عملکرد سازمان نظام مهندسی معدن استان طی سال‌های اخیر قابل دفاع است

عملکرد سازمان نظام مهندسی معدن استان طی سال‌های اخیر قابل دفاع است

مشارکت سازمان در جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی

 

 

 

 

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان، گفت: عملکرد سازمان نظام مهندسی معدن استان طی سال‌های اخیر قابل دفاع است.

رضا کشاورز در گفت‌و‌گو با “همدلی‌زنجان”؛ با بیان اینکه طی سال های گذشته اعضای هیئت مدیره و رئیس سازمان زحمات زیادی برای جامعه معدنی استان در این سازمان متحمل شده اند، اظهار کرد: عملکرد هیئت مدیره و ریاست سازمان در سال های گذشته از نظر بنده مناسب بوده و اقدامات زیادی برای اعضای سازمان و حوزه معدن استان در این بخش صورت گرفته است.

وی به برخی از اقدامات صورت گرفته طی سال های اخیر اشاره کرد و افزود: یکی از اقدامات و وظایف سازمان در خصوص وضعیت ارجای کار به اعضای سازمان بوده که آمار ارجاع کار طی سال گذشته ۸۴۲ مورد بوده و همچنین تعداد گواهی های ارزیابی صادر شده سازمان در توان فنی و مالی صادره حقوقی به تعداد ۴۰ مورد و تعداد گواهی نامه های توان فنی و مالی صادر شده حقیقی نیز ۱۳۲ مورد بوده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان به تفاهم‌نامه های منعقد شده بین دستگاه ها اشاره و خاطرنشان کرد: همکاری و تعامل زیادی با سازمان صنعت، معدن و تجارت طی سال های گذشته انجام شده و اقدامات مناسبی برای تفویض اختیارات دولتی برای سازمان محقق شده که مشارکت در برگزاری دوره های آموزشی، مشارکت در برگزاری همایش ها و نمایشگاه ها و حضور در جلسات متعدد سازمانی و سایر ارگان های دولتی انجام شده است.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه ای مابین سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان با  استاندار  ناکورو کنیا منعقد شده است، یادآور شد: تفاهم نامه در مهرماه سال ۱۳۹۵ جهت ارائه خدمات فنی و مهندسی در حوزه معدن و صنایع معدنی در استان مذکور در کشور کنیا منعقد شده است و در کنار آن تفاهم‌نامه سه جانبه‌ ما بین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، اداره‌کل استاندارد استان و سازمان نظام مهندسی معدن استان نیز منعقد شده است.

کشاورز به اهداف این تفاهم نامه اشاره کرد و گفت: اهداف این تفاهم نامه شامل؛ رشد و توسعه معادن از طریق یکسان‌سازی مسئولین فنی واحدهای صنایع معدنی و مسئول کنترل کیفی در جهت اشتغال تمام وقت و کم نمودن هزینه بهره بردار، بهره برداری و بهینه سازی واحدهای تولیدی با مسئول تمام وقت که این مورد درخصوص واحدهای ماسه شویی آغاز شده است، کارشناسی و نظارت به امور استاندارد معادن و کارخانجات معدنی استان و نظارت بر کیفیت و کمیت برداشت معادن شن و ماسه و سنگ های ساختمانی توسط اعضای سازمان به عنوان مسئول فنی معدن بوده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان به دیگر تفاهم نامه های منعقد شده اشاره و اظهار کرد: امضاء و مبادله تفاهم نامه همکاری امور مربوط به نظارت برعملیات حفاری ، لوله گذاری ، شستشو، توسعه آزمایش پمپاژ آب بین شرکت آب منطقه‌ای زنجان و سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان. با هدف نظارت وکنترل بر حفاری چاه‌های آب. که تفاهم نامه دوم در روزهای پایانی سال تمدید شد. همچنین  تفاهم نامه مابین اداره کل حفاظت محیط زیست، سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان نظام مهندسی معدن زنجان منعقد شد که در این راستا همکاری و نظارت بر فعالیت های معادن استان‌ها،  برگزاری همایش های متعدد مابین بهره برداران، مسئولان فنی و مسئولان محیط زیست جهت آشنایی با قوانین محیط زیست و  استفاده از مسئول فنی معادن و صنایع معدنی به عنوان بازوی محیط زیست در جهت حفظ مسائل زیست محیطی و منابع طبیعی استان از اهداف تعریف شده بوده است.

وی به برخی از اقدامات صورت گرفته در راستای رفاه اعضای سازمان اشاره کرد و افزود: از جمله اقدامات صورت گرفته در این راستا معرفی اعضای سازمان جهت تسهیلات بیمه اتومبیل، شخص ثالث و بیمه مسئولیت مدنی، حرفه ای، معرفی اعضای بانوان و خانواده آن ها  به باشگاه بانوان، معرفی اعضای سازمان جهت ارائه تسهیلات خدمات عینک، تشکیل صندوق رفاهی سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان که جهت ثبت نام و ارائه معرفی نامه، به اعضای سازمان، معرفی اعضای سازمان جهت دریافت تسهیلات وام از بانک توسعه تعاون، پیگیری گسترش پوشش بیمه تأمین اجتماعی به اعضای سازمان نظام مهندسی معدن و پیگیری بیمه درمان تکمیلی اعضای سازمان بوده است.

کشاورز به مهم ترین همایش و نمایشگاه های برگزار شده سازمان اشاره کرد و گفت: از مهم ترین اقدامات صورت گرفته در این بخش می توان به برگزاری سیمنار تخصصی ایمنی و حفاظت در معادن، همکاری و مشارکت سازمان در برگزاری مراسم ستاد بزرگداشت روز ملی اصناف و روز ملی صنعت و معدن، مراسم سفر مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت و مراسم افتتاحیه چندین طرح بزرگ صنعتی  در ابهر، برگزاری سیمنار تخصصی ایمنی و حفاظت در معادن ویژه بهره برداران، سرپرستان معادن، مسئولین فنی معادن، مسئولین فنی ایمنی و بهداشتی، برگزاری بازدید رایگان از محدوده اکتشافی آهن کج کلاه ، بازرسی و بازدید از معدن سنگ لاشه قارلوق ، برگزاری بازدید رایگان از مرکز نگهداری سالمندان زنجان، برگزاری بازدید عملی و دوره آموزشی رایگان باموضوع ساختمان چاه و حفاری جهت نظارت بر عملیات حفاری و بازدید رئیس سازمان از معادن گرانیت گوادر یک- خاک صنعتی مرشون- سیلیس کلنگرز- کارخانه سیلیس آرا اشاره کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان با بیان اینکه در حوزه اداری نیز اقدامات زیادی طی سال های اخیر صورت گرفته است، تاکید کرد: از جمله این اقدامات انجام ارزیابی ریسک در معادن توسط کارشناسان سازمان ، آمارگیری از معادن سنگ های تزئینی استان و جمع آوری فرم های تکمیل شده توسط مسئولین فنی معادن، عضویت و مشارکت فعال سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان در جلسات اتاق فکر سرمایه گذاری، مشارکت سازمان در جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی  و عضویت و مشارکت سازمان در جلسات شورای معادن استانی جهت ارائه راهکار و رفع مشکلات معدنکاران در جلسات و… بوده است.

وی ادامه داد: در همین راستا تأسیس دفتر استانداردسازی در سازمان و اطلاع رسانی جهت تشکیل کمیته استانداردسازی در استان، ارتقاء رتبه سازمانی از گروه سه به دو براساس شاخص های عمومی و عملکردی سازمان استان‌ها، عملکرد برون سپاری نظارت بر حفاری چاههای عمیق و نیمه عمیق به سازمان نظام مهندسی معدن استان و نظارت بر عملیات حفر چاه عمیق، عملیات کف شکنی، لایروبی توسط اعضای سازمان نظام مهندسی معدن استان نیز محقق شده است.

کشاورز به مشکلات عمده پیش روی این سازمان اشاره کرد و گفت: مهم ترین مشکلات سازمان شامل تأمین اعتبار و بودجه جهت تکمیل و احداث ساختمان اداری سازمان این استان، عدم پرداخت حق الزحمه مسئولین فنی از سوی متقاضیان و بهره برداران معدنی و باتوجه به مشکلات مالی سازمان های استانی درصورت حمایت شایسته وزارت متبوعه درخصوص تنفیذ امورات غیرحاکمیتی و  پرداخت ۳ درصد حقوق دولتی موجبات رونق و شکوفایی حوزه معدن و صنایع معدنی و پیشرفت سازمان نظام مهندسی معدن بوده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان به دوره های آموزشی و ارتقای پایه سازمان اشاره کرد و یادآور شد: در سال گذشته ۱۴۹ نفر در دوره غیرارتقا، ۴۵ نفر در دوره ایمیدرو و ۴۶ نفر نیز در دوره hsee  شرکت کردند؛ همچنین ۹۶ نفر در دوره های آموزشی ارتقای پایه شرکت کردند که مجموع شرکت کنندگان دردوره های مختلف به میزان ۳۳۶ نفر بوده است.

کشاورز در بخش دیگری از سخنان خود از رئیس سابق سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان، مهدی حمید قدردانی کرد و گفت: در پایان بر خود وظیفه می دانم از کلیه ریاست ها و هیات مدیره های محترم دوره های قبل تشکر کنم؛ چرا که زحمات زیادی متحمل شده اند. امیدواریم با حمایت‌ها و مساعدات ریاست و کارکنان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان، خانه صنعت، معدن و تجارت استان، خانه معدن ، معدنکاران استان و اعضای نظام مهندسی معدن استان زنجان بتوانیم وظایف خود را به نحو احسن انجام داده و گامی مهم در ارتقاس سطح نظام مهندسی و معدنکاری در استان برداریم و دست یاری به سوی تمامی فعالین معدنی و صنایع معدنی دراز می کنیم.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
دلایل گرانی کالاها به زبان ساده و علمی
خبر قبلی
پیش‌بینی برداشت حدود ۱۸۰۰ تن کلزا در استان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست