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۱۰ الی ۲۰ درصد از خانم ها، استروژن و پروؤسترون کمی دارند
خبر قبلی
پراید بازهم گران شد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست