1. اخبار استان
  2. ضرورت رونق بازار مسکن با توجه به نوسازی بافت های فرسوده

کد خبر: 589

ضرورت رونق بازار مسکن با توجه به نوسازی بافت های فرسوده

بیش از ۷۰ هزار هکتار بافت فرسوده در کشور داریم

ضرورت رونق بازار مسکن با توجه به نوسازی بافت های فرسوده

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه بیش از ۷۰ هزار هکتار بافت فرسوده در کشور داریم، گفت: نوسازی بافت فرسوده با رویکرد توسعه پایدار باید در دستور کار باشد.

بیش از 70 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور داریم/ضرورت رونق بازار مسکن با توجه به نوسازی بافت های فرسوده

به گزارش همدلی زنجان به نقل از خانه ملت؛ محمد عزیزی، با تاکید بر ضرورت نوسازی بافت های فرسوده در کشور، گفت: نوسازی بافت فرسوده با رویکرد توسعه پایدار باید در دستور کار باشد.

نماینده مردم ابهر، خرم دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه طبق آخرین اخبار بیش از ۷۰ هزار هکتار بافت فرسوده در کشور وجود دارد، افزود: دولت برای احیای بافت فرسوده باید زمینه را برای ورود بخش خصوصی فراهم کند زیرا با سرمایه های این بخش می توان نوسازی این بافت ها ا تسریع کرد.

مسئولیت ۳۲ دستگاه اجرایی در خصوص بافت فرسوده

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه در موضوع بافت های فرسوده، ۳۲ دستگاه اجرایی در کشور مسئولیت دارند، تصریح کرد: تعامل بالای وزارت راه و شهرسازی و همچنین شهرداری می تواند کمک بزرگی در نوسازی بافت فرسوده انجام دهد.

عزیزی با اشاره به رقم در نظر گرفته شده برای نوسازی بافت های فرسوده شهری و روستایی، گفت: هر چند نرخ سود این تسهیلات تک رقمی است اما رقم آن ها متناسب با محیط ها و مناطق مختلف کشور نیست از این رو دولت باید فکری برای افزایش آن داشته باشد.

ضرورت استفاده از توان بخش خصوصی در نوسازی و بهسازی بافت فرسوده

وی با بیان اینکه استفاده از توان بخش خصوصی در نوسازی و بهسازی بافت فرسوده می تواند کمک شایانی به رونق بازار مسکن کند، افزود: با توجه به محدودیت منابع دولتی باید استفاده از سرمایه های بخش خصوصی برای ایجاد رونق در بازار مسکن استفاده کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بافت‌های فرسوده از حیث بحران‌های اجتماعی و همچنین ناپایداری خانه‌ها، بخش بیمار و نیازمند معالجه در شهرهای بزرگ هستند که باید با تعامل دستگاه های مسئول در دستور کار نوسازی قرار بگیرند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۳۶.۷ درصد جمعیت شهری کشور اجاره نشین هستند
خبر قبلی
ضرورت رفع فاصله دریافتی حقوق معلمان با سایر کارکنان دولت
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست