1. اخبار استان
  2. ضعف و قوت بودجه ۹۷ استان زنجان کدامند؟

کد خبر: 3051

ضعف و قوت بودجه ۹۷ استان زنجان کدامند؟

ضعف و قوت بودجه ۹۷ استان زنجان کدامند؟

 

 

 

لوایحه بودجه ای در کشور همواره مورد بحث و بررسی گروه های مختلف اجتماعی و رسانه ای قرار گرفته و این موضوع هر سال توجه رسانه های استان زنجان را نیز در خصوص وضعیت بودجه ای استان به خود معطوف کرده است.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ دولت دوازهم لایحه بودجه سال آتی را تدوین کرده و وضعیت درآمدهای استانی و پرداختی به استان ها نیز مشخص شده که در این بین پرداختن به ابعاد مختلف بودجه استان زنجان ضروری است.

آنچه که در لایحه بودجه سال آتی برای یک استان اهمیت دارد، اینکه میزان درآمدهای استانی آن که تعهد به دولت بوده چقدر است و میزان پرداختی که دولت به استان تعهد می کند چه میزان خواهد بود. البته این پیش بینی دولت از درآمدها و هزینه بوده و میزان تخصیص و تحقق آن موضوع دیگری است.

همچنین باید توجه داشت این لایحه در هیئت دولت تدوین شده و تغییر آن در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی و صحن علنی نیز بسیار محتمل بوده، همانطور که میزان درآمدهای استان زنجان در سال گذشته طی تلاش نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی کاهش یافت.

میزان درآمدهای استان زنجان در لایحه پیش بینی شده دولت به میزان ۸۴۹ میلیارد و ۱۰۸ میلیون تومان بوده که این میزان برای استان همدان ۶۳۳ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان، برای استان اردبیل ۴۳۶ میلیارد و ۳۸۹ میلیون تومان و برای استان گیلان ۱۳۵ میلیارد و ۵۸۷ میلیون تومان پیش بینی شده است.

در مقابل درآمد استان زنجان مجموع تعهد دولت برای پرداختی بودجه به استان یک هزار و ۸۱ میلیارد و ۷۰۵ میلیون تومان پیش بینی شده است. ۲۳۲ میلیارد و ۵۹۷ میلیون تومان اعتبار استان نسبت به درآمد پیش بینی شده بالاتر است. این تراز مثبت پرداختی برای همدان ۹۷۴ میلیارد و ۳۸۷ میلیون تومان، برای اردبیل ۸۴۶ میلیارد و ۸۸۴ میلیون تومان و برای استان گیلان ۷۲۵ میلیارد و ۴۹۵ میلیون تومان بوده است.

اما وضعیت اعتبارات تملک دارایی های سرمایه استان که به عنوان اعتبارات عمرانی محسوب می شود و دارای اهمیت زیادی است، نشان از کاهش محسوس در سال آتی دارد. اعتبار این بخش در سال گذشته برای استان زنجان ۲۶۲ میلیارد و ۳۳۷ میلیون تومان مصوب شده بود که برای سال آتی ۱۷۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده است!

 

هرچند سهم اعتبارات این بخش برای کشور نیز به صورت میانگین کاهشی بوده اما درصد این کاهش در کشور جزئی بوده و برای استان محسوس بوده است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
ضعف و قوت بودجه ۹۷ استان زنجان کدامند؟
خبر قبلی
استقبال شهروندان زنجانی از جشنواره یلدای ماندگار قابل توجه است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست