1. اخبار شهرستان
  2. ضرورت احیای ایستگاه راه آهن شهر سلطانیه

کد خبر: 3727

ضرورت احیای ایستگاه راه آهن شهر سلطانیه

ضرورت احیای ایستگاه راه آهن شهر سلطانیه

 

 

 

 

رئیس شورای اسلامی استان زنجان با اشاره به اهمیت شهر تاریخی و توریستی سلطانیه در استان و کشور، گفت: متاسفانه مدتی است ایستگاه راه آهن شهر سلطانیه فعالیت نداشته و ضروری است مسئولان متولی نسبت به احیای ایستگاه ریلی این شهر اقدام کنند.

رضا ملایی در گفت‌و‌گو با “همدلی‌زنجان”؛ با بیان اینکه ایستگاه راه آهن سلطانیه از بدو احداث راه آهن تهران – تبریز ایجاد شده است، اظهار کرد: این ایستگاه تا اوایل انقلاب برای جابجایی مسافر و بار مورد استفاده و بهره برداری قرار می گرفته است، اما د رحال حاضر توقف قطارها در آن صورت می پذیرد.

وی ادامه داد:  طی چند سال نیز بلیط مسافر قطار به نام ایستگاه مذکور عرضه می شده است،  اما مدتی است علی‌رغم نیاز برای این منظور استفاده نمی‌شود که با توجه به موقعیت ویژه شهرستان سلطانیه به ویژه مرکز شهرستان که شهری تاریخی و باستانی بوده نیازمند توجه جدی است.

رئیس شورای اسلامی استان زنجان با بیان اینکه شهر سلطانیه دارای پیشینه تاریخی و مرکز ترویج، تبلیغ و شیوع تشیع علوی در کشور پهناور ایران بوده است، یادآور شد: این شهر تاریخی همه ساله مورد بازدید گردشگران داخلی و خارجی از اقصی نقاط ایران و دنیا است.

وی با اشاره به اینکه این اهمیت تاریخی، گردشگری و هویتی باید مورد تاکید قرار گیرد، خاطرنشان کرد: به همین جهت  احیاء، راه اندازی و استفاده  این ایستگاه برای رونق بخشیدن به حوزه گردشگری، رفاه مردم منطقه و تولید درآمد برای شهر و شهرستان بیش از پیش ضروری است.

ملایی با بیان اینکه شهرستان پرجمعیت خدابنده با داشتن آثار و جاذبه های ارزشمند طبیعی و باستانی نیز می تواند از این خدمات به نحو مناسبی بهره مند شود، اظهار کرد: در برهه کنونی که پروژه دوخطه نمودن راه آهن زنجان- قزوین در حال اقدام است، این درخواست وجود دارد که با احیای ایستگاه مذکور و ایجاد تاسیساتی از قبیل پل زیر گذر در آن، اقدام مؤثرانجام داده و در راه توسعه شهرستان قدمی اساسی برداشته شود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
دستگیری سارق داخل خودرو با ۹۰ میلیون ریال اموال مسروقه در زنجان
خبر قبلی
صادرات ۱۸ هزار تن سیب زمینی تولیدی استان زنجان به عراق و روسیه
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست