1. اخبار استان
  2. طراحی زیرساخت های گردشگری غار کتله خور زنجان انجام می شود

کد خبر: 15444

طراحی زیرساخت های گردشگری غار کتله خور زنجان انجام می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در  خصوص طراحی زیرساخت های گردشگری  به منظور جذب گردشگر و افزایش ماندگاری آن ها در غارکتله خور شهرستان خدابنده خبر داد. 

به گزارش همدلی‌زنجان؛ امیر ارجمند با بیان این مطلب، اظهار کرد: توسعه گردشگری در غار کتله خور نیازمند توسعه زیرساخت های آن است که یکی از مهمترین برنامه های عمرانی این اداره کل در خصوص نگاه ویژه به این غار است که در این خصوص  طراحی زیرساخت های گردشگری  در فاز یک و دو انجام می شود.

ارجمند افزود: «بررسی دید و منظر از بیرون و داخل سایت، بررسی راههای ارتباطی همجوار و دسترسی منتهی به سایت،بررسی تاسیسات و تجهیزات موجود در سایت و محیط همجوار، بررسی ضوابط معماری، و میراث فرهنگی در طرح، بررسی اراضی موجود در سایت و محوطه همجوار و ارائه نقشه های معماری از وضع موجود با جزئیات و عکسبرداری، پرسپکتیوهای مناسب پرداخته می­ شود.» 

وی یادآور شد: «بنابر این حفظ وضعیت موجود این زیرساختها ودر صورت امکان ارتقاء سطح کیفیت آنها وسرمایه گذاری در این راستا در جهت جلب رضایت گردشگر در الویت خواهد بود»

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: طبیعی است که برای حفاظت از جاذبه های طبیعی و توسعه‌ گردشگری باید زمینه‌ بازدید گردشگران از این غار شگفت انگیز بر اساس قوانین و ضوابطی ایجاد شود تا کوچک‌ترین لطمه‌ای به جاذبه های طبیعی آن وارد نشود. ‘کتله خور’ از طولانی ترین غار خشکی و آهکی کشف شده در دنیا است که کیفیت بلورها و قندیل‌ها، زیبایی و تعدد طبقاتش، آن را به یک نمونه منحصر به فرد تبدیل کرده است.

وی افزود: غار کتله خور در ۱۵۵ کیلومتری جنوب زنجان، ۸۰ کیلومتری جنوب شهرستان خدابنده و ۱۷۳ کیلومتری شمال همدان، در نزدیکی شهر گرماب واقع شده است. مسیر متداول برای بازدید از این جاذبه طبیعی، جاده زنجان به خدابنده (قیدار) در امتداد زرین آباد به گرماب است.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
مجموع آمار مبتلایان به کروناویروس در استان زنجان به ۱۰۳۶ نفر رسید
خبر قبلی
رضا خواجه ای، مدیرکل جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان شد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست