طرح تنظیم ترکیب کشت محصولات کشاورزی مطابق آب قابل دسترس در خدابنده

طرح تنظیم ترکیب کشت محصولات کشاورزی مطابق آب قابل دسترس در خدابنده

 

 

 

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خدابنده گفت: طرح تنظیم ترکیب کشت محصولات کشاورزی براساس مقدار آب ق ابل دسترس در شهرستان خدابنده برای نخستین بار در استان زنجان اجرایی می‌شود.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان،  اکبر طیبی با بیان این مطلب، اظهار کرد: به دلیل بروز مشکل کم آبی و افت سطح آب‌های زیر‌زمینی، لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه در قالب طرح‌های مختلفبه منظور کاهش ریسک در تولید مایحتاج غذایی و حفاظت از منابع آب ضروری است.

وی از آغاز اجرای طرح تنظیم ترکیب کشت محصولات کشاورزی براساس مقدار آب قابل دسترس در شهرستان خدابنده خبر داد و افزود: این طرح به
منظور تهیه ترکیب کشت مناسب و با هدف تضمین امنیت غذایی، افزایش بهره‌وری و دسترسی به تولید پایدار در بخش کشاورزی و همچنین حفاظت از منابع آب وخاک در حال اجراست.
این مقام مسئول با بیان اینکه اجرای طرح تنظیم ترکیب کشت طی سال‌های گذشته در استان زنجان براساس نسبت تخصیص اراضی به محصول بوده و به صورت نرم افزاری کنترل می‌شد، عنوان کرد: این طرح هم اکنون در شهرستان خدابنده پیرو تصمیمات اتخاذ شده در شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان و تعهدات کشت ابلاغیاز سوی سازمان جهاد کشاورزی استان، براساس مقدار آب قابل دسترس اجرایی می
شود.
طیبی بیان داشت: کشاورزان و بهره برداران شهرستان خدابنده می توانند  برایاطلاع از چگونگی انجام این طرح و دریافت اطلاعات بیشتر به مراکز جهادکشاورزی این شهرستان مراجعه کنند.
وی خاطرنشان کرد: شهرستان خدابنده با تولید بیش از ۵۰۰ هزار تن انوا عم حصولات زراعی و باغی از قطب‌های تولیدی استان و در برخی محصولات نظیرگندم و سیب زمینی از شهرستان های پیشرو در سطح کشور به حساب می آید.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
داور زنجانی به کلاس استاژ و ارتقاء داوری در ژاپن اعزام شد
خبر قبلی
چرا افراد کم سواد میلیاردر می‌شوند؟
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست