1. اخبار استان
  2. عوامل تخریب منابع طبیعی در استان شناسایی شده است

کد خبر: 11218

عوامل تخریب منابع طبیعی در استان شناسایی شده است

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه عوامل تخریب در استان شناسایی شده است، گفت: لازم است که برنامه چندبعدی را برای پیشگیری و حفاظت داشته باشیم.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ خلیل آقاجانلو در مراسم تودیع و معارفه فرمانده یگان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان، با اشاره به اینکه حفاظت از عرصه های طبیعی دارای اهمیت زیادی است، اظهار کرد: در حال حاضر به دنبال تثبیت مالکیت دولت هستیم و تاکنون ۹۸ درصد اراضی ملی استان سند مالکیت دولت صادر شده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز در این مراسم از راه اندازی سیستم بیسیم دیجیتال در کشور خبر داد و گفت: سیستم بیسیم دیجیتال در کشور راه اندازی می شود.

سرهنگ علی عباس‌نژاد با بیان اینکه با گذشت ۱۴ سال از تشکیل یگان حفاظت سازمان جنگل ها ، امروز برآنیم تا با تمام توان و نیرو از منابع ملی و انفال حفاظت کنیم، خاطرنشان کرد: ۳۵ میلیون هکتار از گستره کشورجمهوری اسلامی ایران، ملی است. ۱۴ و نیم میلیون هکتار از سطح کشور را جنگل،۸۵ میلیون  هکتارمرتع و ۲۵ میلون هکتار نیز شامل بیابان می شود.

وی افزود:  بر اساس پیش بینی های کارشناسان در این حوزه با بارش های بهاری سال ۹۸ و افزایش پوشش گیاهی در مراتع و جنگل ها شاهد افزایش آتش سوزی در این مناطق بودیم که خوشبختانه با ورود به هنگام نیروهای یگان در مناطق بحرانی حریق ها مهار شد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان این که سامانه ۱۵۰۴ در سطح کشور به صورت استانی فعال است، یادآور شد: سامانه ۱۳۹ نیز به صورت کشوری و با قرارگیری اپراتور آن در تهران فعالیت خود را در روزهای آتی آغاز خواهد کرد.

در پایان مراسم سرهنگ منصور خسروی به علت بازنشستگی تکریم و تودیع و همچنین سرگرد رضا مهدیون به عنوان فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان زنجان معارفه شد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
معاونی عمرانی استاندار زنجان رفتنی است؟
خبر قبلی
حرفهایی که نباید به دختران مجرد گفت!
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست