1. اخبار استان
  2. عرصه و حریم ۳ بنای تاریخی زنجان تهیه و تدوین شد

کد خبر: 16499

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان:

عرصه و حریم ۳ بنای تاریخی زنجان تهیه و تدوین شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: پرونده عرصه و حریم سه بنای تاریخی زنجان پس از تهیه و تدوین به منظور ثبت  به دفتر ثبت آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی ارسال شد.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ امیرارجمند با بیان این مطلب، اظهار کرد: پرونده‌های تهیه عرصه و حریم بناهای تاریخی سرای دخان، مسجد یری پایین و مسجد اسحاق میرزا تهیه شده است.

وی افزود: در راستای تعیین عرصه و پیشنهاد حریم این ۳ اثر، مطالعاتی در راستای معرفی هرچه بهتر و دقیق‌تر، آسیبشناسی، معرفی آثار باستانی پیرامون، برنامهریزی به منظور اقدامات بعدی به انجام رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان یادآور شد: تدوین ضوابط و دستورالعمل‌های لازم برای ساماندهی، حفظ، احیاء، مرمت و همچنین تعیین حریم بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی شهرها و روستاها انجام و بر رعایت این ضوابط نظارت می‌شود.

وی بر برنامه‌ریزی با هدف شناخت، معرفی و حفظ ارزش‌های هنری‌تاریخی و فرهنگی در محوطه‌های تاریخی تأکید کرد و گفت: تعیین حریم‌ها و محدوده بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی با این هدف انجام می‌شو..

ارجمند عنوان کرد: این مهم در سال جاری  با هدف حفظ و جلوگیری از تعدی‌های آگاهانه و سهوی در دستور کار قرار گرفته و تا پایان سال به تصویب وزارت میراث فرهنگی کشور می‌رسد. تعیین حریم حفاظتی آثار تاریخی برای حفظ آثار از جمله اقدام های مهم دفتر ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی کشوراست.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
زنجانرود نگین فراموش شده جنوب زنجان
خبر قبلی
آمار بیماران بستری کرونایی در استان زنجان به ۴۴۸ نفر رسید!
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست