ضرورت اقدام فراگیر در ارتقای فرهنگ ترافیک شهروندان زنجان

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان با اشاره به اهمیت ارتقای فرهنگ ترافیک در شهر زنجان، گفت: ضروری است اقدام فراگیر در راستای ارتقای فرهنگ ترافیک شهروندان زنجانی صورت گیرد.

به گزارش همدلی‌‌زنجان”؛ مریم شعبانی در حاشیه آیین بزرگداشت دومین قربانیان حوادث رانندگی در مجموعه تاریخی فرهنگی “کارخانه کبریت سابق” با بیان اینکه همه باید در مسیر ارتقاء فرهنگ راهنمایی و رانندگی و ایجاد ایمنی تلاش کنیم، اظهار کرد: علاوه بر تبلیغات شهری با برگزاری برنامه های فرهنگی وهنری درراستای حوادث ترافیکی توجه بیشتری را جلب کنیم.

وی برگزاری مسابقه عکاسی و نقاشی، یادمان قربانیان حوادث ترافیکی را از ابتکارات سازمان دانست و گفت:برگزاری این مراسم نه تنها ادای وظیفه ای انسانی و اخلاقی در قبال گروهی رنجدیده از شهروندان جامعه است بلکه هشداری پیشگیرانه است به همه کسانی که به نوعی در جاده ها تردد می کنند و بعضا از عواقب رفتارهای پر خطر خود آگاه نیستند.

شعبانی برگزاری همایش‌ها، پنل‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی را در جهت کاهش آسیب‌ها رانندگی ،از برنامه‌های سازمان برشمرد و عنوان کرد: همواره در خصوص آگاهی بخشی در حوزه سوانح و حوادث رانندگی تلاش داشته ایم تادر این خصوص آگاهی مردم را به شکل ها و روشهای مختلف ارتقاء بخشیم.

وی به هدف از برگزاری این مسابقه اشاره کرد و گفت: با اختصاص یک روز و درگیر کردن مردم ومسوولین نسبت به این موضوع سعی کرده ایم مردم به یاد داشته باشند که جاده و خودرو می تواند در صورت مدیریت غلط ،چه بهای گزافی را به زندگی آدم ها تحمیل کند.

رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان عنوان کرد: شاید برگزاری مسابقه به یاد قربانیان حوادث و سوانح رانندگی یک عمل نمادین است و نمی تواند تاثیر جدی در کاهش مرگ و میرهای جاده ای داشته باشد،ولی چنین حرکتی حداقل باعث می شود برای یک روز هم که شده مردم به فکر حوادث ترافیکی بیفتند و مسوولان و کارشناسان نیزبه بهانه این روز دور هم جمع شوتد تا برای رفع این مشکل نو ظهور در قرن اخیر چاره ای جدی بیندیشند.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
رختشویخانه زنجان در قاب دوربین/عکس
خبر قبلی
ورود استاندار زنجان به طرح اقدام ملی مسکن در زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست