عباس راشاد: باید از برخورد با تخلفات حمایت کرد/ انتخاب جانشین برای شهردار زنجان+فیلم

عضو شورای اسلامی شهر زنجان در توضیحاتی با بیان اینکه باید از برخورد با تخلفات حمایت کرد، گفت: خلاء قانونی برای انجام اقدامات لازم در خصوص وضعیت موجود وجود دارد که از اینرو موضوع سرپرستی از دستور کار خارج و بحث انتخاب جانشین برای شهردار زنجان در حال پیگیری است.

عباس راشاد در گفت‌و‌گو با همدلی زنجان؛ با بیان اینکه از این رخداد بسیار متاسف هستیم، اظهار کرد: برای شهردار زنجان حکمی صادر نشده و نباید در خصوص جزئیات موضوع زود قضاوت کنیم و باید اجاز داد مراحل قانونی پرونده طی شود و فعلا شهردار در مذان اتهام بوده و مجرم نیست. و جرمی ثابت نشده که منتظر صدور احکام قضایی در این خصوص خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه چون حکمی صادر نشده و تخلفی محرز نیست نمی توان برای شهردار زنجان عزلی متصور بود، افزود: با توجه به اینکه قانون راهکاری در این خصوص ارائه نکرده انتخاب سرپرست برای شهرداری عملا مقدور نیست و راهکار پیش رو فعلا انتخاب جانشین است.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه آئین نامه ای برای تسهیل امور در صحن علنی شورا مصوب شده است، یادآور شد: مقرر شده نفراتی به شهردار زنجان ارائه شود و تا مشخص شدن وضعیت ایشان این شخص به عنوان جانشین مسائل اداری و… را در شهرداری زنجان تسهیل کند.

وی در خصوص وضعیت نبود یک عضو شورا و ادامه روند فعالیت شورای شهر زنجان نیز تاکید کرد: برای اینکه رای گیری و تصمیمات شورا عملی باشد باید یک عضو شورا برای تکمیل ۹ نفر وجود داشته باشد و در غیر این صورت بعضا ناچاریم یک عضو از شورا در رای گیری حضور نداشته باشد.

راشاد ادامه داد: در این مکاتباتی با فرمانداری زنجان صورت گرفته تا این مشکل حل شود و مطابق با قوانین و مقررات نفر جایگزین حضور یابد.با هشت نفر در آراء دچار مشکل می شویم.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با بیا اینکه نفراتی که صلاحیت اولیه را داشتند نوشتیم در اختیار مقامات قضایی قرار دادیم به شهردار بدهند تا جانشین انتخاب کنند، افزود: جانشین موقت است و بر اساس شیوه نامه و قانونی که به پیوست تصویب شده، می تواند مدتی در این پست بماند. این یک رویه جدید است. تجربه چند استان است.

وی تاکید کرد: برخورد با فساد اگر باشد باید حمایت شود و فرقی نمی کند چه کسی است. رویه ها اصلاح و قوانین بعضا مشکلاتی دارد که باید برطرف شود. شهردار در یک شهر ۵۰۰ هزار نفری باید با قدرت اقدامات خود را انجام دهد اما این نمی تواند بهانه ای برای تخطی از قوانین باشد.

فیلم

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
 مردم از ترس گرانی شب عید، خرید خودرو را جلو انداختند
خبر قبلی
۳۰ راهی که به خراب شدن رابطه زناشویی ختم می‌شود!
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست