ضرورت نوسازی برخی از ایستگاه های اتوبوس قدیمی در شهر زنجان

بفرمایید ایستگاه اتوبوس فلزی…!

ضرورت نوسازی برخی از ایستگاه های اتوبوس قدیمی در شهر زنجان

 

ایستگاه‌های اتوبوس در شهرها یکی از مهم ترین مبلمان‌های شهری محسوب می‌شود که امروزه طراجان و مدیران شهری برای طراحی و ساخت آن اهمیت زیادی قائل هستند چرا که یکی از مهم‌ترین مسائل محوری در توسعه حمل‌و‌نقل عمومی محسوب می‌شود.

 

 

به گزارش همدلی‌زنجان، در روزهای اخیر برخی کاربران با ارسال تصاویری خواستار نگارش مطالبی در خصوص وضعیت ایستگاه های اتوبوس شهری در برخی نقاط شهر زنجان شدند که از اینرو در این متن در خصوص اهمیت این مبلمان شهری و همچنین ضرورت تغییر مبلمان فرسوده و قدیمی در برخی نقاط شهر و استقرار ایستگاه‌های مناسب تاکید کنیم.

 

روزانه افراد بسیار زیادی در شهر زنجان از اتوبوس استفاده می‌کنند، بنابراین احداث ایستگاه های اتوبوس شهری به تعداد لازم و در فاصله‌های مشخص بین شهر اهمیت ویژه ای دارد و همچنین باید این ایستگاه‌ها شرایط مساعدی برای نشستن شهروندان و استفاده بهینه از آن را فراهم کنند.

 

امروز یکی از فاکتورهای مهم در رتبه بندی شهرها میزان استفاده از حمل و نقل عمومی و کیفیتی است که مدیریت شهری برای شهروندان در این راستا ایجاد می کند. ایستگاه ها اتوبوس نیز نقش مهم و محوری در کیفیت بخشی ارائه خدمات در این بخش دارند.

شهروند زنجانی که این تصویری از ایستگاه اتوبوس در شهر زنجان ارسال کرده به کنایه گفت: ” این صندلی‌ها بالاتر از استاندارد بین المللی است”

 

طراحی استاندارد ایستگاه‌های اتوبوس مانند سایر مبلمان شهری سیمای شهری را تحت تاثیر قرار می دهد. سقف بیشتر ایستگاه‌های اتوبوس پلاستیکی هستند در صورتی که در تابستان سقف پلاستیکی به شدت گرم می شود، همچنین بیشتر جایگاه های نشیمن ایستگاه های اتوبوس آهنی هستند و آنها نیز در تابستان به شدت داغ می شوند و به سختی می توان روی آنها نشست! نمونه ای که شهروند محترم زنجانی ارسال کردن ایستگاه فلزی است! متریال و نحوه طراحی آن بیشتر برای مناطق جنگی مصداق دارد تا فضای شهری…!

گفتنی است این نوع مبلمان شهری امروز در سطح دنیا منسوخ شده چرا که نه زیبایی بصری لازم را دارد و نه سازگار با اقلیم است. امروزه در سطح دنیا از بهترین نوع طراحی برای ایستگاه های اتوبوس استفاده می شود که علاوه بر زیبایی بصری دارای کابردهای مختلف جانبی نیز است.

بارها دیده شده است که شهروندان به جای نشستن در جایگاه های ایستگاه اتوبوس، مدت زمانی طولانی مقابل ایستگاه ایستاده اند.یکی از دلایل استفاده نکردن مردم از ایستگاه های اتوبوس، برخوردار نبودن آن‌ها از امکانات مناسب و استاندارد است.

امید است مسئولان شهرداری زنجان در راستای ارتقای کیفیت مبلمان شهری ایستگاه‌های مشابه در سطح شهر را که عمدتا در مناطق کم‌تر توسعه یافته بوده را تغییر و با نمونه های به روز جایگزین کنند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
تایید پروژه سبزه میدان در شورای عالی معماری-شهرسازی
خبر قبلی
۳ درصد از معتادان استان زنجان را بانوان تشکیل می دهند
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 دیدگاه
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

متاسفانه ایستگاه های اتوبوس شهری که من در ان ساکنم همه کم و بیش یک شکل و خسته کننده و اکثرا ساخته شده در دهه شصت هستند.طوری طراحی شده‌اند که تنها پاسخگوی نیاز مورد نظرشان باشند (هرچند که در این مساله هم چندان موفق نیستند)، و حتی اندکی خلاقیت هم در طراحی آنها مشاهده نمی‌شود.امروزه در شهرهای دیگر مبلمان های شهری یکی از المان هایی هستند که بر زیبایی سیمای شهر و فضایی که ما برای زندگی انتخاب کرده ایم، تاثیر بسیار زیادی دارند، این المان ها همان قدر که جذاب و زیبا هستند، کاربردی هم هستند،چه اشکالی دارد که… بیشتر بخوانید

آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست