1. اخبار استان
  2. اقتصاد شهری در طرح بازنگری جامع شهرها مورد توجه باشد

کد خبر: 8508

اقتصاد شهری در طرح بازنگری جامع شهرها مورد توجه باشد

رییس شورای اسلامی استان زنجان گفت: باتوجه به اینکه بازنگری طرح جامع اکثر شهرها در دستور کار است، باید اقتصاد شهری را در این طرح ها لحاظ کرد.
وی توجه به اقتصاد شهری درطرح جامع شهرها را بعنوان یکی از ارکان پویایی و رونق اقتصادی و توسعه شهرها برشمرد و به آن تاکید نمود.
به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ سجاد خدایی در نشست هم اندیشی اعضای شورای استان با مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان زنجان برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: باید از قشری نگری و عملکرد جزیره ای پرهیز کرد و با اولویت بندی و برنامه ریزی لازم در جهت ارتقای شاخصهای توسعه ای هدفگذاری کرد تا فعالیتها برنامه محور شده و در مقاطع زمانی قابل ارزیابی و نمره دهی شود تا انحرافات از برنامه ها و میزان پیشرفت آنها قابل مدیریت و رصد کردن شده و این برنامه ها باید برای عموم نیز روشن و تبیین شود تا با آگاهی از آینده مشارکت عمومی نیز افزایش پیدا کند.
وی تاکید کرد: اجرای طرح مدیریت یکپارچه شهری در انسجام بخشی و تقویت فعالیت های جاری در کشور موثر واقع خواهد شد اما مادامی که این طرح تصویب و اجرایی نشده باید با تشکیل کمیته راهبری استان تا حد ممکن خلا موجود را مرتفع کرد.
رییس شورای اسلامی استان زنجان خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی هریک از دستگاه ها و نهادها به صورت مجزا با تداخل،موازی کاری و تعارضات منجر به اتلاف منابع مالی و نارضایتی مردم می شوند این درحالیست که با حمایت نمایندگان مجلس می توان تصویب و ابلاغ طرح مدیریت جامع شهری را تسریع کرد.
خدایی در بخش دیگری از سخنانش جایگاه والای شورا در قانون اساسی را تبیین و تصریح کرد: متاسفانه به دلیل خلا های قانونی،تضاد ها و تناقضات در قوانین و آئین نامه ها و دستورالعملهای ابلاغی و نبود منابع مالی مستقل از ظرفیت شوراها آنچنان که شایسته است استفاده نمی شود.
وی با بیان اینکه شوراها شکل تشریفاتی به خود گرفته اند ادامه داد: مشروعیت بخشی به شوراها و خروج آن ها از حالت انفعال و پویا کردن آن مطابق با نص صریح قانون اساسی ضروری است.
این عضو شورای شهر زنجان گفت:یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین جلسات استانی شورای برنامه ریزی و توسعه است که نماینده شورای استان در این جلسه فاقد حق رای است در نتیجه کارایی نماینده مردم در اولویت گذاری برای منابع و مصارف استان و کمک به عدالت منطقه ای از بین می رود.
خدایی احداث ساختمان واحد به منظور متمرکز نمودن، انسجام بخشی،هم افزایی و پاسخگویی به مراجعین و تکریم مردم در مراجعاتشان به دفتر نماینده خبرگان رهبری، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی استان و شورای اسلامی شهرستان تحت عنوان “خانه ملت” را ضروری برشمرد.
وی با بیان اینکه استان زنجان در موقعیت جغرافیایی مناسبی قرار دارد افزود: این استان کریدور ارتباطی هفت استان است و ظرفیت های بالفعل و بالقوه مناسبی دارد که باید از آن ها بهره برد.
خدایی متذکر شد: قیمت برخی کالاهای اساسی در استان زنجان نسبت به سایر استان های همجوار بالاست.
وی احداث منطقه یا شهرک دام شهر را به منظور تامین گوشت و شیر مورد نیاز استان و شمالغرب کشور پیشنهاد داد و یادآور شد: با احداث دام شهر که تجربه موفقی در استان قم محسوب می شود می توان پروتئین شمالغرب کشور را تامین کرد.
رییس شورای اسلامی استان زنجان بر تعیین تکلیف پسماند روی در استان تاکید و اظهار کرد: تعیین تکلیف این موضوع علاوه بر رفع آلایندگی و کاهش دغدغه مردم و مسئولین در خصوص محیط زیست سالم میتواند در چرخه مجدد تولید و صنعت استمرار اشتغال را بدنبال داشته و بعنوان پشتوانه مالی استان مطابق با الگوی تامین پایدار منابع مالی استان لحاظ گردد.
رئیس شورای اسلامی استان زنجان، ضمن سوال از نمایندگان در خصوص علت عدم افزایش سهم نمایندگان استان زنجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد؛ با توجه به شاخصهای جمعیتی و مساحتی مطابق قانون و آنچه درکمیسیون مجلس صورت گرفته استان زنجان دارای شرایط احراز افزایش حداقل یک نماینده و با کمی رایزنی و اغماض دو نماینده میباشد که در صورت تحقق این مهم، قدرت چانه زنی مجمع نمایندگان در مجلس و دولت نسبتا افزایش مطلوبی پیدا میکرد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
مهم‌ترین راه پیشگیری از سرطان‌، اصلاح سبک زندگی است
خبر قبلی
آتش سوزی سوله ورزشی زنجان خسارت جانی نداشت
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست