1. اجتماعی
  2. عامل هتک حیثیت فضای مجازی در شهرستان ابهر دستگیر شد

کد خبر: 1949

عامل هتک حیثیت فضای مجازی در شهرستان ابهر دستگیر شد

عامل هتک حیثیت فضای مجازی در شهرستان ابهر دستگیر شد

 

 

 

جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان ازشناسایی و دستگیری شخصی که با ایجاد کانال بنام abhaar_shakh (ابهر شاخ)درشبکه های اجتماعی اقدام به هتک حیثیت و نشر اکاذیب دیگران را فراهم می نمود خبر داد.

به گزارش همدلی‌زنجان به نقل از پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ جعفر کردلو اظهار کرد: درپی شکایت احدی از شهروندان مبنی بر هتک حیثیت و نشراکاذیب درفضای مجازی مراتب در دستورکار کارشناسان پلیس فتای زنجان قرار گرفت

وی افزود: پس از اخذ مستندات و اظهارات شاکیان اقدامات فنی و شیوه شگرد‌های خاص پلیسی نسبت به شناسایی متهم اقدام گردید.همچنین با اخذ دستور قضایی مبنی بر جلب متهم با حضور در محل نسبت به جلب وی اقدام گردید و ادله جرم شامل گوشی تلفن همراه کشف و به پلیس فتا دلالت گردید‌.

سرهنگ کردلو در ادامه گفت: در بازجویی‌های اولیه متهم سعی می کرد با اظهارات ضد و نقیض، خود را بی‌گناه جلوه داده ومسیر تحقیقات مأموران را به انحراف بکشاند.ولی پس از مواجهه شدن با مستندات و مدارک جمع آوری شده از سوی کارشناسان به بزه ارتکابی معترف شد .

سرهنگ کردلو ضمن تاکید بر توصیه به شهروندان درخصوص استفاده نکردن ازشبکه‌های اجتماعی هشدارداد: اشخاصی که با ایجاد پروفایل مجرمانه موجبات ناراحتی افراد دیگر را فراهم آورند درسریع‌ترین زمان شناسایی، دستگیر و تحویل دستگاه عدالت خواهند شد.

وی به خانواده ها توصیه کرد: در نگهداری عکس‌ها و اطلاعات محرمانه خود و فرزندانشان نهایت دقت و تلاش را داشته باشند و مانع انتشار آنها در فضای سایبر از سوی فرزندانشان شوند.

سرهنگ کردلو گفت: کاربران باید فیلم‌ها و اطلاعات شخصی خود را رمزگذاری کرده و به هیچ وجه عکس‌ها و فیلم‌های شخصی و خانوادگی خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نگذارند .

جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان در پایان خاطرنشان کرد :چنانچه اشخاصی ازطریق کانال فوق مورد هتک حیثیت و نشر اکاذیب واقع شدند به ویژه شهرستانهای ابهر و خرمدره پلیس فتا فا.ا.زنجان به آدرس زنجان بزرگراه ۲۲ بهمن ستاد نیروی انتظامی – پلیس فتا مراجعه نمایند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
ساخت نخستین سینمای خصوصی زنجان موافقت اصولی گرفت
خبر قبلی
طی هفته دولت ۱۳۷ پروژه عمرانی در خدابنده افتتاح می شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست