عدم آگاهی مردم از قوانین و مباحث حقوقی از چالش های استان زنجان است

رییس کل دادگستری استان زنجان  گفت: آشنایی مردم از مباحث حقوقی و قوانین یک ضرورت است.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی در دیدار با مدیر کل و معاونین صدا وسیمای مرکز زنجان که در سالن جلسات این مرکز برگزار شد به تعامل خوب صدا و سیمای مرکز زنجان با دستگاه قضایی اشاره و اظهار کرد: با توجه به ظرفیت بسیار خوب رسانه ملی در استان اخبار و تولیدات کار شده در حوزه قضایی کم می باشد که انشاء الله با تعامل بیشتر بتوانیم اقدامات و عملکرد دستگاه قضایی را در جهت اجرای سیاست های قوه قضاییه به معرض ظهور برسانیم .
وی با گرامی داشت یاد شهدای صدا و سیما و خبرنگارانی که در تمامی صحنه ها حاضر و جانشان را فدای نظام کردند، افزود: کار در صدا و سیما بسیار مهم و در حقیقت کار معلمی است ، چرا که ارزش کار انتقال مطلب و آگاه کردن جامعه بسیار ارزشمند و اثر گذار است .
رییس شورای قضایی استان زنجان در خصوص تولید یک برنامه هنرمندانه در صدا و سیما خاطر نشان کرد : کار رسانه یک کار ارزشمند و عالمانه است، چرا که با انتقال صحیح مطالب و آگاهی بخشی به مردم جلوی بسیاری از برنامه های انحرافی گرفته خواهد شد .
این مقام عالی قضایی استان تأکید کرد : امروزه اهمیت کار قضا ، مباحث حقوقی در جامعه و آسیب های اجتماعی بسیار واضح است و در استان ما نیاز به یک آگاه سازی عمومی داریم و نقش رسانه در این خصوص بسیار تأثیر گذار است و ما بایستی یک برنامه ریزی دقیق در تولید پر محتوای مباحث حقوقی داشته باشیم و صدا و سیما نیز از مباحث حقوقی و تجربیات قضات در آگاهی بخشی جامعه نهایت استفاده را بنماید.
حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی عدم آگاهی مردم از قوانین و مباحث حقوقی را جمله از چالش های استان برشمرد و تأکید کرد: اهتمام به این امر از بروز آسیب اجتماعی و انحرافات جلو گیری خواهد کرد .
وی تقویت آگاهی بخشی جامعه به مسائل حقوق را درجهت کاهش پرونده ها در دادگستری بسیار مهم برشمرد و افزود :در حوزه آسیب های فکری ،مواد مخدر جامعه با یک نقیصه مواجه است و ما باید هنرمندانه نسبت به انتقال موارد مرتبط با این گونه آسیب ها اقدام نماییم.
وی در ادامه سخنان خود به نقش و تفاوت صدا و سیما با سایر رسانه ها از قبیل فضای مجازی در انتقال مطالب اشاره کرد وگفت :برنامه های صدا و سیما در برگیرنده همه مصالح و جوامع جامعه است در صورتی که سایر رسانه ها به این موارد توجهی ندارد .
رییس کل دادگستری استان با ابراز خرسندی از حضور در صدا وسیمای مرکز استان و دیدار با مسئولین ، از زحمات و تلاشهای کلیه دست اندرکاران این سازمان درراستای تولید و پوشش مأموریتهای مرتبط با تشکیلات استان در جهت آگاهی بخشی مردم تقدیر کرد .
در ابتدای این دیدار مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان زنجان ضمن تشکر از حضور رییس کل دادگستری استان و معاونین ، از تعامل و همکاری خوب دستگاه قضایی با رسانه ملی و حضور کارشناسان قضایی و خانواده در برنامه مختلف صدا و سیمای زنجان تقدیر نمودند .

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
این‌روزها همه می‌پرسند «چه بر سر دارایی‌هایمان می‌آید؟»
خبر قبلی
تغییر نام شرکت صنایع پتروشیمی زنجان، رسمیت یافت
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست