1. اجتماعی
  2. طرح ویژه آسیب های اجتماعی در استان زنجان اجرایی می‌شود

کد خبر: 1256

طرح ویژه آسیب های اجتماعی در استان زنجان اجرایی می‌شود

طرح ویژه آسیب‌های اجتماعی در استان زنجان اجرایی می‌شود

 

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان به اهمیت توجه به آسیب های اجتماعی در استان اشاره کرد و گفت: طرح ویژه آسیب‌های اجتماعی در استان زنجان اجرایی می‌شود.

به گزارش همدلی‌زنجان، حجت الاسلام مسعود صفی‌یاری در نشیت خبری با اصحاب رسانه استان، با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در سال جاری با شتاب بیشتری ادامه خواهد یافت، اظهار کرد: الگو سازی، نهاد‌سازی، جریان‌سازی و کادر‌سازی از سوی این جمعیت پیگیری می‌شود.

وی از اعزام ۷۰ هزار نفر روز مبلغ در سال گذشته به مناطق مختلف استان خبر دادو افزود: بر اساس اساسنامه سازمان تبلیغات اسلامی این سازمان دارای شخصیت مستقل و در چارچوب سیاست های مقام معظم رهبری اداره می شود و در بحث اهداف و وظایف با دفتر مقام معظم رهبری هماهنگ است و احیا و اشاعه اندیشه اسلام ،دفاع از اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی و منویات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و گسترش کمی و کیفی تبلیغات دینی از مهمترین اهداف سازمان تبلیغات اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان از تخصیص یک میلیارد تومان اعتبار در سال گذشته برای فعالیت های این مجموعه گفت و تاکید کرد: در سال گذشته از محل فصل۲ و ۵ و فصل ۵ مرکز یک میلیارد تومان تخصیص یافته بود که در سال جاری نیز  اعتبار ات فصل ۵ حدود ۸۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده است.

وی طرح بزرگ سبک زندگی قرآنی را نیز از برنامه های در دست پیگیری عنوان کرد و اظهار داشت:  ۱۵ محفل در این زمینه برگزار شده و همچنین   ۱۲ پایگاه قرآنی مصباح الهدی با حضور ۳۵۰ نفر در سال گذشته اجرا شد و طرح مستمر استعدادهای درخشان قرآنی نیز در سال گذشته اجرا و ۳۰ نفر گزینش نهایی شدند.

صفیاری  تاکید کرد: اصل تبلیغ اسلام برنامه محوری سازمان تبلیغات اسلامی بوده و اصل ولایت مداری و پرهیز از جناح گرایی سیاسی از دیگر اهداف این سازمان است و عزت،منزلت،مصلحت و هم افزایی توانمندی ها ی و بهره وری از ظرفیت های مردمی و انقلابی گری اصل مهم سازمان تبلیغات اسلامی است که برای مقابله با خرافات و رعایت همبستگی ملی نیز در راستای اهداف این سازمان دنبال می شود.

این مقام مسئول به فعالیت های فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه ۵ ساله تعداد مستقرین به ۶۵ نفر می رسد که طی سال گذشته نیز فعالیت های مستمری در این زمینه برگزار شد و ۵ هزار و ۷۸۰ کلاس را مستقرین برگزار کردند و هزار و ۶۳۲ گفتمان دینی نیز در سال گذشته اجراشد.

وی گفت: ۲ هزار و ۵۵۰ برنامه در زمینه های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و عفاف و حجاب در سال گذشته اجرا شد و همسران روحانیون نیز در برنامه های فرهنگی عملکرد خوبی داشتند  و ۳۷۵ برنامه از سوی این قشر اجرا شد و ۴ هزار و ۳۸۱ فعالیت توسط مستقرین در سال گذشته اجرا شد.

صفی یاری افزود:  ۷۰هزار نفر روز مبلغ در سال گذشته به مناطق مختلف استان اعزام شدند و آموزش اقشار تاثیرگذار از دیگر برنامه های این سازمان است و ۲ هزار و ۵۵۰ نفر از افراد تاثیرگذار تحت پوشش آموزش های تخصصی این سازمان قرار گرفتند.

وی به برگزاری  ۳۶۳ کلاس با حضور ۴ هزار و ۹۹ قرآن آموز در سال گذشته اشاره کرد و گفت: ۴۰ حلقه تفسیری در سال گذشته با حضور ۲ هزار و ۷۰ نفر برگزار شد.

صفی یاری گفت: ۲۱۵ مورد حمایت از مراسم و محافل قرآنی در سال گذشته انجام شدو ۶۵۱  فعالیت قرآنی در سال ۹۵ با ۲۰ حضور  هزار و ۶۱۷ نفر شرکت کننده انجام شد.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۶ ووشو کار زنجانی به اردوی تیم ملی راه یافتند
خبر قبلی
مشکلات منطقه سهرین زنجان مورد رسیدگی قرار گیرد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست