1. اخبار استان
  2. عملکرد راه آهن شمالغرب کشور در زنجان زیر ذره‌بین

کد خبر: 7476

عملکرد راه آهن شمالغرب کشور در زنجان زیر ذره‌بین

زنجان اگر به چند حوزه استراتژیک توسعه ای بخواهد ببالد، یکی مرکزیت راه آهن شمالغرب کشور است که ایستگاه های قزوین و زنجان تا بناب آذربایجانی شرقی را پوشش می دهد، اما این بالندگی همواره با انتقادات جدی شهروندا زنجانی از نحوه خدمات آن همراه بوده است.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ یکی از موضوعات پرچالش امروز در بخش حمل و نقل کیفیت ارائه خدمات و سوق دادن مردم برای استقبال بیشتر از حمل و نقل ریلی و هوایی است که البته تاکنون این موضوع به دلایل محتلف در کشور و استان زنجان به نقطه مطلوب نرسیده است.

زنجان امروز در حال تبدیل کردن خط ریلی مسیر زنجان-قزوین به صورت دوریلی بوده و این اقدام از قزوین به تهران نیز در حال انجام است. دو خطه کردن راه آهن زنجان به تهران برای توسعه اقصادی زنجان یک ضرورت بوده وبه فرایند رشد آن سرعت بیشتری خواهد داد.

در همین راستا اتصال ریلی زنجان به بیجار و دو خطه کردن ریل به سمت میانه نیز در برنامه های توسعه ای راه آهن شمالغرب کشور قرار دارد. مطالبه گری در این خصوص برای توسعه خطوط ریلی زنجان که منجر به توسعه بیش از پیش اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن خواهد شد، یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

اما با تعریف این پروژه های مهم ریلی که البته انتظارات حداقلی مردم زنجان است که تاکنون محقق نشده، باید کمی به فکر وضعیت خدمات ارائه شده در ایستگاه های حوزه استحفاظی استان زنجان نیز باشیم. اگر زنجان مرکزیت ریلی شمالغرب را دارد باید قطارهای این حوزه و خدمات ارائه شده نیز مورد قبول عموم شهروندان قرار گیرد که ظاهرا اینگونه نیست.

در همین راستا یکی از مخاطبان همدلی‌زنجان پیامی ارسال کرده که نیازمند توجه مسئولان استانی است. در این پیام آمده است؛

با سلام

در ابتدا از رسانه همدلی‌زنجان بخاطر انعکاس مشکلات و موضوعات مختلف تشکر نموده و امیدوارم همین رویه دریچه ای جهت توسعه شهر زنجان باشد.

موضوع مشکل مربوط به حوزه ریلی شهرزنجان می باشد شهری که مرکز راه آهن شمالغرب می باشد و آن اینکه در یک برهه زمانی شاهد حرکت قطار در صبح و عصر به سمت تهران بودیم لذا بنا به دلایلی این قطار درحال حاضر حذف و فقط قطار عصر درحال تردد می باشد.

دریک برهه ای به حدنصاب نرسیدن مسافر و نداشتن توجیه اقتصادی را عامل حذف این قطارعنوان نمودند حال سئوال اینجاست : 👇
۱- عمل به شعار توسعه ناوگان ریلی را چگونه با این تناقضات قابل درک می باشد؟
۲- حقیر در گذشته هفته ای یکبار با قطار طرف صبح در حال تردد به سمت تهران بودم و شاهد مسافرانی از زنجان- خرمدره و ابهر- تاکستان- قزوین و…بودم .حال عدم به حدنصاب نرسیدن در کجای این معقوله قرار دارد؟

۳- اگر کاهش کمی مسافر را عدم توجیه اقتصادی می دانید پس زمانی که همشهریان زنجانی سوار بر قطار مراغه (شب)بودند و بعلت نبود جا در سالن ها و سالن غذا خوری مجبور به سرپا ایستادن بودند ” توجیه اقتصادی”کجای این عدالت پنهان شده بود؟
۴-در مصاحبه سرپرست اداره کل راه آهن شمالغرب صحبت از افزایش ۴/۱ درصدی مسافر و ۸ درصدی نفر کیلومتر می باشد. آیا زنجان فقط اسم شمالغرب را به یدک می کشدآیا تمام توان مدیران ذیربط درصدد برقراری قطارهای حذف شده از شهر زنجان می باشد یا خیر؟

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
یلدای اقتصاد ایران
خبر قبلی
اولین شرط حکمرانی؛ ایجاد امنیت فکری، شغلی و اقتصادی فرد فرد جامعه است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست