عبور حجم سرمایه گذاری صنعتی استان زنجان از مرز ۵۵ هزار میلیارد ریال

 

عبور حجم سرمایه گذاری صنعتی استان زنجان از مرز ۵۵ هزار میلیارد ریال

 

 

 

 

استقرار دولت یازدهم؛ مسیر توسعه استان زنجان را دچار تحول کرد هر چند این تحول برای برخی نخبگان و توده مردم ملموس نبوده، اما ریل گذاری جدید توسعه ای در استان زنجان فارغ از نگاه های سنتی توسعه ای مصداق این مدعا است.

 

 

به گزارش همدلی‌زنجان، وقتی کلید تدبیر و امید بر قفل مشکلات پیچیده کشور چرخانده شده، فوایدش برای زنجان   حضور استاندار و تیم مدیریتی بومی با نگاه های توسعه ای خاص بود که امروز شاهدیم این ریل گذاری جدید توسعه ای  نقطه به نقطه به سرمنزل مقصود می‌رسد.

 

شاید از نظر برخی بکارگیری برخی جملات غلو رسانه ای باشد، اما اگر تمامی اقدامات توسعه ای در استان زنجان را موردی بررسی کنیم، به این نتیجه خواهیم رسید که قرار دادن صنعت به عنوان پیشانی توسعه استان، خروج از نگاه توسعه ای صرف در بخش معدن، تعریف ایده های جدید توسعه ای همچون مرکز آماد شمالغرب و تبدیل زنجان به قطب برق، الکترونیک و آی تی و پیمودن برخی مسیرهای ناقص مانده گذشته همچون پیگیری منطقه ویژه اقتصادی زنجان و مشکلات پتروشیمی نشان از تغییر مسیر عمده در اقتصاد کلان زنجان بوده است.

تشریح این اقدامات نیازمند مجال دیگری است که به آن خواهیم پرداخت، اما با مروری بر وضعیت واحدهای صنعتی استان به این مهم دست خواهیم یافت که حجم سرمایه گذاری صنعتی استان که روزی به

۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نمی رسید امروز مرز ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان را در نوردیده و با تحقق کامل برخی طرح های در دست اجرا شاهد عبور از مرز ۶ هزار میلیارد تومان نیز خواهیم بود.

این شتاب صنعتی در استان زنجان خود را در ارتقای رتبه صنعتی استان زنجان از ۱۸ به ۱۳ نیز نشان داده و یکی از دلایلی که ستون درآمدهای استانی در ابتدا برای استان زنجان طی سال جاری با افزایش قابل توجه همراه بود نیز همین جهش صنعتی می تواند باشد.

 

وضعیت پیشرفت فیزیکی طرح های صنعتی مهم استان زنجان تا پایان خرداد ماه سال جاری نشان می دهد که هشت طرح مهم صنعتی در استان زنجان وجود دارد که سه طرح دارای پیشرفت فیزیکی کند، یک طرح یک تا ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی، سه طرح دارای ۲۶ تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی، دو طرح دارای ۵۱ تا ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی و دو طرح نیز دارای بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی هستند.

وضعیت موجود واحدهای صنعتی فعال استان زنجان(دارای پروانه بهره برداری) در پایان خردادماه سال جاری گویای این واقعیت است که شهرستان زنجان دارای ۸۴۲ طرح صنعتی با ۲۴ هزار و ۲۶۶ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغال ۲۱ هزار و ۶۳۵ نفری است. شهرستان ابهر دارای ۲۵۱ طرح صنعتی با ۲۱ هزار و ۸۴۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغال ۱۱ هزار و ۹۴۲ نفری است.

همچنین شهرستان خدابنده دارای ۸۷ طرح صنعتی با یک هزار و ۸۷۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغال یک هزار و ۶۸۹ نفری است. شهرستان خرم‌دره دارای ۶۱ طرح صنعتی با ۹ هزار و ۱۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغال ۳ هزار و ۱۹۹ نفری است. شهرستان ماهنشان دارای ۲۶ طرح صنعتی با یک هزار و ۳۶۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغال یک هزار و ۳۱۰ نفری است.

وضعیت واحدهای صنعتی در شهرستان ایجرود نشان می دهد که این شهرستان دارای ۳۲ طرح صنعتی با ۶ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغال یک هزار و ۲۱۱ نفری است. همچنین شهرستان طارم دارای ۲۳ طرح صنعتی با ۲۰۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغال ۳۳۲ نفری است. شهرستان سلطانیه دارای ۱۸ طرح صنعتی با یک هزار و ۳۶۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغال یک هزار و ۱۸۶ نفری است. در مجموع یک هزار و ۳۴۰ واحد صنعتی با ۵۵ هزار و ۸۵۳ هزار میالیدرد ریال و اشتغالزایی ۴۲ هزار و ۵۲۲ نفری در استان زنجان وجود دارد.

 

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۸۰۰ میلیارد تومان دارایی مردم در زمین های اطراف زنجان بلوکه است
خبر قبلی
داوران جشنواره عکس و فیلم ارزش در زنجان معرفی شدند
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست