1. اخبار استان
  2. ضرورت توسعه گردشگری و تثبیت درآمدهای پایدار شهری در زنجان

کد خبر: 21794

در گفتگو با «حسین حسنلو»، کاندید شورای اسلامی شهر زنجان:

ضرورت توسعه گردشگری و تثبیت درآمدهای پایدار شهری در زنجان

تجربه و حس مسئولیت موجب شد تا وارد این میدان شوم

«حسین حسنلو»، جزء چهره های نام آشنای مدیریت شهری زنجان محسوب می شود. بیش از دو دهه تجربه در شهرداری و شورای اسلامی شهر زنجان کسب کرده است و با روند کاری مدیریت شهری آشنا است. تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد روابط بین الملل و کارشناسی مهندسی نرم افزار خاتمه داده است و اکنون با تجربیات موفق و تفکری نو قدم در وادی انتخابات شورای اسلامی شهر زنجان برداشته است.

احساس مسئولیت و پیاده کردن تجربیات خود در مقوله شهری در کنار برنامه ریزی مدون برای توسعه گردشگری شهری،صنایع دستی،درآمدمحور بودن شهرداری، فراهم کردن بسترهای ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی با ارائه مشوق ها، توجه به صنعت ساختمان و تاکید بر توسعه کسب و کارهای شهری از برنامه های ایشان است که در گفتگویی مفصل به آن ها اشاره کرده است:

علت اینکه ترجیح دادید، در این دوره شورای اسلامی شهر زنجان کاندید شوید، چیست؟
بعد از نزدیک به دو دهه فعالیت و کسب تجربه در بخش های مختلف شهرداری و شورای اسلامی شهر به این نتیجه رسیده ام که در این دوره کاندید شوم. از سوی دیگر احساس مسئولیت در قبال شهر و شهروندان نیز مزید بر علت بوده است تا راهکارهای خود را در بخش های مختلف به بوته آزمایش بگذارم. دو عامل تجربه و حس مسئولیت موجب شد تا وارد این میدان شوم و امید دارم، بتوانم در راستای توسعه روزافزون شهر زنجان قدم های مثبتی در کنار سایر اعضاء برداریم.

درباره برون رفت از چالش های شهری چه برنامه ای دارید؟

برنامه و راهکارها جهت برون رفت از مشکلات شهری در اتاق فکر گام به گام پیش خواهد رفت. اعضای این اتاق فکر متشکل از مردم و تشکل ها با حضور مدیران شهری و اعضای شورای شهر خواهد بود که متناسب با حوزه کاری در جلسات حضور خواهد یافت. باید قبول کنیم که شورا یک پارلمان محلی است و زمانی این پارلمان در تحقق اهداف خود موفق خواهد بود که تفکر جمعی در آن قالب باشد، به طوری که با مطرح کردن خواسته های عموم با مشورت و همفکری به اهداف توسعه ای دست پیدا کنیم. برای نمونه بررسی مشکلات، آسیب شناسی و نارسائی هایی شهری و تعریف پروژه ها و طرح ها برای رفع آن ها با اتکاء به نقطه نظرات کارشناسان و عموم شهروندان مسیر می شود و این برای شورای شهر بسیار حائز اهمیت است.

نظر شما درباره ورود سرمایه گذاران به پروژه های شهری چیست؟
بررسی راهکارهایی برای اجرای پروژه های مشارکتی با سرمایه گذاران بخش خصوصی در شهر یکی از برنامه های بنده در شورای اسلامی شهر است. به هر حال باید قبول کنیم که مدیریت شهری و بخش دولتی توان اجرای پروژه های مختلف در شهر را به دلیل محدودیت منابع مالی ندارد. شهر وسعت پیدا کرده است و روز به روز خدمات رسانی نیز بیشتر شده است. با این وجود تشویق و ترغیب سرمایه گذاران برای پروژه های شهری بسیار مهم است و به اعتقادم باید این موضوع بسیار مهم با جدیت تمام دنبال شود. تعریف پروژه های مهم شهری در قابل تهاتر نیز یکی از دیگر راهکارها است تا در یک بازی برد – برد پروژه های نیمه کاره شهری را به حداقل برسانیم.

درباره ورود سرمایه گذاران به بخش پارکینگ را چطور می بینید؟
به موضوع خوبی اشاره کردید. سالیان درازی است که به دلیل حجم بالای خودرو و پارکینگ ها در نقاط مختلف شهری بخصوص مسیرهای منتهی به هسته مرکزی شاهد به هم خوردن نظم و انضباط شهری بوده ایم و این می طلبد تا با تعریف پروژه های شهری و ارائه مشوق ها برای بخش خصوصی این معضل به حداقل برسد. گره ترافیک شهری زنجان سالیان درازی است که باز نشده است و برای برون رفت از آن سرمایه گذار باید منفعت خود را در آن ببیند تا وارد میدان شود. برای نمونه در چهارراه سعدی و انقلاب این مهم ضرروری است. هر چند در گذشته قدم هایی در این باره برداشته شده است اما به نتیجه مطلوب نرسیده است و باید امتیازات لازم به سرمایه گذاران داده شود تا با قوت قلب به آن ورود پیدا کند.
آیا معضل ترافیک شهری با ساخت پارکینگ حل می شود؟
ساخت پارکینگ در مسیرهای منتهی به مرکز شهر تنها بخشی از گره ترافیکی را حل می کند. اگر فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی در بین مردم نهادینه شود،در مسیر رفع معضل ترافیک قدم برداشته ایم. استفاده از خودرو شخصی در زنجان به مراتب بیشتر شده و با وجود تعدد مسیرهای سواری و اتوبوس هنوز هم مردم به استفاده از خودرو شخصی علاقمند هستند. ترغیب مردم به استفاده از دوچرخه در تردد درون شهری نیازمند فرهنگسازی است که خوشبختانه در سال های اخیر برنامه های مطلوبی از سوی شهریداری برگزار شده است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
فعالیت ۸۹ واحد نساجی در استان زنجان
خبر قبلی
اسامی نامزدهای شورای شهر زنجان اعلام شد + لیست
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست