ابعاد جدید پرونده شهردار و اعضای سابق شورای شهر زنجان؛

عضو پنجم شورای شهر زنجان که بازداشت نشد! / پای مشاور سابق استاندار در پرونده تخلفات شهرداری!

داستان تخلف فساد بیش از 100 میلیارد تومانی چیست؟

در سومین روز از هفته قوه قضائیه دادستان زنجان در نشست خبری با خبرنگاران ابعاد جدیدی از پرونده مربوط به شهرداری و شورای شهر زنجان را بازگو کرد. در این پرونده یک عضو شورا هرچند تخلفاتی داشته اما دستگیر نشده و سخن از دست داشتن مشاور  سابق استاندار زنجان در این پرونده مطرح شده است.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ بعد از اینکه رئیس کل دادگستری استان زنجان ابعادی از پرونده شهرداری و شورای شهر زنجان را بازگو کرد. حال دادستان زنجان به جزئیات دیگری از این پرونده پرداخته و موضوعات قابل تاملی را عنوان کرده است. از مهم ترین موضوعات مطرح شده در خصوص عضو پنجمی از شورای شهر زنجان بوده که دستگیر نشده است. آنطور که فارس نوشته سطح تخلفات وی پایین‌تر بود و وی را بازداشت نشده است!

حجت‌الاسلام محسن کرمی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به پرونده مبارزه با فساد مرتبط با شهرداری و شورای شهر زنجان اشاره و اظهار کرد: در پرونده شهرداری ۱۱ متهم اصلی و ۲۰ نفر درگیر هستند که به پرونده آن‌ها رسیدگی شد.

دادستان زنجان از ۱۱ متهم اصلی در این پرونده خبر داده و افراد درگیر در این پرونده را شهردار زنجان، دو شهردار منطقه، معاون اداری-مالی شهرداری زنجان، مشاور سابق استاندار زنجان، پنج عضو شورای شهر و یک کارشناس برشمرده است.

حجت‌الاسلام کرمی، دادستان زنجان در بخشی از سخنان خود موضوع جدید و مهمی را بازگو کرده است. این موضوع مربوط به قطعات زمینی مربوط به به «ثمن بخس» است. آنطور که دادستان گفته این قطعه زمین به قیمت سال ۸۴ به میزان ۲ هزار و ۵۱۰ تومان به یک شرکت تعاونی خصوصی داده شده و فساد بیش از ۱۰۰ میلیارد تومانی می‌شود در این خصوص وجود داشته است.

این زمین در خارج از محدوده ولی در داخل حریم شهر است و در حال حاضر این زمین در صورت تفکیک شده، متری ۱۰ میلیون تومان ارزش دارد و نزدیک به ۷ هکتار مساحت دارد با یک «مستمسک» دروغین و توجیه غلط قانونی و غفلت خیلی‌ها واگذار شده بود و در این وسط ۱۳۲ میلیارد تومان پول وجود داشت.

سازمان فرهنگی در این زمینه تخلف نداشت/این سازمان را تحت فشار قرار دادند

دادستان زنجان در خصوص تخلفات احتمالی و مطرح شده مربوط به سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری زنجان گفته است: سازمان فرهنگی در این زمینه تخلف نداشت، اما مدیران تلاش داشتند که برخی از مصارف خود را که فاقد مصارف قانونی بود از سازمان فرهنگی تامین کنند این سازمان را تحت فشار قرار دادند و تا حدودی هم موفق شده بودند و رئیس سازمان را تحت فشار قرار داده بودند که در این حوزه نیز وارد عمل شدیم، اما فساد این حوزه به اندازه پرونده شهرداری معظم نبود و جلوی تخلفات هم گرفته شد.

دادستان زنجان با اشاره به اینکه پس از دستگیری دو عضو یک عضو دیگر در همان زمان به دنبال این بود که یک ۲۰۰ میلیون تومان را هم بگیرد، گفت: خوشبختانه در این میان متوجه موضوع تخلف شدیم و دستگیری انجام شد.

وی در مورد عضو پنجم متخلف شورای شهر و علت حضور وی در جلسات، گفت: سطح تخلفات وی پایین‌تر بود و ما با رعایت وی را بازداشت نکردیم.

کرمی تصریح کرد: در پروژه سبزه‌میدان جلوی تضییع حقوق حدود ۵۰ میلیارد تومان گرفته شد و همچنین جلوی تخلف و هدر رفت ۴ میلیارد تومان در خرید تجهیزات پارک بانوان نیز گرفته شد و …، هر  شهرداری زنجان افراد خدوم و پاک‌دست بسیار هم داشته و دارد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
پروژه ۴ خطه کردن محور زنجان- بیجار تا مرکز شهرستان ایجرود به بهره برداری می رسد
خبر قبلی
نگاهی ۳۶۰ درجه‌ای به بازار سرمایه
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست